פורמולה 1: נוריס מנצח בגרנד פרי של מונקו

נוריס השיג את ניצחונו השני העונה, עשה זאת במרוץ הנחשב הנערך ברובע מונטה קרלו שבמונקו, מקלארן מגדילה את הפער בפסגה, שני הנהגים שלה מובילים ומאוד צמודים

לנדו נוריס ניצח במרוץ הגרנד פרי של מונקו שנערך אתמול (ראשון), העניק ניצחון שישי הענוה לקבוצת מקלארן במרוץ היותר נחשב בסבב מרוצי פורמולה 1. מרוץ זה, שנערך לראשונה ב-1929, 'מייצג' את המפעל הזה בקבוצת הנחשבים ביותר: 24 השעות של לה מאן, אינדיאנפוליס 500, לפי אחדים גם הראלי של מונטה קרלו. 

עבור מקלארן, היה זה ניצחון ראשון במסלול הרחובות הזה שרובו נערך ברובע מונטה קרלו שבמונקו מאז 2008; אז היה זה לואיס המילטון שסיים ראשון. שני סיים שארל לקלר בפרארי לפני אוסקר פיאסטרי במקלארן השנייה – מחזק עוד יותר את מעמדה של הקבוצה בדירוג היצרנים. עם ניצחונו צמצם נוריס את הפער לזכות פיאסטרי בדירוג האליפות לשלוש נקודות בלבד.

1709331צילום: formula1.com

לקראת מרוץ

למקצה הדירוג לקראת המרוץ הזה חשיבות רבה במיוחד מכיוון שעל המסלול הצר קשה מאוד מאוד לעקוף. מכיוון שהחלפת צמיגים מאפשרת שינוי מיקום, חייבו המארגנים את הקבוצות בשתי החלפות צמיגים. לאחר המרוץ לא ברור אם הייתה לכך השפעה.

פרארי, שהגיעה לכאן לאחר שהמכוניות שלה עברו מקצה שיפורים, הייתה המהירה במהלך האימונים כאשר הגיבור המקומי לקלר – תושב מונקו ומי שזכה במרוץ לפני שנה – נראה כמי שיהיה ראשון בזינוק. אלא שבמקצה הדירוג נוריס סיים ראשון, לקלר הסתפק במקום השני ואחריו פיאסטרי והמילטון. בהמשך המילטון הורד למקום השביעי מכיוון שעיכב את מקס ורסטפן בהקפות הדירוג, דבר שאירע מכיוון שפרארי הודיעה לו כי אלוף העולם המכהן האט. כתוצאה מההחלטה קודמו ורסטפן למקום הרביעי ופרננדו אלונסו לשישי. 

בתוך המרוץ

עם מתן אות הזינוק ובמהלכו לא נרשמו שינויים משמעותיים, וגם החלפת הצמיגים הנוספת לא שינתה את מה שקרה בחזית. בעצירה הראשונה הצליח המילטון בזכות תזמון נכון לעלות למקום החמישי, ועם סיום המרוץ הסתבר כי היה זה המהלך החשוב בין המתחרים בצמרת. אלונסו חסר המזל נאלץ לפרוש באמצע המרוץ בגלל תקלה במנוע ולכן נותר שוב חסר נקודות. 

1709328צילום: formula1.com
הפער בין החמישייה הראשונה מיתר המתחרים שנתקעו ב"רכבת" היה גדול מאוד. ורסטפן שאיבד סיכוי להתקדם אל מעבר למקום הרביעי אחרי העצירה הראשונה, משך את השלישייה המנצחת מאחוריו עד להקפה הלפני אחרונה – ורק אז ביצע את עצירת החובה השנייה. ברד בול, קיוו למכונית קוצבת ובהמשך לדגל אדום. זה לא קרה. 

איזק הדג'ר ברייסניג בולס סיים שישי אחרי שפתח מהמקום החמישי – הישג מצוין לנהג הצעיר בסוף שבוע מוצלח לקבוצה כשליאם לוסון סיים שמיני. אסטבן אוקון בהאס סיים שביעי, ובמקום התשיעי והעשירי סיימו נהגי ויליאמס אלכסנדר אלבון וקרלוס סיינז. שניהם, בייחוד אלבון, זכו לביקורות רבות מהמתחרים בגלל משחק קבוצתי מדי. למעשה, אלבון עיכב את יתר המתחרים כדי לאפשר לסיינז להחליף צמיגים כך שלא יפסיד מקומות. ג'ורג' ראסל שסיים במקום ה-11, איבד את הסבלנות, עקף באופן לא חוקי ונענש על כך (בכניסה נוספת לרחבה) ובתגובה טען בקשר שאלבון נהג באופן מסוכן. כך או כך, היה זה סוף שבוע רע למרצדס עם מקום 11 ו-18 לאחר תאונה שעבר קימי אנטונלי הייתה תאונה במקצה הדירוג ופרישה ממנו בשל תקלה.

1709329צילום: formula1.com

סיכום זמני

לאחר שליש עונה, מקלארן מובילה באופן ניכר על פני השתיים שמאחוריה, כאשר לזכותה יתרון של 29 נקודות על שתיהן גם יחד(!). בדירוג הנהגים, שני הנהגים שלה מובילים כאשר ההפרש ביניהם הוא שלוש נקודות בלבד, ונראה כי ורסטפן נמצא בתמונת האליפות בנוסף להם, אבל כבר כעת הוא מרוחק 25 נקודות מהמוביל.  

גרנד פרי מונקו, מסלול רחובות מונטה קרלו, 25.5.25 

1. לנדו נוריס – מקלארן 

2. שארל לקלר – פרארי 

3. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 

4. מקס ורסטפן – רד בול 

5. לואיס המילטון – פרארי 

6. איזק הדג'ר – רייסניג בולס 

7. אסטבן אוקון – האס

8. ליאם לוסון – רייסינג בולס 

9. אלכסנדר אלבון – ויליאמס

10. קרלוס סיינז – ויליאמס

אליפות העולם לנהגים אחרי 8 מרוצים (מ-24) 

1. אוסקר פיאסטרי – 161  נק'

2. לנדו נוריס – 158 נק'

3. מקס ורסטפן – 136 נק'

4. ג'ורג' ראסל – 99 נק' 

5. שארל לקלר – 79 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 8 מרוצים (מ-24) 

1. מקלארן – 319 נק' 

2. מרצדס – 147  נק' 

3. רד בול – 143  נק' 

4. פרארי – 142 נק' 

5. וויליאמס – 54 נק'

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.