לנדו נוריס השיג את ניצחונו הרביעי העונה לאחר שסיים ראשון לפני חברו לקבוצת מקלארן אוסקר פיאסטרי בגרנד פרי הבריטי שנערך אתמול (ראשון). לאחר המרוץ היתרון של פיאסטרי על נוריס בדירוג ירד לשמונה נקודות בלבד.
הניצחון הכפול של מקלארן הושג בתנאי מזג אוויר קשים והפכפכים שהביאו לשתי יציאות של מכונית קוצבת ריאלית ולעוד יציאות של כמה וירטואליות. בהזנקה מחדש האחרונה ספג פיאסטרי, שהוביל עד אז, עונש של עשר שניות על האטה מופרזת לפני יציאת המכונית הקוצבת. בכך ההובלה עברה לחברו לקבוצה.
עם זאת, עבור רבים גיבור המרוץ היה ניקו הולקנברג הוותיק שהצליח להביא את סאובר למקום השלישי לאחר שזינק מהמקום ה-19. זו פעם ראשונה אחרי 239 מרוצים שהנהג בן ה-39 מסיים בשלישיית הצמרת, פעם ראשונה מאז טוקיו 2012 שסאובר עושה זאת.
צילום: יצרניות
קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול ההיסטורי של סילברסטון לכבוד הגרנד פרי הבריטי שמשך שיא של צופים ועניין בגלל שזה מסלול הבית של נוריס המתמודד על אליפות העולם, גם בגלל שמקורה של קבוצת מקלארן המובילה שם. זו הייתה גם הפעם הראשונה שלואיס המילטון הגיע למסלול שהיה "שלו" במדי פרארי; במסלול, אגב, קיימת "ישורת המילטון". פרארי הייתה טובה במקצי האימונים ובמקצה הדירוג, בייחוד המילטון, אך עם סיום מקצה הדירוג הוא ניצב רק במקום החמישי כאשר ורסטפן ראשון, מקדים את פיאסטרי ונוריס, ג'ורג' ראסל נדחק לפניו.
המכוניות זינקו על מסלול רטוב מה שהביא מיד למפגשים ביניהן וגם לתאונות ממש. המסלול החל להתייבש, חלק מהנהגים נכנסו לפיטס כדי להחליף לצמיגים יבשים רק כדי לגלות שהגשם לא רק שחזר אלא עשה זאת בעצמה גדולה. מלפנים החל פיאסטרי לוחץ על ורסטפן עד שעבר אותו, נוריס עקף מאוחר יותר אך הפסיד את המקום השני אחרי החלפת הצמיגים. התנאים הקשים שגרמו לתאונות רבות, גם הקשו על תזמון המעבר לצמיגי סליקס כאשר המסלול החל מתייבש שוב.
צילום: יצרניות
אבל עוד קודם, בהזנקה מחדש האחרונה, פיאסטרי בלם בחוזקה לפני ההאצה המסורתית לקראת קו הזינוק. השופטים, כמו ורסטפן שהיה במקום השני, חשבו שזה נעשה באופן מוגזם. המהלך הזה כנראה הוציא את ורסטפן מריכוז ובמהלך ההזנקה מחדש הוא שגה וסבסב לרוחב המסלול, ירד עד למקום ה-11, סיים חמישי בהחלט מזעור נזקים.
המילטון התנהל מצוין, והיה צמוד בשלבי הסיום להולקנברג, ואולם תזמון המעבר לצמיגים היבשים של סאובר היה מוצלח יותר. הולקנברג יצא מהחלפת הצמיגים עם פער גדול שאפילו המילטון ביום כה מוצלח לא היה יכול לצמצם.
שישי סיים פייר גסלי שהפתיע עם אלפין לפני לאנס סטרול באסטון מרטין שפתח מהמקום ה-18. אלכסנדר אלבון בוויליאמס סיים שמיני לפני פרננדו אלונסו באסטון מרטין, וג'ורג' ראסל במרצדס.
צילום: יצרניות
גרנד פרי בריטניה, סילברסטון, 6.7.25
1. לנדו נוריס – מקלארן
2. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
3. ניקו הולקנברג – סאובר
4. לואיס המילטון – פרארי
5. מקס ורסטפן – רד בול
6. פייר גסלי – אלפין
7. לאנס סטרול – אסטון מרטין
8. אלכסנדר אלבון - וויליאמס
9. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
10. ג'ורג' ראסל – מרצדס
אליפות העולם לנהגים אחרי 12 מרוצים (מתוך 24)
1. אוסקר פיאסטרי – 234 נק'
2. לנדו נוריס – 226 נק'
3. מקס ורסטפן – 165 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 147 נק'
5. שארל לקלר – 119 נק'
צילום: יצרניות
אליפות העולם ליצרנים אחרי 12 מרוצים (מתוך 24)
1. מקלארן – 460 נק'
2. פרארי – 222 נק'
3. מרצדס – 210 נק'
4. רד בול – 172 נק'
5. וויליאמס – 59 נק'