פורמולה 1: ורסטפן חוזר לקרב האליפות
שליטה מוחלטת של ורסטפן בגרנד פרי בטקסס אומרת שגם הוא מצטרף לקרב על התואר לקראת סוף העונה
מקס ורסטפן חגג סוף שבוע מושלם בגרנד פרי של ארצות הברית, כאשר השיג ניצחונות מרשימים עם מכונית הרד בול המשתפרת הן במירוץ הספרינט והן במירוץ עצמו.
זה ניצחון שלישי בארבעת המירוצים והתנופה המפתיעה הזו שלו ושל רד בול אמרה שבאופן מוזר חמישה מירוצים לסיום העונה האלוף המכהן חוזר למאבק על התואר. הוא צמצם את הפער ב-23 נקודות רק בטקסס וכרגע הוא בפיגור של 40 נקודות מאוסקר פיאסטרי, נהגה של מקלארן שסיים במקום החמישי. ורסטפן סיים הרחק לפני לנדו נוריס במכונית המקלארן ושארל לקלר בפרארי. גם בקרב על המקום השני באליפות היצרנים העסקים מתחממים, כשרד בול שוב בתמונה.
אמריקה
קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול המרהיב באוסטין טקסס לכבוד הגרנד פרי של ארצות הברית. האירוע כלל הפעם גם מירוץ ספרינט שהתגלה כדרמטי ביותר עבור מקלארן. הזינוק הכאוטי גרר פגיעה של הולקנברג בפיאטסרי שהוטח לכיוון נוריס (חברו לקבוצה) והתוצאה: תוך מטרים ספורים שתי מכוניות המקלארן היו מחוץ למסלול. הנזק מבחינת ניקוד לא היה כה גדול כיוון שבמירוצי הספרינט מדובר בשמונה נקודות למנצח. שני במירוץ הספרינט היה ג'ורג' ראסל במרצדס, שהקדים את קרלוס סיינז בוויליאמס.
בהקפות הדירוג כמו בהקפות הספרינט, שוב היה ורסטפן המהיר ביותר כאשר נוריס מתמקם לצידו. אבל לקלר בפרארי שהיה היחיד בעשיריה הראשונה שהימר על צמיגים רכים (מהירים יותר) בזינוק הצליח לטפס למקום השני. הדבר התגלה כקריטי עבור נוריס; הבריטי בילה את רוב החלק הראשון של המירוץ בנסיון לעקוף את לקלר. הוא הצליח לעשות זאת אבל תזמון נכון של החלפת צמיגים של פרארי לעומת עיכוב בעצירה אצל מקלארן אמר שאחרי החלפת הצמיגים הוא שוב היה מאחורי לקלר. רק חמש הקפות לפני הסיום, הוא הצליח לעקוף אותו כדי לסיים שני, אבל העובדה שבילה את רוב הזמן מאחורי לקלר אמרה שהוא התעכב וכבר היה רחוק מדי מורסטפן.
צמד נהגי פרארי לקלר והמילטון שסיימו במקום השלישי והרביעי סמנו שיש שיפור בפרארי. המקום החמישי של פיאסטרי אפיין את התקופה האחרונה והלא מוצלחת במיוחד לנהג שמוביל את אליפות העולם. זה אומר שנוריס צמצם אליו את הפער ל-14 נקודות. כלומר הכל פתוח.
שישי סיים ראסל במירוץ סולידי למדי ואחריו יוקי טסונודה ברד בול שזינק מהמקום ה-13 אך הצליח לנצל את אירועי הפתיחה כדי לסיים שביעי. שמיני סיים ניקו הוקלנברג בסאובר לפני אוליבר ברמן בהאס ופרננדו אלונסו באסטון מרטין.
גרנד ארצות הברית, אוסטין, טקסס
1. מקס ורסטפן – רד בול
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. שארל לקלר- פרארי
4. לואיס המילטון – פרארי
5. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
6. ג'ורג' ראסל – מרצדס
7. יוקי טסונודה – רד בול
8. ניקו הולקנברג- סאובר
9. אוליבר ברמן – האס
10. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
אליפות העולם לנהגים אחרי תשעה עשר מירוצים
1. אוסקר פיאסטרי- 346 נק'
2. לנדו נוריס- 332 נק'
3. מקס ורסטפן – 306 נק'
4. ג'ורג' ראסל – 252 נק'
5. שארל לקלר – 192 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי תשעה עשר מירוצים
1. מקלארן – 678 נק'
2. מרצדס – 341 נק'
3. פרארי - 334 נק'
4. רד בול -331 נק'
5. וויליאמס – 111 נק'
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב