מאזדה מפתחת פלטפורמה חשמלית

החברה מאיצה את המעבר לעידן החשמלי, עם דגם בכורה מתוכנן לשנת 2027 ופיתוח עצמאי ביפן

מאזדה החלה בפיתוח פלטפורמה חשמלית ייעודית ראשונה, כחלק מתוכנית השקעה של 10 מיליארד דולר שתוביל אותה לעתיד של הנעה חשמלית מלאה. עד כה השתמשה החברה בפלטפורמות קיימות, בהן זו של ה-MX-30 והדגמים 6e ו-EZ-60, המבוססים על שיתופי פעולה עם צ'אנגאן הסינית.

לדברי ד"ר ריואיצ'י אומשיטה, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מאזדה, הוקם צוות חדש בשם E-Mazda, שאחראי לכלל פיתוחי החשמול. לדבריו, כבר נוסה אב טיפוס ראשון, והתחושה בנהיגה תואמת את ה"מסורת הדינמית של המותג", כך אומרים.

פלטפורמה גמישה ומתקדמת

הפלטפורמה תפותח עם גמישות מלאה, הן מבחינת תוכנה והן מבחינת חומרה, ותאפשר שימוש בסוגי סוללות שונים ובהתאמה למגוון דגמים. היא תיוצר ביפן ותשמש לשווקים הגלובליים. במאזדה מדגישים כי היא תוכננה מראש כדי לתמוך בטכנולוגיות עתידיות וביכולות עדכון מרחוק.

אומשיטה הודה כי מאזדה מפגרת אחרי חלק מהמתחרות בתחום החשמלי, אך טען שהניסיון בפיתוח דגמים היברידיים וחשמליים למחצה העניק לה יתרון ידע ומיומנות הנדסית. החברה עדיין בוחנת אם הדגם הראשון יהיה רכב ייצור המוני או יוקרה מצומצם, בהתאם להתפתחויות רגולטוריות ולביקוש עולמי.

mgg.png

צילום: יצרן

חזון עתידי: קיימות ויעילות

מאזדה מציגה אסטרטגיה המשלבת בין טכנולוגיות בעירה נקייה, חשמול ומודלים משולבים כדי לקלוע לקהל יעד רחב. עד שנת 2030 היא מתכננת להשיג שיפורים ניכרים ביעילות הייצור והפיתוח. הפלטפורמה תתמוך בשיטות ייצור מבוססות נתונים ובשיתופי פעולה שיקטינו עלויות סוללות ופיתוח.

בתערוכת טוקיו האחרונה הציגה מאזדה שני דגמי קונספט: Vision X-Coupe ו-Vision X-Compact – שמדגימים את עקרונות העיצוב וההנעה החשמלית הבאה של החברה. עדיין לא ברור אם דגמים אלה יגיעו לייצור סדרתי, אך הם כן מאותתים לאן פני המותג: מאזדה רואה בעתיד החשמלי לא רק חובה שנובעת מתקנות, אלא גם הזדמנות לשמר את “חדוות הנהיגה” שמלווה אותה כבר עשורים.

mg.png

צילום: יצרן


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.