טויוטה צופה מהפכה: מימן במקום דיזל

החברה מעריכה שבתוך עשור וחצי מנועי הדיזל ייעלמו לחלוטין, ואת מקומם יתפסו כלי רכב המונעים במימן

 

חברת טויוטה מעריכה כי עד שנת 2035 מנועי הדיזל ייעלמו מהשוק, ואת מקומם יתפסו כלי רכב מונעי מימן. את התחזית הציג שון הנלי, סמנכ"ל המכירות והשיווק של טויוטה באוסטרליה, שאמר כי לדיזל נותרות לכל היותר עוד עשר שנים רלוונטיות, עד שהטכנולוגיה החדשה תהפוך נפוצה, נגישה מבחינת תשתיות וכדאית מבחינת עלויות.

באוסטרליה מנועי הדיזל עדיין שולטים בשוק, כאשר בשלושת הרבעים הראשונים של 2025 הם אחראים לכמעט מחצית מהמכירות, כ־48.4%. עם זאת, טויוטה כבר החלה בצעדי מעבר: בשנת 2024 הושקו תשעה דגמים היברידיים חדשים, ובמקביל הוסר מנוע הדיזל מדגם ה-RAV4 הפופולרי. במקביל, החברה מפתחת גרסאות מימן חדשניות כמו טנדר ה-Hilux במתכונת FCEV, שנועד להוכיח שהטכנולוגיה אפשרית גם בכלי רכב המיועדים לעבודה. 

לדברי הנלי, בשנים הקרובות המימן יהפוך לגורם משמעותי בשוק. ההערכה היא שמכירות כלי הרכב המונעים בו יצברו תאוצה החל משנת 2030, ויהפכו לנפוצות באמת לאחר 2035, כאשר העלויות, טווחי הנסיעה ומהירות התדלוק יתקרבו לאלה של כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית.

המעבר ממנועי דיזל למימן נושא עמו יתרונות סביבתיים ברורים, ובראשם צמצום זיהום האוויר והתלות בדלקים פוסיליים. במקביל, קיימים אתגרים לא פשוטים: הקמת תשתיות תדלוק מתקדמות, הורדת עלויות ייצור המימן, והתמודדות מול טכנולוגיות מתחרות כמו רכבים חשמליים והיברידיים מתקדמים.

טכנולוגיית המימן מבוססת על תאי דלק ההופכים את תגובת המימן עם החמצן לחשמל, כאשר תוצר הלוואי היחיד הוא מים. כדי להפוך אותה לחלופה אמיתית, יש צורך בהקמת תשתית תדלוק נרחבת ומושקעת, מערכות בטיחות ולחץ גבוה מתקדמות, ובייצור מימן ממקורות מתחדשים. נוסף על כך, המהנדסים שוקדים על מערכות ניהול טמפרטורה, איזון של משקל מול ביצוע ושימוש בחומרים מתקדמים לשיפור יעילות הטווח. המטרה היא להגיע לנקודה שבה מילוי מיכל מימן יהיה מהיר ונוח כמעט כמו תדלוק דיזל, אך עם יתרון סביבתי וכלכלי משכנע דיו לזנוח את הסולר.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.