סקודה חושפת את קונספט Vision O: סטיישן חשמלי

סקודה מתחילה לממש את המעבר לשפת העיצוב הבאה. מכאן תצא אוקטביה החדשה

סקודה הציגה בתערוכת הרכב במינכן את קונספט Vision O - רכב סטיישן חשמלי המייצג את הדור הבא של שפת העיצוב של המותג, "Modern Solid". לדברי החברה, זהו קונספט הרכב הראשון שפותח תחת גישת "הלקוח תחילה", עם דגש על עיצוב מבפנים החוצה, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות ונוחות משופרת.

תא הנוסעים של Vision O מציג עיצוב מינימליסטי עם טכנולוגיות מתקדמות, כולל מערכות נהיגה אוטונומית למחצה ופתרונות בינה מלאכותית. הרכב משלב חומרים ממוחזרים וברי-קיימא, תוך התמקדות בעקרונות כלכלה מעגלית להפחתת ההשפעה הסביבתית לאורך מחזור החיים של הרכב.

b9e1072f-6433-45fe-9294-f610a2ef2ff0.jpeg

צילום: סקודה

תכונת ה-'טרנקוויל', מעין מצב המדמה שלווה בנסיעה, כך נראה מאפשר התאמת תצורת המושבים לנוחות מרבית או למרחב נוסף באמצעות פונקציות שמע וקול וכן יכולת מודולארית יחסית מעניינת, עם תאורת אווירה בהתאם למצב הנבחר ומסכים עם תוכן מופחת, ליצירת חוויה פחות מתוחה או מתונה יותר מבחינת "רעש" ויזואלי וקולי.

החלק החיצוני של Vision O ממשיך את שפת העיצוב Modern Solid עם חזית חדשה - "Tech-Loop-Face", המעניקה מראה חסון יותר שנמתח על פני 485 ס"מ לאורך. העיצוב תוכנן ליעילות מרבית, מה שתורם לביצועים ולחיסכון באנרגיה. הרכב, שצפוי להיכנס לייצור סדרתי בעשור הבא, מבוסס על פלטפורמת SSP (Smart Scalable Platform) החדשה של קבוצת פולקסווגן ולא על פלטפורמת MEB הקיימת, מה שיאפשר ביצועים משופרים והפחתה של עלויות ייצור.

WhatsApp Image 2025-09-09 at 12.37.08 (1).jpeg

צילום: סקודה

ה-Vision O מצויד במערכות נהיגה אוטונומית מתקדמות, המסוגלות לבצע את כל משימות הנהיגה באופן עצמאי, למעט בתנאים קשים כמו גשם כבד או ראות מוגבלת, בהם הרכב יכול לעצור בבטחה בצד הדרך. בנוסף, הקונספט מציע נפח תא מטען של למעלה מ-650 ליטר וכן עוזר AI.

לדברי מנכ"ל סקודה, קלאוס זלמר, "Vision O ממחיש את המחויבות שלנו ללקוחות, שהפכו אותנו למובילים בשוק הסטיישן מאז 2016. השילוב של עיצוב חדשני, מרחב פנימי, טכנולוגיות מתקדמות ומחויבות לקיימות מביא אותנו צעד קרוב יותר למטרות שלנו." הקונספט מרמז על כיוון עתידי לדגם סטיישן חשמלי, ככל הנראה גרסה של האוקטביה, שצפויה להגיע לשוק בשנים הקרובות.

WhatsApp Image 2025-09-09 at 12.37.08.jpeg

צילום: סקודה

בה בעת, יש לומר ולא בהערת שוליים, כי על אף הדחיפה לסטיישן חשמלית, בסקודה לא מתכוונים לדחוק החוצה את מנועי הבעירה במרכבי הסטיישן של החברה. "כולנו עדים להאטה בקצב המעבר לרכבים חשמליים, ואנו לא רוצים שתהיינה מערכות הנעה מיותרות בכל סגמנט", הוסיף זלמר.

סקודה נערכת כעת, בעיקר להתחיל לשווק את סקודה אפיק החשמלי, עליו דיווחנו לפני כמה ימים. אליו אמור להצטרף בשנה הבאה רכב פנאי גדול (סגמנט D) המבוסס על ויז'ן 7S שככל הידוע יכונה סקודה ספייס. 

WhatsApp Image 2025-09-09 at 12.37.08 (2).jpeg

צילום: סקודה


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.