על רקע מצבה הכלכלי הרעוע, בניסאן ממשיכים להציג חידושים בהיצע הדגמים והגרסאות. כך, רגע אחרי שחשפה את ליף החשמלית החדשה, ניסאן מציגה את הדור השלישי למערך ההיברידי שלה המכונה e-POWER. המערך המעודכן יוצע לראשונה עם ניסאן קשקאי המחודש באירופה, בהמשך יגיע גם לשווקים ודגמים נוספים של היצרנית.
תוספת כוח, שיפור ביעילות
הדור החדש שומר על המבנה הכללי המוכר – זה משלב בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המשמש כמחולל זרם בעוד ההנעה עצמה נעשית רק על ידי מנוע חשמלי. זה האחרון זכה לתוספת הספק שעומד כעת על 205 כ"ס, שיפור של 14 כ"ס ביחס לעבר. תוספת ההספק תעמוד לרשות הנהג כאשר הרכב נמצא במצב 'ספורט'.
צילום: ניסאן
בכל מקרה, בניסאן מדווחים כי המערך העדכני בנוי מחמישה חלקים מרכזיים הניתנים להתאמה והחלפה – כך שככל הנראה אנו צפויים לראות גרסאות שונות שלו בעתיד הקרוב.
לפי ניסאן, מנוע הבנזין אומנם מציע נפח ומבנה דומים לדגם היוצא (1.5 ל', טורבו, 3 ציל') אולם מדובר במנוע חדש לגמרי שפותח באופן ייעודי עבור המערך ההיברידי (הדור היוצא נגזר ממנוע ה-2.0 ל' טורבו של אינפיניטי). למנוע החדש יעילות תרמית של 42% והוא יעיל ונקי מקודמו. לפי ניסאן, מגדש טורבו גדול יותר ושינוי באופי ניהול הבעירה בצילינדרים אפשר לה להפחית את מהירות המנוע בשיוט בכ-200 סל"ד – עניין שאמור לסייע בשיפור צריכת הדלק ובהפחתת הרעשים (5.6 דציבל פחות) והרעידות.
צילום: ניסאן
בנוסף, בניסאן מציינים כי מרווח הטיפולים יעמוד מעתה על 20,000 ק"מ, תוספת של 5,000 ק"מ ביחס לעבר.
הצד החשמלי נותר דומה לעבר וכולל סוללה בקיבולת 2.1 קוט"ש. נתוני הביצועים לא נמסרו, אולם בניסאן מדווחים על שיפור של כ-14% בצריכת הדלק בשיוט וכ-16% בפועל בנסיעה מעורבת ביחס לדור היוצא. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק"מ לליטר – נתון המאפשר לדגם להציג טווח נסיעה מירבי תיאורטי של כ-1,200 ק"מ.