נוריס מנצח בגרנד פרי של ברזיל

ניצחון שני ברציפות מבסס את נוריס בראש דירוג האליפות במרוץ בו כיכב ורסטפן

לנדו נוריס עשה צעד חשוב ביותר במאבק על אליפות הנהגים כאשר ניצח בגרנד פרי של ברזיל וגם במרוץ הספרינט שקדם לו. חברו לקבוצה והמתחרה הישיר שלו על התואר, אוסקר פיאסטרי, לא סיים את הספרינט עקב תאונה, ובמרוץ עצמו ספג עונשין וסיים רק במקום החמישי. כתוצאה מכך הפער של נוריס ממנו גדל ל-24 נקודות כאשר נותרו 3 מרוצים לסיום. 

הדרמות 

הסבב מהדרמטיים שאירח בעבר, וככל שקשור באירועים במסלול, הוא לא אכזב גם הפעם. במרוץ הספרינט המסלול היה רטוב ומספר התאונות היה גבוה. השילוב מקלארן-נוריס שוב היה המהיר ביותר, וההפתעה הגדולה, הן במקצי הדירוג והן במרוץ הספרינט, הייתה חוסר התחרותיות של מקס ורסטפן ורד בול.

אלוף העולם המכהן סיים את מרוץ הספרינט במקום הרביעי, אך במקצה הדירוג נראה שברד בול כלל לא מצאו את הידיים והרגליים והוא סיים במקום ה-16. גם ההצלחה של קימי אנטונלי במרצדס הפתיעה, לאחר שהנהג הצעיר הצליח לסיים במקום השני במרוץ הספרינט ולזנק מהמקום השני למרוץ עצמו. פיאסטרי, מי שעד לפני שני מרוצים הוביל את הדירוג, שוב לא היה במיטבו, ובמרוץ הספרינט החליק אל מחוץ למסלול כאשר היה במקום השלישי. 

הגרנד פרי הברזילאי נפתח במספר תאונות בהקפה הראשונה, ובהזנקה מחדש ניסה פיאסטרי, ובאופן אגרסיבית ממה שאנו רגילים ממנו, לטפס קדימה. הוא פגע באנטונלי שהוטח בפרארי של שארל לקלר שנאלץ לפרוש בעקבות זאת. פיאסטרי נענש ב-10 שניות תוספת זמן ואיכשהו הצליח לסיים חמישי.   

SI202511080390-Aangepast.jpg

צילום: יצרן

כוכב המרוץ 

מקצה הדירוג של ורסטפן היה כה גרוע כדי כך שהעדיף לזנק במקצה הדירוג מרחבת הטיפולים, כלומר מהמקום אחרון. מספר התאונות הרב בהקפה הראשונה הביא לכך שסבל מתקר ורד בול נצלה את יציאת המכונית הקוצבת להחלפת צמיג. המרוץ נראה גמור עבורו, אבל "מד מקס" מעולם לא מוותר ובתזמונים שונים של החלפות צמיגים ובעיקר בזכות נהיגה מרהיבה הצליח להתקדם עד שבשלב מסוים עלה להוביל את המרוץ. סבב החלפות הצמיגים השני הוריד אותו לאחור אבל הוא הצליח לחזור ולעקוף בין היתר את ג'ורג' ראסל במרצדס כדי לסיים במקום השלישי. זאת אחרי שלחץ גם על אנטונלי במקום השני אך לא הצליח לעקוף אותו. ורסטפן היה ללא ספק כוכב המרוץ. ראסל סיים במקום הרביעי כדי להבטיח סופשבוע מוצלח למרצדס שעלתה למקום השני בקרב על סגנות אליפות היצרניות.  

עבור פרארי היה זה סוף שבוע גרוע ברמות שאפילו האיטלקים לא מכירים. במרוץ הספרינט לקלר והמילטון סיימו במקומות החמישי והשביעי, אבל באירוע המרכזי המצב היה הרבה פחות טוב. המילטון לא הצליח לעלות למקצה הדירוג המכריע ופתח מהמקום ה-13 וכבר בזינוק היה מעורב בשתי תאונות שגרמו לשבר במכונית. כדי לזרות מלח על הפצעים הוא ספג עונשין של חמש שניות, ובכל מקרה קיבל בהמשך הוראה לפרוש כאשר המכונית הייתה לבלתי נהיגה. לקלר, שזינק מהמקום השלישי, פרש כאמור כבר בתחילת המרוץ. כתוצאה מכך ירדה פרארי למקום הרביעי באליפות היצרניות. 

במקום השישי סיים אוליבר בירמן הצעיר בהאס, אחת מההפתעות הגדולות של המרוץ. אחריו ליאם לוסון ואיזק אדג'ר (רייסינג בולס), ניקו הולקנברג (סאובר) ופייר גסלי באלפין. 

2245867729-653-Aangepast.jpg

צילום: יצרן

גרנד פרי ברזיל, סאו פאולו, 9.11.25 

1. לנדו נוריס – מקלארן

2. קימי אנטונלי – מרצדס 

3. מקס ורסטפן – רד בול

4. ג'ורג' ראסל – מרצדס

5. אוסקר פיאסטרי – מקלארן

6. אוליבר בירמן – האס 

7. ליאם לוסון – רייסינג בולס 

8. איזק אדג'ר – רייסינג בולס

9. ניקו הולקנברג – סאובר 

10. פייר גסלי – אלפין 

אליפות העולם לנהגים אחרי 21 מרוצים (מתוך 24) 

1. לנדו נוריס – 390 נק'

2. אוסקר פיאסטרי – 366  נק'

3. מקס ורסטפן – 341 נק'

4. ג'ורג' ראסל – 276 נק' 

5. שארל לקלר – 214 נק' 

אליפות העולם ליצרניות אחרי 21 מרוצים (מתוך 24) 

1. מקלארן – 756 נק' 

2. מרצדס – 398 נק'

3. רד בול – 366 נק' 

4. פרארי – 362 נק'

5. וויליאמס – 111 נק'

באותו נושא

פורמולה 1: נוריס עולה לפסגה אחרי ניצחון במקסיקו

גרנד פרי סינגפור: מרצדס מנצחת, מקלארן אלופת היצרניות


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.