שוק הרכב בספטמבר 2025: מי מוביל את השינוי?

בחודש ספטמבר נמסרו כ־29,000 מכוניות, עלייה של כ־3% בהשוואה לאוגוסט, כ־7% יותר מאשר בתקופה זו אשתקד. צ'רי בשלישייה הראשונה, רכב חשמלי הגיע ל-20%, סין עם 34% מהשוק

בחודש ספטמבר נמסרו 29,299 מכוניות חדשות, כך לפי הנתונים שפרסם איגוד יבואני הרכב*, ואלה הביאו את סך המסירות מתחילת השנה ל־242,037 יחידות. נתון זה גבוה ב־3% מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, אז 12 חודשים במלחמה בעזה ובמצב החירום בצפון.

בחודשיים הקודמים חזר השוק להיקף האופייני עד יוני, אז המערכה נגד אירן, כעת ממשיך מגמת עלייה, לנתון גבוה יחסית. הנתונים כעת לא רחוקים מהשיא של 2021, אז 250,000 באותה תקופה.

מגמות

כלל השוק. לאחר תשעה חודשים, עם מסירות גדולות במיוחד בינואר וירידה ביוני, התייצב השוק כעת על כ־27,000 יחידות, עלייה של כ-8% ביחס לממוצע עד מחצית השנה. 

רכב מחושמל. לאחר ירידה במסירות רכב חשמלי – קרוב ל־25% לפני שנה ולהיקף של כ־16% בחציה הראשון – ולאחר שעלה ל-18% לפני חודש, היקף המסירות הרשומות של רכב חשמלי הגיע ל-20%. מגמה? גיולים? בכל אופן הדומיננטיות של הרכב המחושמל לסוגיו גדלה; לפני חצי שנה לראשונה מעל 50%, כעת יותר מ-55%, גם בזכות העלייה ברכב היברידי־נטען – כעת קרוב ל-11%, יותר מפי 4 מאשר אשתקד.

מקורות ייצור. בחודש הקודם עבר רף היצוא הסיני לשוק המקומי את רף 30%, כעת עבר את השליש – שינויים קטנים, אך מציינים מגמה קבועה עם נקודות ציון סמליות.  

מותגים. כמו לפני שנה, טויוטה עקפה את יונדאי, והפער הקטן לפני חודש גדל. שינוי משמעותי אף יותר בצמרת הוא כניסתה של צ'רי לשלישייה הפותחת, עוקפת את קיה לאחר 'בוסט' ניכר – 3483 מסירות, מהן 2117 יחידות של רכב חשמלי (60%)

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון/8+1 נוסעים המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

עשרת המותגים המובילים – מסירות ינואר-ספטמבר 2025

מעבר לעשירייה

אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11־15 בינואר-ספטמבר 2025 (בסוגריים: נתוני ינואר-ספטמבר 2024): מיצובישי – 5536 יחידות (9299 יח'); ניסאן – 5501 יחידות (2965 יח'); אקספנג – 5499 יחידות (3641 יח'); סוזוקי – 4010 יחידות (7340 יח'); סיטרואן – 3764 יחידות (4699 יח'). 

WhatsApp Image 2025-09-30 at 15.43.40 (16).jpeg

צילום: איתמר רותם

רכב מחושמל, גם מותגים

נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים מאז 2023 על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל. בניגוד למגמה העקבית בחמש השנים האחרונות של עלייה בהיקף המסירות של רכב חשמלי, במחצית הראשונה של 2025 נרשמה ירידה משמעותית של למעלה מרבע בהיקף המסירות, מנתח שוק הקרוב ל־25% ל-16% עד יולי. עם מסירות אוגוסט נתח השוק החשמלי עלה ל־18% וכעת חצה את רף ה-20%. הרכב ההיברידי־נטען שכמעט נעלם (2.5% ב-2024; אז בעיקר של מותגים אירופאים) כעת 10.7% בזכות ההיצע מסין. 

בין הדגמים החשמליים, צ'רי עלתה למקום השני בזכות נתון מסירות גבוה (2119 יחידות) של הגרסה החשמלית של FX. אקספנג משמרת מגמת עלייה מכובדת, ו-BYD שירדה באופן משמעותי השנה שיפרה ביצועים בחודש החולף. דונגפנג מטפסת מעלה – כעת במקום השביעי ומעל 2000 יחידות, ואליה מצטרפת מקסוס עם עלייה מכובדת ביותר. 

רכב מחושמל – ינואר-ספטמבר 2025 (מול ינואר-ספטמבר 2024)

3.png

עשרת המותגים המובילים ברכב חשמלי – ינואר-ספטמבר 2025 (מול ינואר-ספטמבר 2024)

2.png

חמש ארצות הייצור המובילות – ינואר-ספטמבר 2025 (מול ינואר-ספטמבר 2024)

בינואר 2024 נמסרו 5 יחידות יותר של רכב סיני מאשר קוריאני לנתח שוק של 21.5% באותו חודש, יותר מאשר ב-2023 שהסתיימה עם 17.5% – ומאז הפער רק גדל, כעת עם נקודת ציון סמלית של למעלה משליש, 34%. כלומר, נתח השוק של הרכב הסיני הוכפל תוך פחות משנתיים, לדומיננטיות מלאה בשוק הרכב הישראלי.

4.png


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.