טויוטה RAV4 המחודש: רענון עיצובי, טכנולוגיה חדשה וטווח חשמלי משופר
הדור המחודש של רכב הפנאי ההיברידי הפופולרי מקבל עיצוב מעודכן, מערכת מולטימדיה חדשה עם תוכנת Arene, וטווח נסיעה חשמלי שעשוי להגיע ל-150 ק"מ בגרסת ה-PHEV
טויוטה מציגה את גרסת 2025 של ה-RAV4, הדגם הנמכר ביותר שלה באירופה ובצפון אמריקה. הרענון מגיע שלוש שנים אחרי מתיחת הפנים הקודמת, ומתמקד בעיקר בטכנולוגיה ובמערכות ההנעה, לצד עדכונים עיצוביים מתונים וחיזוק מיצובו של הדגם בשוק ההיברידי. דגם חדש לגמרי יושק בעוד שנתיים.
חזית הרכב עוצבה מחדש עם יחידות תאורה חדשות וגריל קדמי שמיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של טויוטה. הפגוש הקדמי עוצב מחדש, והעיצוב הכללי מחודד יותר. מאחור, הפנסים עודכנו קלות והעיצוב נשמר דומה לדגם היוצא. בנוסף, נוספו צבעים חדשים למבחר, ביניהם כחול מטאלי כהה ואפור חדש בגימור מט. גרסת GR Sport מציעה חישוקי 19", עיצוב שונה לפגושים ודגשים עיצוביים בצבע כהה או כסוף.
צילום: יצרן
השינוי המשמעותי ביותר הוא בתא הנוסעים. טויוטה משלבת כעת מערכת הפעלה חדשה בשם Arene, שתשמש בסיס למערכות מולטימדיה ועדכוני תוכנה בדגמים עתידיים של החברה. במרכז הקונסולה נמצא מסך מגע חדש בגודל 10.5" עם ממשק עדכני ותמיכה בעדכונים מהאוויר. לוח המחוונים הפך דיגיטלי לחלוטין ומציע תצוגה מותאמת אישית. מערכות הבטיחות עודכנו גם הן ומציעות פונקציות חדשות כמו סיוע בתמרוני חירום, שמירה משופרת על הנתיב ומעקב אחרי תנועת הרכב מלפנים גם במהירויות עירוניות.
צילום: יצרן
בצד ההנעה, שני הדגמים העיקריים נותרו על כנם: גרסה היברידית רגילה עם כ-220 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה, האצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 ש', צריכת דלק ממוצעת של כ-17 ק"מ לליטר ומעליה גרסה היברידית-נטענת. בגרסת ההייבריד, מדובר במנוע בנזין 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי קדמי נוסף והנעה כפולה אופציונלית. בגרסה הנטענת, מצויד ה-RAV4 במנוע דומה אך עם סוללה גדולה יותר של 18 קוט"ש, שמספקת טווח נסיעה חשמלי של עד 75 ק"מ בתקן WLTP, ולטענת טויוטה, גם 150 ק"מ בשימוש עירוני מלא.
ההספק המרבי בדגם ה-PHEV עומד על 306 כ"ס, וצריכת הדלק הרשמית נעה סביב 1.0 ליטר ל-100 ק"מ. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד של 6 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש.
צילום: יצרן
מבחינת נוחות והתנהגות כביש, טויוטה מציינת כי שופרו רמות הבידוד ונעשה טיפול בהפחתת ויברציות, לצד כיול מחודש למתלים. בגרסת GR Sport נעשו גם שינויים בבולמים וההגה תוכנת מחדש לתגובה מדויקת יותר.
ה-RAV4 2025 יושק ביפן כבר ביוני הקרוב, וישווק באירופה בסתיו. טויוטה עדיין לא הודיעה על מחירים סופיים, אך הצפי הוא לשמור על טווח מחירים דומה לדגם היוצא. הייצור יתבצע במפעלים ביפן, קנדה וארה"ב, כאשר גרסת ה-PHEV מיועדת להרכבה בצפון אמריקה כחלק מהיערכות לעמידה בתקנות המיסוי החדשות של הממשל הקודם בארה"ב.
מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'מערכת אוטו' כי הדגם יגיע לארץ בסוף רבעון א' של 2026.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב