אסטון מרטין DB12 S: יותר כוח, יותר חדווה, פחות פילטרים
משדרגת את סדרת הביצועים שלה עם DB12 S, גרסה מחוזקת של הדגם הקיים, שמבטיחה להיכנס לקטגוריית הסופר-GT יוקרתיות. הדגם יוצע בגרסאות קופה וקבריולה
אסטון מרטין חושפת גרסה קיצונית ל-DB12 – עם מנוע V8 משופר שמפיק 700 כ״ס, עיצוב חד יותר ובלמים קלים ב-30 ק״ג. הדגם החדש, שיוצע כקופה או קבריולה, מציף רף גבוה וגם מסמן שהבריטים לא נכנעים לתכתיבי רגולציה, ימשיכו לתת לקהל את מה שהוא באמת רוצה.
ה-DB12 S נראית מוכנה למסלול לא פחות משהיא מתאימה לנסיעה יומיומית אומרים בחברה; היא ארוכה ורחבה מעט מהדגם הקודם, מצוידת בחישוקי 21" וצמיגי מישלן ייעודיים, ומציגה חזית אגרסיבית עם ספליטר כפול, פתחים חדשים במכסה המנוע וספוילר אחורי בולט. גם מערכת הפליטה עודכנה – בגרסה מטיטניום היא קלה ב-11.7 ק״ג ומוסיפה נוכחות קולית של עוד 1.5 דציבל.
בתא הנוסעים שילוב של ספורטיביות ויוקרה: מושבי Sport Plus עם כיוון חשמלי, תפרים אדומים, גלגל הגה מצופה אלקנטרה ומערכת מולטימדיה חדשה עם Apple CarPlay Ultra. כל פרט מרמז על דיוק הנדסי ולא על פוזה.
הכוח מגיע ממנוע V8 טורבו כפול בנפח ארבעה ליטרים, שמפיק 700 כ״ס ו-82 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ״ש נמשכת 3.5 שניות בלבד, והמהירות המרבית – 325 קמ״ש. תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה והנעה אחורית עם דיפרנציאל אלקטרוני דואגות להעברת הכוח.
השדרוגים אינם מסתיימים במנוע. אסטון מרטין התקינה מערכת מתלים חדשה של בילשטיין, דיפרנציאל מכוון מחדש, ומערכת בלמים קרמיים-קרבוניים בקוטר 410 מ״מ מלפנים ו-360 מ״מ מאחור. התוצאה – מכונית קלה, מדויקת ומהירה יותר, בלי לוותר על הנוחות המזוהה עם המותג, מבטיחים ביצרן.
ה-DB12 S תגיע לשוק האירופי בתחילת 2026. מחירים טרם ידועים, אך גרסת הבסיס של ה-DB12 נמכרת בישראל תמורת 2.2-2.3 מיליון שקלים לפני תוספות. תשאירו כמה לירות בצד.
כתבות אחרונות
-
קינן כהן, 14/11/2025דופקים ברקס: הצעה חדשה תגביל את התאוצה של מכוניות
-
קינן כהן, 14/11/2025מבוכה לצ’רי: מפגן טיפוס הראווה הסתיים בתאונה
-
אוהד אלגוב, 14/11/2025בא מהשוליים 477 / באס במתכונת מודרנית
-
שרון ביידר, 13/11/2025המכוניות החשמליות שישאירו לכם עודף מ-60 אלף שקל
-
אלי שאולי, 13/11/2025גל דגמים חדש: ג'אקו ואומודה מתרחבים בישראל
-
אלי שאולי, 13/11/2025ריינג' רובר אווק בגרסת 2.0 ליטר חדשה בישראל
-
שרון ביידר, 13/11/2025הריכוזיות בשוק הרכב כאן להישאר
-
יואל פלרמן, 13/11/2025ג'אקו 5 היברידי - מבחן דרכים (השקה עולמית)
-
ניר בן טובים , 13/11/2025האם לטויוטה באמת דרוש מותג יוקרה נוסף?