BYD: "המטרה שלנו היא להיות האפל של הרכב"

סגנית נשיאת BYD, סטלה לי, מציגה באירופה אסטרטגיה חדשה: מיתוג טכנולוגי במקום תחרות מחירים, בניית ייצור מקומי, רשת טעינה עצמאית ומותגי פרימיום כדי לבסס אמון ולכבוש את השוק האירופי לטווח ארוך

סגנית נשיאת BYD באירופה, סטלה לי, ניצלה מפגש עם עיתונאים באירופה כדי להציב קו ברור באשר לאופן שבו החברה רואה את העתיד שלה בשוק האירופי. הדברים נאמרו במסגרת ראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", שבו הבהירה כי BYD אינה שואפת להיות "המרצדס של סין", אלא מותג טכנולוגי בעל שאיפה לחוויית מוצר כוללת, עם פיתוח עצמי מלא של הרכיבים המרכזיים ברכב. "אנחנו רוצים להיות האפל של תעשיית הרכב", אמרה, "חברה שמכתיבה את הסטנדרט דרך שליטה בטכנולוגיה ולא דרך מחיר".

ייצור מקומי והתרחקות ממודל הייבוא

על רקע הגדלת תעריף המסים על כלי רכב שמיוצרים בסין, BYD מבינה שהיא חייבת להגדיל את אחיזתה באירופה באמצעות נוכחות תעשייתית קבועה. המפעל הראשון שהחברה בונה בהונגריה הוא רק הצעד הראשון: מפעל בקנה מידה גדול שייצר מאות אלפי כלי רכב בשנה, לצד בחינה של אתרים נוספים ביבשת.

לי הדגישה כי המעבר לייצור מקומי אינו רק תגובה למכסים, אלא נדבך מרכזי בבניית אמון. לדעתה, אחד החסמים הגדולים של מותגים סיניים באירופה הוא תפיסת המרחק, לוגיסטית, רגולטורית ותרבותית. ייצור מקומי מאפשר ל-BYD לספק זמני אספקה קבועים היא אומרת, התאמה מלאה לרגולציה האירופית ורשת שירות שמדברת "אירופית" מבחינת איכות ותהליכים.

בנוסף, BYD רואה בטורקיה, כפי שדיווחנו, חלק משמעותי בתכנון לטווח הארוך, עם אפשרות לייצר שם דגמים היברידיים וחשמליים כאחד, בהתאם לדרישות השוק.

WhatsApp Image 2025-11-18 at 11.51.23 (1).jpeg

צילום: BYD

מיתוג טכנולוגי וכניסה לשכבות פרימיום

האסטרטגיה החדשה אינה מתמקדת במחיר, כך מסתמן, אם כי להפך. לי ציינה כי במדינות כמו מקסיקו מחירי BYD גבוהים ב-20 אחוזים מהמתחרים, ועדיין המכירות מתחזקות. לטענתה, "זהו סימן לכך שהצרכנים אינם תופסים את BYD כמותג זול, אלא כיצרנית שמספקת מוצר שלם: סוללות, מנועים, אלקטרוניקה ותוכנה, כולם מפיתוח עצמי".

כדי למצב את החברה גבוה יותר בהיררכיית המותגים, BYD מקדמת באירופה מותגי יוקרה: דנזה שמכוון לשוק היוקרתי ומציע דגמים גדולים ומאובזרים, ויאנגוונג שמביא טכנולוגיות ביצועים והנעה מתקדמות לצד מערכות בטיחות מתוחכמות יותר. המטרה היא לייצר מבנה רב שכבתי, בדומה למודל שבו חברות טכנולוגיה מציעות קווי מוצר שונים לקהלים שונים.

03_EXTERIOR 07-min.jpg

צילום: יצרן

רשת טעינה עצמאית

כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהקטין תלות בתשתיות חיצוניות, BYD מקימה רשת שתאפשר טעינת בהספק גבוה במיוחד. הרשת צפויה להיות מבוססת על טעינה ישירה (DC), והיא תשתלב עם מערכת ניהול אנרגיה ייעודית שתאפשר שליטה מלאה בשרשרת מהסוללה ועד לנקודת הטעינה.

לי הדגישה כי בניית תשתית עצמאית היא חלק מהאסטרטגיה הממוקדת לטווח ארוך: "מי ששולט בטעינה, שולט בחוויית המשתמש". לדבריה, זהו גם אחד ההבדלים המרכזיים בין BYD למותגים אירופיים ותיקים, ומרכיב שמאפשר לה להציע חוויה אחידה במדינות שונות.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.