קרייזלר הציגה פסיפקה לשטח: אבל רק כקונספט

יצרנית הרכב האמריקנית הציגה את המיניוואן הוותיק בגרסת שטח קשוחה כתגובה לתרבות "חיי הוואן", אבל בינתיים כקונספט בלבד

מזה כמה שנים שעתידה של קרייזלר לוט בערפל – היצע הדגמים של המותג הצטמצם בשנים האחרונות וכיום ישנו רק אחד: המיניוואן קרייזלר פסיפקה. דגם זה הוצג בשנת 2016 כך שמדובר בדגם וותיק שנמצא בשנה העשירים לשיווקו וזה צפוי להיות מוחלף בעתיד הלא רחוק, זאת בתנאי שקרייזלר "תשרוד" את הקיצוצים הצפויים בסטלנטיס. 

1712441צילום: קרייזלר

בכל מקרה, ואולי כדי להחדיר מעט מרץ למותג הדועך, בקרייזלר הציגה את מה שלדעתנו הוא הדבר הנכון ביותר למשפחות רבות: מיניוואן מכוון שטח ופנאי. עם זאת, נציין כבר עכשיו כי מהדורת השטח הוצגה כקונספט בלבד במסגרת תערוכת 'אוברלנד' שבאורלנדו – וככל הנראה, לפחות בדור זה לא נראה גרסת ייצור סדרתית.

1712442צילום: קרייזלר

הדוב המשפחתי
הרעיון פשוט: מרבית המשפחות המטיילות לא זקוקות לרכב שטח של ממש, אבל הן כן זקוקות למקום עבור נוסעים ומטען, ואם אפשר לערום על הרכב ציוד מחנאות לכמה ימים בטבע מה טוב. מיניוואן הוא עדיין הכלי היעיל ביותר לשינוע נוסעים ומטען בנוחות כך שבסיס כזה בהחלט עונה על הצרכים הללו.

מצד שני, עם קצת השקעה במקומות הנכונים הוא יוכל לתקל כל מכשול סביר בשטח – ועם הצמיגים הנכונים אולי יפתיע אפילו כמה רכבי פנאי רכים עם צמיגים "רגילים". וזה בדיוק מה שעשתה קרייזלר עם פסיפיקה 'גריזלי' שהוצג כעת. 

1712445צילום: קרייזלר

כבסיס נלקחה גרסת ההנעה הכפולה של הדגם העושה שימוש במנוע ה-V6 המוכר של היצרנית: 3.6 ל' המפיק 287 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים. הדגם זכה למתלים מוגבהים ב-7 ס"מ מלפנים ו-6.3 ס"מ מאחור. מעבר לשיפור נתוני השטח (לא פורסמו) המרכב המוגבה מאפשר אכלוס צמיגי שטח (BF-גודריך KO2) בקוטר 31 אינץ' על חישוקי 18 אינץ'. מדובר בשינויים פשוטים יחסית אשר בשילוב אל מערך ההנעה הכפולה מבטיחים להעניק למיניוואן התמים יכולת שבילים ומשיכה מפתיעה.

1712443צילום: קרייזלר

מעבר לכך, בקרייזלר התאימו לגריזלי מתקן נשיאה על הגג מבית 'ריינו' אשר נושא כעת ציליה של ARB, תאורת שטח של TYRI, משטחי אחיזה ועוד. בנוסף, העיצוב החיצוני זכה לטיפול קל להשלמת המראה עם צבע מרכב ייחודי, פגושים שעצבו מחדש, תאורת ערפל צהובה ועוד. בקרייזלר מציינים גם מגיני בוץ חדשים להפחתת התזות ועיטוף המרכב לשמירה על הצבע. 

1712448צילום: קרייזלר

סביבת הנהג נותרה כשהייתה אך המושבים זכו לריפוד חדש ובהיר כולל חגורות בטיחות כתומות ותפירה כתומה. השינוי הבולט ביותר נוגע לחלק האחורי – בקרייזלר הסירו את השורה השלישית ובכך הוסיפה תא אחסון חדש בעל מכסה קשיח. אותו מכסה מאפשר משטח הטענה שטוח וארוך במיוחד אשר יכול לאכלס שני מבוגרים בשקי שינה.

1712446צילום: קרייזלר

כאמור, קונספט זה לא צפוי להגיע אל פס הייצור. אולם, הרעיון עצמו בעל פוטנציאל – ואפילו טויוטה השמרנית הציגה גרסת שטח קלה לסיינה (וודלנד). האם גרסאות אלה יפתחו את הדרך אל חזרתם של המיניוואנים למיינסטרים? כנראה שלא, וחבל.

1712451צילום: קרייזלר

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.