אודי Q3 המקורי הוצג בשנת 2011 והיה מבין הראשונים בתחום היוקרתי להיכנס לסגמנט הפנאי הקומפקטי (C-SUV). דור שני הוצג בשנת 2018 והציג אבולוציה למתכון המוכר מצד אחד, הוסיף מרכב פנאי-קופה אופנתי מצד שני. כבר מתחילת דרכו הפך Q3 לאחד מעמודי התווך של אודי – זו מדווחת כי עד היום נמסרו למעלה משני מיליון יחידות של
Q3 ברחבי העולם.
כעת, ולא דקה אחת מאוחר מדי, חשפה אודי את הדור השלישי של רכב הפנאי הקומפקטי שלה.
צילום: אודי
אודי Q3 החדש, הפרטים
באודי לא מציינים זאת במפורש אך נראה כי כבסיס משמשת המהדורה העדכנית ביותר של פלטפורמת MQB המוכרת, זו ששימשה גם את הדור היוצא. באודי טרם פרסמו את נתוני המידות למעט נפח תא המטען שעומד על 488 ל', אולם יכול לצמוח עד ל-575 ל' עם הזחת שורת המושבים מאחור (530 ל' כיום).
צילום: אודי
חיצונית Q3 החדש זוכה למופע בולט בהרבה מזה הנקי-עד-פשוט של קודמו. החזית מאמצת את הקו העגלגל של Q5 המשלב יחידות תאורת לד-יום מטריקס צרות וסבכה ופגוש אגרסיביים ליצירת מופע דרמטי בהרבה משל הדור היוצא. הפרופיל סולידי למדי אולם חלקו האחורי מוסיף להיות עמוס אלמנטים וכולל יחידות תאורה מפוצלת, פגוש אגרסיבי למראה וסמל היצרנית מואר באדום.
גם סביבת הנהג עברה מהפך והיא מציגה מבנה מודרני ונקי בהרבה. מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 11.9 אינץ' כאשר לצידו מסך מולטימדיה בגודל 12.9 אינץ' המציג את הממשק העדכני ביותר של מערכת ה-MMI של היצרנית. בנוסף, ישנה גם תצוגה עילית בחלק מרמות הגימור. בכלל, סביבת הנהג הזו מאופיינת בקווים נקיים ליצירת מופע מודרני ושילוב נרחב של תאורת אווירה בדשבורד, הקונסולה המרכזית, דיפוני הדלתות ועוד.
צילום: אודי
עוד בסביבת הנהג נציין את גלגל ההגה החדש של היצרנית המשלב מאחוריו את ידיות התפעול החדשות של היצרנית. צד ימין של הידית ישמש כבורר ההילוכים של הדגם, בעוד צד שמאל יחליף את מנופי ופקדי האיתות, תאורה והמגבים המוכרים. הבורר החדש משלב מספר אפשרויות תפעול – הזזה קדימה-אחורה או מטה-מעלה, לחיצה על כפתורים וסיבוב חוגות – ובכל זאת באודי נשבעים שהסידור הזה יעיל ונוח יותר מזה המסורתי. אין כמו להמציא את הגלגל – וידית האיתות, מסתבר – מחדש.
צילום: אודי
מעבר לכך באודי מדווחים כי סביבת הנהג הזו איכותית מבעבר, תציע מרחב משופר לנוסעים ושימושיות עדיפה בזכות תאי אחסון חדשים וחשוב מכל: ידידותית יותר לסביבה בזכות שימוש נרחב יותר בחומרים ממוחזרים. גולת הכותרת היא מערכת שמע חדשה מבית 'סונוס' עם 12 רמקולים בהספק כולל של 420 וואט.
מנועים, סוללות
כבר מתחילת דרכו יוצע אודי Q3 במגוון רחב של גרסאות הנעה. בבנזין ישנו מנוע ה-1.5 ל' המוכר של היצרנית (טורבו) עם הנעה קדמית אשר מפיק כאן 150 כ"ס או 2.0 ל' (טורבו) עם הנעה כפולה המפיק 265 כ"ס. היצע הדיזל כולל יחידה אחת בלבד: מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' המפיק 150 כ"ס ו-36.6 קג"מ.
צילום: אודי
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין (לא נמסר) למנוע חשמלי (115 כ"ס, 33.7 קג"מ) להספק ומומנט משולבים של 272 כ"ס ו-40.8 קג"מ. נתוני הביצועים לא נמסרו לאף אחת מהגרסאות.
בכל מקרה, לגרסה ההיברידית סוללה חדשה בקיבולת 25.7 קוט"ש (19.7 קוט"ש נטו) – נתונים דומים למערך החשמלי שהוצג כבר ב-A5, Q5 ו-A6 החדשות. כאן, כנראה בזכות נתון המשקל והמנוע החשמלי הצנוע יותר, מתקבל הטווח הטוב ביותר במבחר עם 119 ק"מ חשמליים. לא נמסר הספק הטעינה הביתית אולם באודי מציינים טעינה מהירה עד 50 ק"ו.
צילום: אודי
באודי מציינים כי השקיעו רבות במערך המתלים של הדגם. מעבר לכיול עצמו אודי תציע את הדגם בשלושה סגנונות מתלים: רגיל המכוון לנוחות, ספורטיבי לשיפור היכולת הדינאמית או עם מערך בולמים אדפטיבי מתקדם.
צילום: אודי