גרנד פרי סינגפור: מרצדס מנצחת, מקלארן אלופת היצרניות

מרצדס וראסל הפתיעו במרוץ ה-16 בפורמולה 1 ב-2025, מקלארן הוכתרה כאלופת היצרניות לעונה זו שישה מרוצים לפני סיומה

ג'ורג' ראסל ומרצדס ניצחו במרוץ הגרנד פרי של סינגפור שנערך אתמול בערב (ראשון), ועשו זאת בפעם השנייה העונה, לאחר שסיימו ראשונים בגרנד פרי של קנדה.

אולם, בעיקר, המקומות השלישי והרביעי שהשיג הצמד של מקלארן, לנדו נוריס ואוסקר פיאסטרי, הספיקו כדי להעניק לקבוצת הפאר הבריטית אליפות עולם ליצרניות – שישה מרוצים לפני סיום העונה, בפעם השנייה ברציפות. הישג זה הוא ראשון למקלארן מאז עונת 1991; אז נהגו בקבוצה איירטון סנה וגרהרד ברגר.

חם במרינה 

קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול הרחובות המרהיב אך המאוד מאתגר באזור מרינה ביי במדינה המאוד קטנה סינגפור. בתנאי מזג אוויר חמים באורח קיצוני הפתיעו ראסל ומרצדס, ולאחר מקצי אימונים בעייתיים נטלו את עמדת הזינוק הבכירה בהקפות הדירוג. במסלול בו כל כך קשה לעקוף חשיבות ההישג ברורה למשתתפים.

לקראת המרוץ היה צפוי כי המסלול האיטי לא יתאים למכונית של רד בול אך ורסטפן הפתיע אף הוא לאחר שסיים את מקצה הדירוג במקום השני. אלוף העולם המכהן טען שלולא הפרעה של נוריס הוא היה יכול לאיים ראסל, והבטיח שיעשה לו חיים קשים בזינוק. הוא לא הצליח בכך. 

ראסל זינק היטב, ברח קדימה כבר בפתיחה ויצר פער מספיק גדול כדי שאיש לא יוכל לסכן אותו. ורסטפן שהשתלט על המקום השני נאבק רוב המרוץ עם נוריס שניסה לעקוף אותו הן במסלול והן באמצעות החלפת הצמיגים. בשלבי הסיום נוריס כבר היה מהיר בהרבה, בעוד ורסטפן התלונן בקשר על יכולת המכונית. אלא שאלה לא הספיקו כדי שנוריס יעקוף אותו. 

SI202510050753-Aangepast.jpg

צילום: יצרן

המרוץ 

הזינוק היה אחד הרגעים המשמעותיים במרוץ בגלל מגע בין צמד הנהגים של מקלארן. נוריס פתח היטב מהמקום החמישי, המכונית שלו נגעה באחורי זו של ורסטפן, החליקה לכיוון זו של פיאסטרי שפתח מהמקום השלישי והיה באותו רגע לצידו, ודחק אותה לכיוון קיר המגן.

פיאסטרי סבר שהקבוצה צריכה להורות לנוריס לתת לו לעבור קדימה אך זה לא קרה. בהמשך פיאסטרי ניהל מרוץ נינוח למדי – ללא לחץ מאחור, אך גם ללא ניסיון לתקוף את חברו לקבוצה. הקבוצה לא סייעה לו ואף הוסיפה החלפת צמיגים שהייתה איטית במיוחד. וכך, בשלבי הסיום נראה היה שמבחינתו השאיפה היא לשמור על המכונית ולמזער נזק מבחינת הפסד נקודות. 

פרארי? האדומים שוב לא היו טובים מספיק. שארל לקלר אמנם פתח היטב והצליח לעבור את לואיס המילטון (שישי במקצה הדירוג) וגם את קימי אנטונלי במרצדס. לקראת הסיום נראה היה שהפרארי נחלשה, אנטונלי עבר אותה וחזר למקום החמישי. פרארי הימרה בשלבי הסיום וניצלה את הפער הגדול בין המילטון לפרננדו אלונסו באסטון מרטין כדי להעביר את הנהג שלה לצמיגים רכים חדשים ומהירים יותר.

המילטון התקדם במהירות, עבר את לקלר והגיע לאנטונלי, אך אז איבד את הבלמים ואת היכולת. הוא אפשר ללקלר לעבור אותו ועד לסיום כמעט ואיבד מקום לאלונסו שרק מספר הקפות קודם היה הרחק מאחוריו. אלונסו עצמו הצטיין במקצי האימונים, אך תקלה בהחלפת הצמיגים של אסטון גרמה לכך שהוא לא יכול היה לשפר מיקום במרוץ. אלונסו סיים שמיני, אבל קודם למקום השביעי אחרי שהמילטון נענש על חריגה מגבולות המסלול, כנראה בגלל בעיית הבלמים. תשיעי סיים אוליבר ברמן (האס) ואחריו קרלוס סיינז (וויליאמס). 

שישה מרוצים לסיום העונה נוריס השני צמצם את הפער בינו לבין המוביל פיאסטרי ל-22 נקודות והמאבק על התואר לוהט מתמיד. כדאי לזכור שוורסטפן ברד בול המשתפרת שגבר על שניהם בסינגפור, יש עדין סיכוי תאורטי. 

SI202510050708-Aangepast.jpg

צילום: יצרן

גרנד פרי סינגפור, מרינה ביי, 5.9.25 

1. ג'ורג' ראסל – מרצדס 

2. מקס ורסטפן – רד בול 

3. לנדו נוריס – מקלארן 

4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 

5. קימי אנטונלי – מרצדס 

6. שארל לקלר – פרארי 

7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין

8. לואיס המילטון – פרארי 

9. אוליבר ברמן – האס

10. קרלוס סיינז – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים אחרי 18 מרוצים (מ-24)

1. אוסקר פיאסטרי – 335  נק'

2. לנדו נוריס – 314 נק'

3. מקס ורסטפן – 273 נק'

4. ג'ורג' ראסל – 237 נק' 

5. שארל לקלר – 173 נק' 

אליפות העולם ליצרניות אחרי 18 מרוצים (מ-24)

1. מקלארן – 650 נק' 

2. מרצדס  – 325 נק'

3. פרארי – 298 נק'

4. רד בול – 290 נק' 

5. וויליאמס – 102 נק'


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.