ורסטפן מנצח בקטאר – שלושה מועמדים לאליפות ב-F1

מקלארן פספסה את ההזדמנות, רד בול ניצלה אחת משלה – וניצחונו של ורסטפן בגרנד פרי של קטאר הביא לכך שאליפות הנהגים בפורמולה 1 בעונת 2025 תוכרע במרוץ המסיים של העונה 

מקס ורסטפן ברד בול גבר על לנדרו נוריס ואוסקר פיאסטרי במקלארן וניצח באופן בגרנד פרי של קטאר. הניצחון העלה אותו למקום שני בדירוג האליפות, כאשר הפער בינו ובין נוריס הראשון עומד על 12 נקודות בלבד, מרוץ אחד לפני סיום העונה.

חלק חשוב מהניצחון של ורסטפן על פיאסטרי שסיים שני ונוריס שסיים רביעי נבע מכך שרד בול התנהלה נכון ואילו מקלארן שגתה במרוץ שהיה אמור להיות בשליטתה.

סופשבוע רב אירועים

במרוץ הספרינט ובמקצה הדירוג מקלארן, ובייחוד פיאסטרי, היו הטובים יותר, ואילו רד בול פתחה ברגל שמאל. פיאסטרי ניצח במרוץ הספרינט, לאחר שגבר על ג'ורג' ראסל במרצדס ועל נוריס, והחזיר לעצמו את הביטחון שאבד בחודשים האחרונים. ורסטפן, שסיים רביעי במרוץ הספרינט (פתח מהמקום השישי), הצליח להיות שלישי במקצה הדירוג לאחר שרד בול אט אט שיפרה את המכונית.

אחת ההחלטות החשובות ביותר ביחס למרוץ נעשתה על-ידי יצרנית הצמיגים פירלי. שילוב החום הרב והמהירויות הגבוהות הביא לכך שזו הגבילה את השימוש בצמיגים ל-25 הקפות לרביעייה. המשמעות הייתה שבמהלך המרוץ הזה, שיש בו 57 הקפות, כל קבוצה תצטרך להחליף את הצמיגים לפחות פעמיים.

פורמולה 1

צילום: formula1.com

הטעות

בזינוק הצליח ורסטפן לעבור את נוריס עוד לפני הפנייה הראשונה ולעלות למקום השני. בהקפה השנייה הגיע הרגע שהכריע את המרוץ. תאונה בין ניקו הולקנברג בסאובר לבין פייר גסלי באלפין בהקפה השביעית הביאה להוצאת מכונית קוצבת. ברד בול, כמו ברוב הקבוצות האחרות, מיד הריחו את ההזדמנות והכניסו את המכוניות להחלפת צמיגים.

מקלארן לא פעלה כך. סיבה אחת הייתה החשש שהקרבה בין שתי המכוניות על המסלול תגרום לנוריס להפסיד ברחבה כחמש שניות כאשר ימתין עד לסיום ההחלפה של פיאסטרי (שבמצב כזה היה נכנס ראשון).

פורמולה 1

צילום: formula1.com

בסופו של דבר מקלארן לא ניצלה את היתרון הברור שבהחלפת הצמיגים; בזמן שכל המכוניות נעות לאט על המסלול הפסד הזמן הוא קטן יותר. וכך הם מצאו עצמם אחרי החלפת הצמיגים האחרונה עם פער של 15 שניות בין פיאסטרי לורסטפן שנטל את ההובלה בעוד נוריס חזר רק למקום החמישי. פיאסטרי הצליח לצמצם את הפער בעוד נוריס טיפס למקום הרביעי וסיים אחרי קרלוס סיינז המפתיע בוויליאמס, אבל שני נהגי הקבוצה נראו מתוסכלים ביותר. בייחוד פיאסטרי שראה איך ניצחון ודאי חומק מימנו.

ורסטפן, שבזכות הניצחון עלה למקום השני בדירוג הכללי, נמצא כעת 12 נקודות מאחורי נוריס ואילו פיאסטרי נמצא 4 נקודות מאחוריו, 16 נקודות מנוריס. למרות שמצבו של נוריס עדיין מצוין זה אומר שבמרוץ האחרון של העונה, וכמו בעונת 2010, שלושה נהגים יכולים לזכות באליפות.

פרט פיקנטי הוא שאנדריאה סטלה, מנהל קבוצת מקלארן, היה ב-2010 מהנדס המרוצים של פרננדו אלונסו בפרארי. זה הגיע למרוץ האחרון בראש הדירוג אך הפסיד את האליפות בגלל שפרארי (כמה מפתיע) פישלה בניהול המרוץ. פרארי הייתה גרועה ביותר גם במרוץ בקטאר.

פורמולה 1

צילום: formula1.com

גרנד פרי קטאר, לוסייל, 30.10.25

1. מקס ורסטפן – רד בול

2. אוסקר פיאסטרי – מקלארן

3. קרלוס סיינז – וויליאמס

4. לנדו נוריס – מקלארן

5. קימי אנטונלי – מרצדס

6. ג'ורג' ראסל – מרצדס

7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין

8. שארל לקלר – פרארי

9. ליאם לוסון – רייסינג בולס

10. יוקי טסונודה – רד בול

אליפות העולם לנהגים אחרי 23 מרוצים (מתוך 24)

1. לנדו נוריס – 408 נק'

2. מקס ורסטפן – 396 נק'

3. אוסקר פיאסטרי – 392  נק'

4. ג'ורג' ראסל – 309 נק'

5. שארל לקלר – 230 נק'

אליפות העולם ליצרניות אחרי 23 מרוצים (מתוך 24)

1. מקלארן – 800 נק'

2. מרצדס – 459  נק'

3. רד בול – 426  נק'

4. פרארי – 382 נק'

5. ויליאמס – 137 נק'


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.