פורמולה 1: קבוצת קאדילק בחרה בפרס ו-בוטאס

צמד הנהגים הוותיקים יפתח את עונת 2026 בקבוצה החדשה של ג'נרל מוטורס, במטרה לספק יציבות, נסיון

קאדילק הציגה רשמית את צמד הנהגים שייצג אותה עם כניסתה לפורמולה 1 בעונת 2026. היצרנית האמריקאית, שנערכת לשיתוף פעולה עם אנדרטי, בחרה בצמד עתיר ניסיון – סרחיו פרס המקסיקני וולטרי בוטאס הפיני.

סרחיו פרס, בן 35 ממקסיקו, סיים לאחרונה חמש עונות ברד בול, בהן שיתף פעולה לצד מקס ורסטאפן. פרס נחשב לנהג עקבי ובעל יכולת גבוהה בניהול מרוצים, ואף השיג מספר ניצחונות מרשימים בעבר (סינגפור ו-מונקו 22' בין היתר, וודאי בחריין 20'). עם זאת, בעונה החולפת התקשה לשמור על רמה תחרותית מול בן קבוצתו, ואיבד את מקומו בליין-אפ של רד בול לטובת ליאם לוסון. 

ולטרי בוטאס, בן 36 מפינלנד, מזוהה בעיקר עם שנותיו במרצדס, שם שימש נהג שני לצידו של לואיס המילטון וזכה להיות חלק מהדומיננטיות של הקבוצה בשנים 2017–2021 כולל עונת שיא אישית שלו ב-2019. הוא רשם עשרה ניצחונות בקריירה, ותרם רבות לאליפויות היצרנים של מרצדס. לאחר פרידה מאלפא רומיאו, שימש נהג מבחן במרצדס בעונת 2025.


1712535צילום: יצרן

עבור קאדילק, המהלך הוא חלק מתוכנית אסטרטגית להרחיב את המותג לעולם הספורט המוטורי ברמה הגבוהה ביותר שלו. ההצטרפות לפורמולה 1 נועדה לשלב בין תדמית ומקצוענות, ולהשיג לגיטימציה באליפות שמייצגת את השפיץ של התעשייה. מעבר לכך, ההשקעה במיזם עם אנדרטי מדגישה את הרצון האמריקאי להעמיק את הנוכחות בזירה שבה שלטו בעיקר יצרנים אירופאים.

בקאדילק אומרים כי הבחירה בצמד מנוסה נועדה לאפשר לקבוצה להתמקד בבניית תשתית מקצועית ובכניסה הדרגתית לעולם התחרותי של הפורמולה 1. עד תחילת עונת 2026, הקבוצה תמשיך בהכנות טכניות ותפעוליות מתוך מטרה להתייצב על המסלול ולהתקדם צעד אחר צעד לאור כניסתן של התקנות החדשות.

המטרה בטווח הקצר אינה זכייה אלא ביסוס והכרה עולמית כקבוצת ספורט מוטורי שיש לה סיבת קיום בפורמולה 1. עם פרס ובוטאס מאחורי ההגה, קאדילק מאותתת על כיוון די ברור בשלב הזה – ניסיון ויכולת מוכחת לפני סיכונים ופזיזות. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.