ניסאן נמצאת בעיצומה של תנופת חידושים על רקע מצבה הכלכלי הרעוע – הכל במטרה להחזיר את אמון הלקוחות תחילה ומציאת משקיע או שותף אסטרטגי חדש בהמשך. כך הציגה היצרנית תכנית לרענון קו הדגמים של אינפיניטי וניסאן, ליף חדשה ותחרותית מבעבר וכעת גם את
אקסטרייל בגרסת ניסמו ספורטיבית.
צילום: ניסאן
רכב הפנאי של היצרנית הוצג בדורו הראשון בשנת 2000 וכיום משרת הדור הרביעי אשר נחשף לראשונה בשנת 2021 וכבר עבר מתיחת פנים קלה בשנת 2023. לפי ניסאן, מדובר בדור הראשון של הדגם אשר זוכה לגרסת ניסמו "אמיתית" ורשמית. עם זאת, כפי שתראו בהמשך לא מדובר בדגם קיצוני במיוחד שכן הוא פותח תחת הרעיון של "רכב פנאי בסגנון GT".
צילום: ניסאן
ראשית, העיצוב החיצוני זכה לטיפול המתבקש מגרסה שכזו. הדבר הראשון שבולט הוא מערך חצאיות הצד והכנף הקדמית הקטנה בתחתית הפגוש – מעבר לצבע האדום האופייני לגרסאות ניסמו, בניסאן טוענים כי הכנף פונקציונלית ומשפרת את כוח ההצמדה. הפגושים מלפנים ומאחור זכו למופע ספורטיבי יותר, ואותם משלימים חישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי וצבע אפור-בטון.
צילום: ניסאן
סביבת הנהג זכתה גם היא לטיפול דומה וזו כוללת גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, מושבי 'רקארו' ספורטיביים עם ריפוד אלקנטרה (אופציה) ושילוב צבעים שחור-אדום להעברת המסר הנכון.
מתחת למכסה המנוע ניתן למצוא את יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של הדגם. זו עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המשמש כגנרטור, כאשר ההנעה עצמה מבוצעת באמצעות שני מנועים חשמליים ליצירת הנעה כפולה. נתוני ההספק והמומנט לא פורסמו רשמית, אולם דיווחים ברשת מציינים נתון הספק דומה לשל הגרסאות הרגילות (כ-210 כ"ס) ונתון מומנט משופר קלות. כאן נעצור ונזכיר כי טויוטה הציגה לראשונה גרסת GR "אמיתית" עבור ראב4 החדש, אולם זו עושה שימוש במערך היברידי-נטען חזק בהרבה.
צילום: ניסאן
למרות יחידת ההנעה השגרתית, בניסאן מבטיחים יכולת דינאמית משופרת משמעותית בזכות כיול חדש לגלגל ההגה ומערך בולמים משופר מבית קייאבה שלפי היצרנית יציע שילוב בלתי רגיל בין נוחות לביצועים תחת עומס. בנוסף, מערכת ההנעה עצמה זכתה לכיול חדש המפנה יותר כוח אל הגלגלים האחוריים לשיפור התנהגות הכביש והתחושה הספורטיבית.
צילום: ניסאן
בשלב זה בניסאן מתכוונים להציע את
ניסאן אקסטרייל ניסמו בשוק היפני בלבד, החל מסוף חודש ספטמבר הקרוב.
צילום: ניסאן