רנו משנה כיוון בשוק ההנעה החשמלית: החברה מצמצמת את פיתוח הדגמים ההיברידיים מסוג פלאג-אין (PHEV) וממקדת את מאמציה בטכנולוגיית היבריד מלא (HEV). אסטרטגיה זו נועדה להציע פתרון פשוט וזול יותר ללקוחות שמגיעים ממנועי דיזל ועדיין לא בשלים למעבר מלא לרכב חשמלי, כך לדברם.
לדברי מנהל התפעול העולמי של רנו, איוואן סגאל, דגמי פלאג-אין מתאימים למספר מצומצם של לקוחות בעלי נסועה גבוהה מאוד, אך במבט כולל החברה מעדיפה להתרכז בהיבריד מלא ובדגמים חשמליים. בהתאם לכך, דגם רפאל E-Tech 4x4 יישאר הדגם היחיד בהיצע החברה עם מערכת פלאג-אין, וכל יתר הדגמים החדשים יוצעו כהיברידי מלא או חשמליים.
האסטרטגיה החדשה מתבססת על הצלחת טכנולוגיית E-Tech של רנו, המאפשרת נהיגה חשמלית במהירויות נמוכות ללא צורך בטעינה חיצונית. מאז 2020 נמכרו באירופה מעל 750 אלף כלי רכב עם מערכת זו, והיא כבר מהווה 44% ממכירות ההיבריד של היבשת. הנתון הזה מציב את רנו במקום השני באירופה אחרי טויוטה בתחום ההנעה ההיברידית.
צילום: יצרן
בבסיס המהלך עומד גם יתרון עלות: תיבת הילוכים ייחודית שמפותחת על ידי רנו הופכת את המערכת לקלה ופשוטה יותר, מה שמוזיל את מחיר הרכישה והתחזוקה ומייעל את צריכת הדלק והפליטות.
מרבית הדגמים ההיברידיים של רנו מיוצרים בספרד, מה שמאפשר לחברה לקצר שרשראות אספקה ולחזק את כושר התחרות שלה בשוק האירופי. המהלך נועד לספק פתרון גישור נגיש, יעיל וקל לשימוש, שיתאים לנהגים רבים עד שיתרחש המעבר המלא לחשמל.