פורשה מציגה קאיין חשמלי
דור חדש לגמרי לפורשה קאיין, מעל 1000 כ״ס, תא נוסעים מתקדם ומידות גדולות מבעבר
פורשה מציגה דור חשמלי ראשון לקאיין, דגם שמבוסס על פלטפורמה ייעודית חדשה ומשלב טכנולוגיות מתקדמות, ביצועים קיצוניים ושדרוג משמעותי במימדים ובחוויית הנסיעה. זהו אחד מהדגמים החשובים ביותר של פורשה בעשור הקרוב, והוא מסמן את כניסת המותג לעידן החשמלי בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים החשמליים.
קאיין הראשון הוצג בשנת 2002 והפך לאחד הדגמים המרכזיים של פורשה, עם יותר ממיליון וחצי מסירות מאז השקתו. דגם זה ביסס את מקומו ככוכב מכירות לאורך שנים ארוכות. כעת, עם התרחבות שוק הרכב החשמלי, פורשה מציגה את קאיין החשמלי החדש כתוספת לדגמי הבנזין הקיימים, ולא כתחליף להם. מדובר בפרויקט עצמאי המבוסס על פלטפורמת PPE שעברה התאמות משמעותיות לעומת זו המשרתת את מאקן החשמלי ואת אאודי Q6 e-tron.
קאיין אלקטריק
הקאיין החשמלי ישווק בשתי גרסאות לפי שעה: גרסת הבסיס מפיקה 435 כוחות סוס ומאיצה ל־100 קמ״ש ב-4.5 שניות, ועבור שוחרי הזעה בכפות הרגליים, מעליה מוצבת גרסת ה"טורבו" החדשה, עם הספק של יותר מ-1000 כוחות סוס ותאוצה של כ-2.4 שניות ל־100 קמ״ש.
מערכת חשמלית במתח 800 וולט מאפשרת ניצול מלא של ההספקים הגבוהים ויציבות תרמית טובה יותר גם בנהיגה מאומצת, כך פורשה, בעוד הסוללה, בקיבולת של כ־113 קוט״ש, משולבת כחלק מבנה המרכב ומשמשת אלמנט חיזוק. שילוב זה משפר את קשיחות הגוף, מנמיך את מרכז הכובד ומעניק התנהגות מבוקרת יותר תחת עומסים קשים.
טכנולוגיית טעינה ויעילות
הדגם החדש תומך בטעינת DC בהספק של עד 400 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10 אחוז ל-80 אחוז בכ-16 דקות בתנאים מיטביים. בנוסף, בפעם הראשונה בקאיין, ניתן לקבל מערכת טעינה אלחוטית ביתית בעוצמה של כ-11 קילוואט, משטח שמטעין את הרכב ללא צורך בכבל. כמו כן, יכולת השחזור האנרגטי מגיעה לרמה גבוהה מאוד ושואבת אמצעים מסבב הפורמולה E, בו פורשה מתחרה. זהו אחד ממערכי השחזור היעילים ביותר בתעשייה מבטיחים במותג, ומסייע לשמר טווח שימושי גם בנהיגה מהירה.
עיצוב חיצוני ומידות
הדור החשמלי ארוך ורחב יותר מהקאיין הקודם. האורך מגיע לכ-499 ס"מ לעומת כ-493 ס"מ קודם לכן. בסיס הגלגלים הוארך משמעותית ל-302 ס"מ, מה שמאפשר מרחב פנימי גדול יותר.
מבחינה צורנית, החזית עוצבה מחדש בסגנון חשמלי מלא עם אזורים אטומים, יחידות תאורה דקות וטכנולוגיית תאורה חדשה. גם מאחור הוחלפה יחידת התאורה לרצועה רציפה, בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של המותג.
תא הנוסעים: דור חדש של תצוגות
הקאיין החשמלי מציגה תא נוסעים שעוצב מחדש מהבסיס. במרכזו מסך OLED קמור רחב (Flow Display), המשמש גם כמוח של לוח המחוונים וגם כמרכז שליטה. לוח המחוונים הדיגיטלי מגיע בגודל של "14.25
ולצד הנהג ניתן לקבל מסך ייעודי לנוסע הקדמי, המאפשר צפייה בתוכן, שליטה במערכת הניווט או בחירות מולטימדיה. מערכת ההפעלה משלבת בין כפתורים פיזיים לפונקציות מרכזיות, כמו שליטה באקלים ובעוצמת השמע, לבין ממשק דיגיטלי.
הודות להארכת בסיס הגלגלים והסרת רכיבי הנעה קונבנציונליים, הדגם מספק מרווח טוב יותר לרגליים, לראש ולכתפיים כך בהצהרת החברה. תא המטען האחורי מציע נפח של כ-1,590 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. בחזית נמצא תא מטען נוסף (“פרנק”) בנפח של כ־90 ליטר, בעיקר שימושי לציוד קטן וכבלים.
השיווק העולמי צפוי להתחיל בתחילת 2026. בארצות הברית המחיר צפוי להתחיל סביב 110 אלף דולר, כאשר גרסת הטורבו תגבה מחיר גבוה בעשרות אלפי דולרים.
הקאיין החשמלי יגיע לישראל בסוף רבעון 1 של 2026. המחירים יחלו ב-797 אלף שקל ועד גרסת הטורבו שתומחרה ב-1.377 מיליון שקלים. היבואנית אורכיד ספורטס קארס מסרה כי מסגרת האחריות לרכב היא 4 שנים.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה