תכנית מגירה: טסלה בוחנת מחדש רכב זול במיוחד?

לאחר ביטול התוכנית לדגם העממי, דיווח חדש חושף: ייתכן ששני דגמים קטנים יותר בכל זאת יגיעו לשוק, אם הדגמים העירומים של מודל 3 ומודל Y לא יעמדו בציפיות

בשנה האחרונה חווה טסלה ירידה במכירות, בעיקר בשל התחרות המתחזקת מצד יצרנים סינים שמציעים דגמים חדשים ומשודרגים. לצד זאת, האטה כללית מקטינה את הביקושים, ופעילויותיו הפוליטיות השנויות במחלוקת של מנכ"ל החברה, אילון מאסק, הסבו נזק לתדמית המותג ואף הרחיקו לקוחות. 

לאחרונה התבשרנו כי החברה פועלת כדי להתמודד עם הירידה במכירות על ידי השקת גרסאות פשוטות של טסלה מודל 3 וטסלה מודל Y. גרסאות אלו כוללות עיצוב מעט שונה, פחות אבזור, טווח נסיעה קצר יותר וביצועים מתונים - וכל זאת במטרה לצמצם את הפערים בין המתחבטים לבין האדוקים של המותג האמריקני.

השאלה שנותרה פתוחה, נדונה סביב הוויכוח הפנימי אם המהלך יספיק להחזיר את טסלה למסלול הצמיחה בהקדם האפשרי, או שמא נדרשת תכנית אגרסיבית יותר כדי לבלום את ההפסדים.

בהקשר זה, חשפה בעבר טסלה את כוונתה לפתח רכב חשמלי קומפקטי במחיר נגיש של כ־25 אלף דולר לפני מסים (כ־21,500 אירו). בשלב מסוים דובר על שני דגמים שונים — אחד מיועד לשוק הסיני ואחד לאירופי — אך התוכנית בוטלה על ידי מאסק לטובת הגרסאות האחרונות של המודל 3 והמודל Y. עם זאת, דיווחים חדשים מסין מצביעים על כך שהרעיון לרכב הזול עדיין לא נגנז סופית.

5654.png

צילום: יצרן

לפי הדיווחים, טסלה מקדמת שני פרויקטים פנימיים, עם שמות קוד E41 ו‑D50, שנמצאים כעת בשלבי בדיקה ואימות. חלק מהעיצוב והבדיקות הטכניות נשענים על דגמי המודל 3 והמודל Y הקיימים. הדגמים החדשים צפויים להיות פשוטים יותר ולעלות בממוצע כ־5,000 אירו פחות מהגרסאות המוזלות של דגמי הביניים.

כיום, טסלה מודל Y הבסיסי נמכר באירופה במחיר של 39,990 יורו ואילו טסלה מודל 3 הזול ביותר בארה"ב מוצע ב־36,990 דולר לפני מסים (כ־31,800 יורו). לפי ההערכות, אם גרסאות הבסיס החדשות לא תעמודנה בתחזיות, ייתכן שהייצור של הדגמים הקטנים יותר יחל באמצע השנה הבאה, או מעט לאחר מכן.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.