המכוניות החשמליות שישאירו לכם עודף מ-60 אלף שקל

מה יש לשוק המשומשות להציע במקרה של חשמלית בתקציב מוגבל? אילו פשרות נדרשות בשביל רכב שני ירוק שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף? הנה כמה אפשרויות  

משקי בית רבים בישראל נתקלים בצורך של רכישת רכב שני ואף רכב שלישי, במיוחד כאשר למשתמשים ברכב מצטרפים מתבגרים שקיבלו רישיון. בדרך כלל, רכישת רכב שני או שלישי מזכירים את המשפט מהשיר של "טונה" – "… לך אין גרוש ולה אין סטנדרטים", כך ברכב שני ועוד יותר במקרה של רכב שלישי, בדרך כלל התקציב יהיה מוגבל והסטנדרטים יהיו נמוכים יחסית לרכב הראשי בבית. לשם כך הגדרנו תקציב של בין 50 ל-60 אלף שקל. 

לרכב השני בבית עבור מי שחי באזור המרכז, יש תפקידים מוגדרים שכוללים טווח נסיעה מצומצם מאוד. מכאן שמכוניות חשמלית משומשת ובסיסית, דווקא כזו עם טווח מוגבל שגורם לרוכשים אחרים להפנות לה עורף, יכולה להוות פתרון ראוי בתקציב נמוך. אם הולכים על האקסטרים, יש לי בשכונה שכנים עקשנים שעדיין מתניידים עם רנו פלואנס פליטת מיזם בטר פלייס, שטווח הנסיעה שלה ככל הנראה נמוך מ-100 ק"מ. 

בחיפוש פשוט ביד 2 עלו מספר מועמדות, כמובן, הכל לפני מיקוח או בדיקה של מצב הרכב, אך ההיצע משקף תמונה אופטימית יחסית לאלה שידם אינה משגת לרכוש מכוניות יקרות יותר. 

סרס 3

צילום: רונן טופלברג + יואל פלרמן

 

סרס EV-3 


מצאנו בלוח:
סרס EV-3 מודל 2021, יד ראשונה עם 139 אלף ק"מ, 59,000 שקלים לפני מיקוח


למי שמכיר יותר את אחותה הגדולה הסרס 5, הרי שמדובר כאן ברכב פחות "בשל". עדות להתפתחות של רוב היצרנים הסינים, בהיבט של גימור, הנדסת אנוש וסביבת נהג, היה ליצרן הזה עוד מה ללמוד והוא אכן השתפר מהותית. אם מדברים על ה-EV-3 למרות המראה הקרוסאוברי, הוא מספק תא מטען קטן יחסית לקטגוריה עם 318 ליטר בלבד. המנוע מפיק 163 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. הטווח המוצהר של היצרן עומד על 300 ק"מ, מה שאומר שריאלית, תתחברו לתחנת עגינה בערך כל 200 ק"מ, אולי קצת יותר, בהתאם להתנהלות הנהיגה שלכם. סביבת הנהג היא נעימה עם מרחב סביר לנוסעים והתנהלות מפתיעה בשבילים במבחן הדרכים של אוטו. 

MG ZS

צילום: רונן טופלברג


MG ZS 

מצאנו בלוח:
MG ZS NET-S EV מודל 2021 עם 151 אלף ק"מ 52,000 ש"ח


ה-ZS נחשב לחלוץ שוק הרכב החשמלי בישראל והיה הרכב החשמלי הנמכר ביותר במדינה במשך תקופה משמעותית עד שהגיעו דגמים מתחרים מוצלחים ומשתלמים יותר. המנוע כאן מספק 143 סוסים שמביאים אותו ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. בגזרת הטווח, אתם צפויים שוב להסתפק בכ-200 ק"מ אמיתיים לעומת הנתון הרשמי שעומד על 263 ק"מ. תא המטען של ה-ZS יקרוץ יותר למשפחות עם ילדים ומאפשר העמסה של 448 ליטר. הרכב נפוץ גם בשוק המשומשות וניתן לאתר מכוניות בסביבת מחיר דומה.  

פיאט 500 חשמלית

צילום: יצרן

 

פיאט 500e 


מצאנו בלוח:
פיאט 500e מודל 2022 עם 45 אלף ק"מ ב-59,000 ש"ח 

ה-500 נראית כמו חלום רטוב של צעירים. נוטפת שיק, בולטת בשטח וכמובן שהפונקציונליות היחידה שלה היא השתחלות לחניות צרות. טווח הנסיעה המוצהר נמוך ועומד על 190 ק"מ, כך שהדגם יהיה מומלץ יותר למי שזמינה לו עמדת טעינה ביתית. תא המטען יספיק לכם לאיסוף הזמנת הטייק אוויי שלכם עם 185 ליטר בלבד ולמושבים בשורה השנייה מומלץ שתדחסו רק אנשים צעירים וגמישים. בגזרת הנהיגה (הקצרה) תיהנו מהתנהלות כביש טובה יותר משמעותית בשל מרכז כובד וגוף קליל יותר מהקרוסאוברים הכבדים מסין. נקודה חיובית היא גם ציון בטיחות גבוה יחסית עם 6 כריות אוויר. 

ליפמוטור T03

צילום: יואל שוורץ (לפני מתיחת פנים)

 

ליפמוטור T03


מצאנו בלוח:
ליפמוטור T03 מודל 2023 עם 38 אלף ק"מ ב-59 אלף שקלים


הליפמוטור נשמע כמו מציאה, אבל חשוב להבין שהרכב נמכר מהסוכנות כחדש ב-89,900 ש"ח ובמקרה הזה, אתם מקבלים רכב שימושי מאוד שפשוט מביא אתכם מנקודה לנקודה עם גימור בסיסי, נראות שלא עוברת לכל אחד בגרון והחיסרון המשמעותי ביותר – מערכות בטיחות מיושנות ו-2 כריות אוויר בלבד. אם משווים לאחות החשמלית מאיטליה, הרי שיש כאן מרווח קצת גדול יותר לנוסעים, תא מטען קצת גדול יותר – 210 ל’ ומקום ל-4 נוסעים בלבד. הפתרון הספרטני שלטעמנו צריך להיות מתומחר נמוך יותר. 

 

סיכום

התקציב הנמוך יוצר היצע סביר אך כצפוי מעט מוגבל מבחינת טווח הנסיעה ואיכות הרכבים הנמכרים בסגמנט הזה. מצד שני, אם מדובר ברכב שנוסע מרחקים עירוניים קצרים ויש לכם עמדת טעינה פרטית זמינה, הרי שמדובר כאן באפשריות סבירות שעשויות לחסוך לא מעט בהיבט של תחזוקה וחשמל זול יחסית לעומת דלק.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.