הונדה חוזרת לספורט: מהלך אסטרטגי להשבת אמון?
אחרי הפרלוד החדשה, והתגברות השיח סביב S2000 חדשה, הונדה בודקת האם ספורט יכול להיות שוב העוגן של המותג
הונדה נמצאת בשנים האחרונות במצב של תנועה איטית קדימה. המכירות העולמיות נותרו יציבות סביב 3.6 עד 3.8 מיליון כלי רכב בשנה, אך בלי צמיחה מהותית. בעולם שעבר לריצה מהירה לחשמל מלא, הונדה לא הראתה את אותה חדות כמו בתחילת שנות ה־2000. מצד אחד היא השקיעה בחטיבה ההיברידית, מצד שני היא נמנעה מפריצה חשמלית גדולה או מהובלת טכנולוגיה מול מתחרות כמו טסלה, BYD וטויוטה. היא גם ספגה ירידה בנוכחות הספורטיבית שלה, שעד לפני עשור הייתה אחד מנכסי המותג הבולטים ביותר. ההתמתנות הזו הובילה למה שרואים היום: יצרנית שלא נפלה, אבל איבדה את הייחוד שלה.
בתוך ההקשר הזה, הפרלוד החדשה שהוצגה לאחרונה הפכה לסימן לשינוי. מדובר בקופה ספורטיבית היברידית עם מנוע בנזין 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים, מערכת בקרה דינמית שמדמה מעבר הילוכים ידני, מתלים שכוילו על ידי חטיבת המירוצים, בולמים אדפטיביים וקישוטים מתאימים.
אנשי הונדה, חזרו והדגישו שהדגם אינו מחווה לעבר, אלא נקודת פתיחה לעתיד, כלומר שלא מדובר כאן בניסיון סרק אלא רכב שיש מאחוריו מומנטום. מהנדס הפרויקט טומויוקי יאמגאמי אמר כי "הפרלוד מנסה להגדיר מהי מכונית ספורט בעידן חדש", ומנכ"ל הונדה טושיהירו מיבה אמר לאחרונה כי "שמחת הנהיגה היא נכס שהמותג לא זונח גם כשהעולם עובר לחשמל". המהלך הזה הוא איתות פנימי וגם חיצוני: הונדה משנה סדרי עדיפויות.
על הרקע הזה, הדיבורים על החייאת S2000 כבר אינם נראים כתיאוריה מנותקת. בשטח, גם בקהילות חובבי הונדה וגם במסגרת הדיווחים בתקשורת היפנית והאמריקאית, השיח התגבר בחודשים האחרונים סביב האפשרות הזו.
בכירים בחברה רמזו כי אם S2000 תחזור, היא תפותח כדי לייצר תחושת נהיגה טהורה, לא כדי למלא יעד מכירות. ההיסטוריה של הונדה מלאה בנקודות כאלה: CRX, אינטגרה Type R, וה-S2000 מ־1999 שהפכה לסמל של הנדסה ממוקדת נהג. אם הונדה רוצה להעביר מסר מהותי ללקוחות, זו השפה הנכונה.
לכן, חזרה לספורט היום אינה נוסטלגיה אלא כלי אסטרטגי לחידוש חיבור רגשי למותג. בעולם שבו רוב היצרנים מתכנסים לאותו כיוון של יעילות, טווח חשמלי ותקינה, הונדה מנסה לחזור ולייצר סיבה לבחור בה לא רק בגלל מספרים, אלא בגלל תחושה. הפרלוד החדשה היא רמז. S2000 חדשה, אם תצא לפועל, עלולה להפוך את קצה החוט הזה לסיפור קאמבק מלא.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה