בגרנד פרי של הונגריה שנערך אתמול (ראשון) בהונגרורינג, כ-20 ק"מ מבודאפשט הבירה, השיגה קבוצת מקלארן את ניצחונה הכפול השביעי העונה, והפעם היה זה לנדו נוריס שהשיג את אוסקר פיאסטרי.
זה היה המרוץ ה-14 העונה ואחרון לפני פגרת הקיץ. את הזינוק למרוץ ה-15 תעשה מקלארן עם פער עצום ביחס למתחרים: 559 נקודות לה, 290 נקודות לפרארי השנייה.
וממש כאן יצוין כי היה זה הניצחון ה-200 של הקבוצה בפורמולה 1 מאז תחילת המרוצים ב-1950; לפרארי 248 ניצחונות, למרצדס 130.
שני הנהגים של מקלארן מובילים אף הם את הטבלה, ואליפות הנהגים, כך נראה, תוכרע ביניהם. לאחר המרוץ היום פיאסטרי מוביל ב-9 נקודות על חברו לקבוצה, ואילו הפער בין נוריס לוורסטפן השלישי הוא לא פחות מאשר 88 נקודות. לשני הנהגים 11 מקומות ראשונים העונה, מהם לפיאסטרי 6 ניצחונות.
הפתיחה הייתה שונה
לאחר תצוגת התכלית של מקלארן במרוצים האחרונים שארל לקלר בפרארי הוא שהיה ראשון במקצה הדירוג וזינק בהתאם. זה הרבה במסלול הזה שאינו קל לעקיפות.
לקלר מצדו זינק היטב, נטל את ההובלה, ופיאסטרי השני ניסה להלחיץ אותו אך ללא הצלחה. נוריס ירד מהמקום השלישי עד לחמישי בזינוק, התעשת, עקף את פרננדו אלונסו באסטון מרטין המפתיעה, אך עם ג'ורג' ראסל במרצדס במקום השלישי היה לו קשה יותר.
לאחר שראסל עיכב מדי את נוריס, אנשי מקלארן החליטו על עצירה אחת, וכאשר כל השאר ביצעו את השנייה, נוריס החל להוביל.
צילום: formula1.com
לקלר מצדו היה מתוסכל מאוד מביצועי המכונית לאחר ההחלפה השנייה, ונתן לכך ביטוי בקשר. פיאסטרי עם צמיגים חדשים עקף אותו והחל לרדוף אחרי נוריס, אלא שממש בהקפה האחרונה נעל גלגלים. מאחור היה זה תורו של ראסל במרצדס לעבור את לקלר ולסיים שלישי. לקלר המאוכזב סיים רביעי כשבדרך ספג עונש על התנהלותו בקרב מול ראסל. חברו לקבוצה לואיס המילטון סבל ממרוץ גרוע למדי (מקום 12) ונראה אובד עצות.
צילום: formula1.com
אלונסו שסיים חמישי, בחר אף הוא בעצירה אחת, ניהל מרוץ מצוין וניצל את העובדה שהמסלול האיטי התאים לאסטון מרטין כדי להעניק לה את התוצאה הטובה ביותר העונה. הוא סיים לפני גבריאל בורטולטו בסאובר, ולאנס סטרול באסטון מרטין. שמיני סיים ליאם לוסון ברייסינג בולס לפני מקס ורסטפן ברד בול שלא הייתה מספיק טובה. את העשירייה הראשונה חתם קימי אנטונלי במרצדס.
גרנד פרי בריטניה, סילברסטון
1. לנדו נוריס – מקלארן
2. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
3. ג'ורג' ראסל – מרצדס
4. שארל לקלר – פרארי
5. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
6. גבריאל בורטולטו – סאובר
7. לאנס סטרול – אסטון מרטין
8. ליאם לוסון – רייסינג בולס
9. מקס ורסטפן – רד בול
10. קימי אנטונלי – מרצדס.
אליפות העולם לנהגים אחרי 14 מרוצים (מתוך 24)
1. אוסקר פיאסטרי – 284 נק'
2. לנדו נוריס – 275 נק'
3. מקס ורסטפן – 187 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 172 נק'
5. שארל לקלר – 151 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי 14 מרוצים (מתוך 24)
1. מקלארן – 559 נק'
2. פרארי – 260 נק'
3. מרצדס – 236 נק'
4. רד בול - 194 נק'
5. וויליאמס – 70 נק'