סובארו מציגה שני כיוונים ל-STI: חשמלי לצד מנוע בנזין

חטיבת הביצועים חוזרת עם קונספטים מנוגדים - בין שמירה על המוכר לניסוי טכנולוגי עתידי

סובארו הודיעה השבוע כי בתערוכת הרכב הקרובה ביפן תחשוף שני דגמי קונספט חדשים תחת חטיבת STI. האחד מצויד בהנעה חשמלית מלאה, והשני מבוסס על מנוע בנזין מסוג בוקסר (מסורתי) והנעה כפולה. הצגת שני הכיוונים במקביל מעידה על בחינת אפשרויות עתידיות למותג, מבלי להתחייב בשלב זה לדרך אחת ברורה.

הקונספט החשמלי, Performance E, נועד לבחון פלטפורמה ייעודית לרכב ביצועים חשמלי. בסובארו מתארים את הדגם כבסיס לבדיקת יכולות עיצוב והנדסה, כולל מרכב נמוך ורחב ומיקוד בחלוקת משקל שונה מזו הנהוגה במנועי בעירה. מנגד, קונספט Performance B מציג פרשנות עדכנית לקונספט מסורתי: מנוע בנזין והנעה כפולה, במטרה לשמר תחושת נהיגה המזוהה עם STI מאז דגמי האימפרזה וה-WRX.

חשיפת הקונספטים מגיעה לאחר תקופה שבה סובארו נמנעה מהשקת דגם STI חדש, בין היתר בשל התאמות רגולטוריות שקשורות לזיהום אוויר. כעת, באמצעות הצגת שני פתרונות במקביל, החברה בוחנת את תגובת השוק – האם להמשיך עם פתרון מכאני טהור, או לפתח זהות חשמלית שתנסה לשמר מאפייני נהיגה בדרכים אחרות.

9998.png

צילום: יצרן

תחזית

למרות ההתעניינות סביב החשיפה, סובארו לא מפרטת על לוחות זמנים או על כוונה ממשית לייצר את הדגמים. המשמעות היא שמדובר בשלב ניסוי, כנראה רחוק מדגם טרום ייצור, לא בהכרזה פרופר על קו דגמים עתידי. בשווקים שבהם יצרני רכב אחרים כבר הציגו גרסאות ביצועיות חשמליות, סובארו מנסה להבהיר שגם היא שוקלת את מקומה בזירה הזו, תוך הבנה שצריך לשמר את מעגל הלקוחות הנאמן לה. 

בישראל, סובארו מזוהה כיום בעיקר עם רכבי פנאי ושימושיות בסיועם של פורסטר, קרוסטרק ועוד - לא עם רכבי ביצועים, למעט תרומתו הקלה של BRZ. אם אחד מהקונספטים יהפוך למוצר סופי העניין המקומי יתמקד, בעתיד הרחוק בבניית מיתוג משנה ונפח מכירות קטן, אך כזה שבהחלט יש לו עדת מעריצים גדולה. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.