פורמולה 1: פיאסטרי מנצח בגרנד פרי בהולנד
מקלארן המשיכה במסע הניצחונות שלה, פיאסטרי שניצח הגדיל את הפער בדירוג לאחר שנוריס פרש
אוסקר פיאסטרי ומקלארן ניצחו במרוץ הגרנד פרי בהולנד שנערך אתמול (ראשון) במסלול זנדוורט. ניצחונו השביעי העונה של פיאסטרי – במרוץ הראשון לאחר הפגרה, עשרה מרוצים לסיום העונה – הוא צעד משמעותי עבורו במאבק על אליפות הנהגים, בעיקר על רקע פרישתו של חברו לקבוצה ויריבו לתואר לנדו נוריס. כעת הפער לטובת פיאסטרי שמוביל בדירוג גדל ל-34 נקודות.
נוריס פרש שבע הקפות לסיום כאשר היה שני וכמעט צמוד לפיאסטרי בגלל תקלה במנוע, הפרישה הזאת הביאה להעלאתה בפעם השלישית של המכונית הקוצבת על המסלול, לאחר שקודם לכן היו אלה המכוניות של פרארי – תחילה לואיס המילטון אחרי כן שארל לקלר – שחייבו זאת.
בהקפות הדירוג שלטו המכוניות של מקלארן כאשר פיאסטרי משיג את הזמן המהיר לפני חברו לקבוצה. מקס ורסטפן נאלץ להסתפק במקום השלישי עם מכונית הרד בול כשלצידו הפתעת האירוע, איזק אדג'ר הצעיר ברייסינג בולס.
עם מתן אות הזינוק הצליח ורסטפן לעלות למקום השני תוך שהוא כמעט מאבד את המכונית. אבל תשע הקפות אחרי הצליח נוריס לעקוף אותו וצמד מקלארן שלט במרוץ והתרחק מהיתר. גשם קל שהחל לרדת הפך חלקים מהמסלול לחלקים. היה זה המילטון דווקא שהחליק אל תוך גדרות המגן ונאלץ לפרוש. אחרי ההזנקה לקלר עקף את ג'ורג' ראסל במרצדס תוך כדי מגע קל אחרי קרב נאה.
הקרב הבא של לקלר עם מרצדס הסתיים באופן שסיים את המרוץ עבורו. לקלר יצא מהחלפת צמיגים כאשר קימי אנטונלי הגיח מאחור במהירות וניסה לעבור אותו. הוא נכנס מהר מדי לפנייה ופגע בפרארי באופן משמעותי ביותר. אנטונלי נענש ב-15 שניות, אבל המרוץ של פרארי היה גמור... אכזבה גדולה לאדומים.
לקראת סיום נשמע נוריס מדווח על עשן במכונית ותוך זמן קצר נראתה המקלארן שלו עוצרת בצד המסלול. כתוצאה מהפרישה עלו ורסטפן למקום השני ואדג'ר לשלישי – פעם ראשונה שהנהג הצרפתי הצעיר ממוצא אלג'יראי עולה לפודיום. דרביעי סיים ראסל לפני אלכסנדר אלבון שניהל מרוץ מצוין עם וויליאמס. שישי סיים אוליבר בירמן בהאס לפני צמד נהגי אסטון מרטין לאנס סטרול ופרננדו אלונסו, יוקי טסונודה (רד בול) ואסטבן אוקון (האס).
גרנד פרי הולנד, זנדוורט, 31.08.25
1. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
2. מקס ורטספן – רד בול
3. איזק אדג'ר – רייסינג בולס
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. אלכסנדר אלבון – וויליאמס
6. אוליבר בירמן – האס
7. לאנס סטרול – אסטון מרטין
8. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
9. יוקי טסונודה – רד בול
10. אסטבן אוקון – האס
אליפות העולם לנהגים אחרי 15 מרוצים (מתוך 24)
1. אוסקר פיאסטרי – 309 נק'
2. לנדו נוריס – 275 נק'
3. מקס ורסטפן – 205 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 184 נק'
5. שארל לקלר – 151 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי 15 מרוצים (מתוך 24)
1. מקלארן – 584 נק'
2. פרארי – 260 נק'
3. מרצדס – 248 נק'
4. רד בול – 214 נק'
5. וויליאמס – 80 נק'
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 25/12/2025 -
מערכת אוטו, 25/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהגים רותם סלע וליאור רז?
-
קינן כהן, 25/12/2025BYD סיליון 5 פלאג אין: מבחן דרך
-
יואל פלרמן, 25/12/2025מבחן בטיחות למסחריות – משפרים ומשתפרים
-
שרון ביידר, 25/12/2025השרה רגב שומרת על לקוחות היוקרה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשות הפלסטינית