אחרי שחשפה
תמונות ראשונות בחודש יוני האחרון, ג'יפ הציגה את הדור השישי של
צ'ירוקי באירוע חשיפה רשמי שנערך בניו-יורק בסוף השבוע. צ'ירוקי החדש, כך ג'יפ, יציג קפיצה טכנולוגית ואיכותית ביחס לדור היוצא אך יקרוץ לעבר הקשוח-יותר של רכב הפנאי הזה שהחל את חייו אי שם בשנת 1973. נזכיר כי ג'יפ ייצרה את הדור היוצא של צ'ירוקי עד לשנת 2023 – ושנת 2025 תהיה השנה ראשונה לחזרת הדגם אל אולמות התצוגה של היצרנית.
צילום: ג'יפ
קודם הפרטים
ג'יפ צ'ירוקי החדש מבוסס על פלטפורמת STLA-Large של קבוצה סטלנטיס המיועדת לדגמים היותר גדולים של הקבוצה כפי שניתן להקיש משמה. בהתאם, מדובר ברכב גדול למדי: אורכו 478 ס"מ, רחבו 190 ס"מ, גובהו 171.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 287 ס"מ. נתונים אלה מציבים אותו בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים (D-SUV) דוגמת שברולט בלייזר או קיה סורנטו, אלא שלפחות בשלב זה הצ'ירוקי מוצע רק בגרסאות עם 5 מושבים. נפח תא המטען עומד על 952 ל' בתקן האמריקאי – ומכאן שהמדידה ככל הנראה בוצעה עד לתקרת הרכב.
צילום: ג'יפ
בשלב זה מוצג הדגם עם מערך היברידי אשר בבסיסו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 177 כ"ס ו-30.6 קג"מ. יחד עם מנוע חשמלי שנתוניו לא נמסרו התפוקה המשולבת של המערכת עומד על 210 כ"ס ו-31.8 קג"מ. את המערך החשמלי תזין סוללת 1.08 קוט"ש – נתון מקובל לכלים היברידיים שכאלה. לפי ג'יפ, המערכת מאפשרת נסיעה על חשמל עד למהירות מירבי של 100 קמ"ש – וזאת כתלות ברזרבות החשמל כמובן.
נתוני הביצועים לא נמסרו אולם בג'יפ מדווחים על נתון צריכת דלק של עד כ-15.5 ק"מ לליטר, טוב במעט מהמערך המקביל של יונדאי-קיה המביא נתון של כ-15 ק"מ לליטר בסורנטו, למשל.
צילום: ג'יפ
לפחות בשלב זה הצ'ירוקי יוצע עם מערכת הנעה כפולה כסטנדרט. לדגם מספר מצבי נהיגה כולל אפשרות להנעה קדמית בלבד במצבים בהם לא נדרשת תוספת משיכה וזאת לטובת שיפור היעלות וצריכת הדלק. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב אוטומטי, ספורט, שלג, חול ובוץ. נתוני השטח הם: זווית גישה 19.6 מעלות, זווית נטישה 29.4 מעלות, זווית גחון 18.8 מעלות ומרווח גחון של 20.3 ס"מ.
צילום: ג'יפ
נראה מפעם, אבל גם מהיום
כפי שעולה מנתוני השטח הצ'ירוקי החדש שומר על מבנה פנאי מקובל – אולי בעתיד נראה גרסאות מכוונות שטח – כך שבשלב זה הקריצה לדורות העבר הקשוחים יותר נותרת בעיקר בהופעה החיצונית. ואכן, צ'ירוקי החדש זוכה עיצוב רבוע וקשוח מזה העגלגל של קודמו. המופע מתכתב היטב עם דגמי ג'יפ החדשים יותר דוגמת גרנד צ'ירוקי או קומפאס החדש שהוצג לאחרונה.
צילום: ג'יפ
בחזית ניתן להבחין בסבכה האייקונית וכמעט אנכית של המותג, יחידות תאורה רבועות ופגוש שחור גדול ליצירת מראה קשוח. בצד ניתן להבחין בצביעה דו-גוונית לגג וקורות A הצבועים בשחור. מאחור המראה הרבוע ממשיך עם יחידות תאורה מלבניות, פגוש שחור גדול ושלל קווים ישרים לשלמת מראה קופסתי למדי.
צילום: ג'יפ
בפנים מדובר כבר בסיפור אחר לגמרי. אם החוץ מתכתב עם דורות העבר, העיצוב של סביבת הנוסעים שואל אלמנטים רבים מהדגם המתקדם ביותר של היצרנית – ג'יפ ווגוניר S החשמלי. מול הנהג ישנו הגה מלבני ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 10.25 אינץ'. במרכז מערך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' המריץ את הדור העדכני של ממשק המולטימדיה של היצרנית (U-קונקט 5) וכולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל.
בג'יפ מדווחים על איכות חומרים והרכבה ששופרו משמעותית ביחס לדור היוצא, זאת לצד רשימת אבזור עשירה מבעבר. רשימת האבזור עשויה לכלול, בהתאם לרמת הגימור: גג שמש פנורמי כפול, מערך מצלמות היקפי כולל מצלמת נסיעה לאחור במראה המרכזית, חימום ואוורור מושבים, םתיחה של תא המטען באמצעות הרגל, עוזרת קולית (אלכסה) ועוד.
צילום: ג'יפ