רנו טווינגו החדשה: חשמלית, זולה, ומיועדת להחזיר חיים לפלח העירוני

הטווינגו תושק בשנה הבאה עם תג מחיר מתחת ל-20 אלף יורו, סוללת LFP זולה, פיתוח מואץ וקונספט עיצובי שנשען על הדור הראשון מ-1992

רנו הציגה בפריז את הטווינגו החשמלית החדשה, שנחשפת בהתאם להבטחה שהחברה הציבה לפני כשנתיים, להביא לשוק רכב חשמלי קטן במחיר נמוך משמעותית מהמקובל. הדגם יעלה לשוק בפחות מ-20 אלף יורו, והוא מבוסס על מתווה פיתוח מקוצר שנועד להתחרות בקצב שבו היצרנים הסינים פועלים כיום. המודל פותח במסגרת אסטרטגיית Leap 100, שמאפשרת לרנו לעבור מהגדרת קונספט לרכב ייצור תוך 100 שבועות בלבד.

הטווינגו המקורית הושקה ב־1992 והפכה במהירות לאחד מסמלי הרכב העירוני של אירופה, עם עיצוב פשוט, חכם וזול שהציע מרווח פנימי מפתיע לגודל החיצוני. היא נחשבה לחלוצה בתחום ה-City car המודרני ונמכרה לאורך שלושה דורות, כולל גרסאות בנזין וגרסה חשמלית בשנים האחרונות.

te3.png

צילום: יצרן

הטווינגו החדשה תשווק כדגם חשמלי מלא בלבד ותיוצר בסלובניה. הסוללה היא מסוג LFP בקיבולת 27.5 קוט״ש, שמספקת טווח רשמי של עד 263 קילומטרים. טעינה בזרם AC של 6.6 קילוואט מגיעה כסטנדרט וממלאת מ-10 עד 100 אחוז בתוך 4 שעות ו-10 דקות. תצורות טעינה מהירה יותר יוצעו גם בהמשך, כולל 50 קילוואט. הדגם יוצע בארבעה צבעים ושתי רמות גימור.

הבסיס ההנדסי נשען על פלטפורמת AmpR Small, המשותפת גם לרנו 4, רנו 5 ולניסאן מיקרה הבאה. חלק מהפתרונות ההנדסיים נבחרו במטרה לצמצם עלויות ייצור, כמו קורה אחורית פשוטה במקום מתלים רב חיבוריים, וסוללת Cell To Pack שמוזילה את הייצור ב-20 אחוזים לעומת חבילות NMC מקבילות (ניקל, מנגן וקובלט). הסוללה מקוררת אוויר כדי להקטין משקל ועלויות. 

שיטה זו, מתאימה מאוד לרכב צנוע במידותיו; הטווינגו עצמה היא רכב קטן יחסית עם מידות של 378 ס"מ לאורך, 172 ס"מ רוחב, 149 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 2493 מ"מ.

למרות תמחור אגרסיבי, רנו שילבה במכונית מערכות מודרניות: מסך מרכזי "10, לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומערכת OpenR Link מבוססת גוגל, ניווט מובנה, שליטה קולית ואפליקציות. בנוסף, מושבי הנוסעים האחוריים נעים ונשכבים, והמושב הקדמי מתקפל ליצירת חלל העמסה של עד שני מטר. הדגם תומך בפריקת מתח כלפי חוץ לטעינת מכשירים.

th.png

צילום: יצרן

מהירות

רנו מסבירה כי מהלך הפיתוח נעשה בשילוב צוותי אירופה וסין, כולל מעורבות של ACDC Shanghai מצד רנו וספקיות סיניות. שיתוף הפעולה הזה קיצר 41 אחוז מזמן הפיתוח, 16 אחוז מזמן התכנון ו-26 אחוז משלבי התיעוש, ובמקביל חתך את היקף ההשקעה במחצית לעומת דגם חשמלי דומה.

הטווינגו החדשה תחזור לפלח שבו חלק מהשחקנים הקלאסיים כבר נעלמו בשל עלויות רגולציה ובטיחות שהפכו את המיני האירופי לקשה יותר לייצור. במקביל, מתרחש גל של עיצובים מחודשים וחשמול של פלח הכניסה, לצד כניסה הולכת וגוברת של מותגים סיניים. בתוך הסביבה הזו, רנו מנסה לבנות מחדש את היתרון ההיסטורי של טווינגו כפתרון עירוני חכם ופשוט. ומתוך הבנה שייחוד יוצר ביקוש, בחרה, כמו ב-4 ו-5, ברטרו מובהק.

מהיבואנית לישראל 'פריסבי' נמסר למערכת אוטו כי כרגע הנושא נבחן מול היצרנית.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.