סיטרואן תמחרה בגרמניה את הדור השני של דגם ה‑C5 Aircross, הכולל לראשונה גרסה חשמלית מלאה לצד גרסאות היברידיות ופלאג-אין היברידיות. מחיר הפתיחה בגרמניה לגרסת הפלאג-אין עומד על כ־42,590 יורו, והגרסאות החשמליות המלאות צפויות להיות יקרות במעט, אך עדיין מתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים.
לישראל צפויה הגרסה החשמלית של סיטרואן C5 Aircross להגיע אחרי סבב ההשקה הראשוני באירופה במהלך ספטמבר אוקטובר, כלומר פה בארץ בתחילת 2026 ככל הנראה, לפי שעה, כך לפי יבואנית המותג המקומית דוד לובינסקי. הצפי הוא שגרסאות הפלאג-אין והחשמליות תצאנה לשוק המקומי במחיר תחרותי לסגמנט, במטרה להציע אלטרנטיבה קרובה לרכבי משפחה בעלי טכנולוגיה חשמלית מסורתית, עם דגש על טווח נסיעה ארוך ונוחות - מסימני ההיכר של המותג.
צילום: יצרן
הדור השני של C5 Aircross מבוסס על פלטפורמת STLA Medium של קבוצת סטלנטיס המיועדת לדגמים חשמליים ומהונדסים לקלוט טעינה חשמלית עם מנועי בעירה. הגרסה החשמלית המלאה מציעה שתי אפשרויות לסוללה: גרסת Standard עם סוללה בקיבול של כ־73 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של עד 520 ק"מ לפי תקן WLTP; וגרסת Extended Range עם סוללה בנפח כ־98 קוט"ש, המגיעה לטווח של עד 680 ק"מ. המנועים החשמליים נעים בין 213 ל־231 כוחות סוס, בהתאם לגרסה.
צילום: יצרן
טעינת הסוללה מתבצעת במהירות באמצעות טעינת DC בהספק של עד 160 קילוואט, שמאפשרת להגיע מ־20% ל־80% טעינה תוך כ־30 דקות. כמו כן, קיימת תמיכה בטעינה ביתית AC של 11 קילוואט, עם אפשרות לשדרוג למערכת טעינה דו-כיוונית של 22 קילוואט, שיכולה לשמש גם כמקור חשמל חיצוני.
הגרסאות ההיברידיות והפלאג-אין משלבות מנוע בנזין וסוללה קטנה של כ־21 קוט"ש, המאפשרת נסיעה חשמלית של כ־86 ק"מ. גרסאות אלו מתאימות כאמור למי שמחפש גמישות מירבית עם יכולת נסיעה חשמלית לצד אפשרות טווח יעיל.
צילום: יצרן
העיצוב החיצוני של הדגם מתאפיין בקווים ופרופורציות רבועים, בהשראת קונספט OLI, עם קו גג יורד ומידות משופרות. הממדים גדלו והאורך הכולל עומד כעת על כ־4.65 מטרים, מה שמשפר את מרחב הפנים, בעיקר בשורה השנייה - אחת התלונות העיקריות בדגם היוצא.
תא המטען מציע נפח של כ־651 ליטרים, וניתן להרחיב אותו עד כ־1,660 ליטרים באמצעות קיפול מושבים. מערכת המתלים כוללת את טכנולוגיית Cushions Hydraulic כמו בדגם הקודם.
בתא הנוסעים מושם דגש על נוחות כמובן עם מושבי Advanced Comfort, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע אנכי מרכזי. כמו כן, נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים וטקסטילים טבעיים כחלק מהמאמץ להפחתת טביעת הרגל הסביבתית של הדגם.