הדגם החדש של וולוו - קפיצת מדרגה?

לקראת השקת ה־-EX60, היצרן השבדי מתנער מהכללים הישנים, מציג פלטפורמה חדשה לחלוטין ומשדרג את התפקיד המרכזי של תוכנה ובטיחות בפיתוח הדגמים הבאים

וולוו מפרסמת בימים אלה את הפרטים הראשונים על ה־ EX60, רכב הפנאי החשמלי שחשיפתו מתוכננת ל-21 בינואר. אך בעיני הנהלת החברה, מדובר הרבה מעבר לדגם חדש; אנדרס בל, המהנדס הראשי, מסביר כי פיתוח הפלטפורמה החדשה SPA3 חייב את החברה לבחון מחדש כמעט כל היבט של תכנון רכב. "היינו צריכים לא רק להתאים את עצמנו לחשמל", הוא אומר, "אלא להמציא מחדש את הדרך שבה אנחנו בונים מכוניות".

לדבריו, הניסיון להתחשב בכללי משחק שמתאימים לעולם הבעירה הפנימית הוא טעות בסיסית: "אי אפשר להתחיל רכב חשמלי מנקודת פשרה. אם אתה מנסה לבנות רכב חשמלי על גבי לוגיקה ישנה, אתה פשוט משחזר את הבעיות של העבר".

תוכנה כמרכז הכובד של הפלטפורמה

בל מתאר תהליך שבו ההנדסה והתוכנה תוכננו כיחידה אחת, ולא כמערכת שאליה "מחברים" יכולות דיגיטליות בדיעבד. "בנינו ארכיטקטורה שתאפשר לנו לעדכן, לשפר ולכוונן את הרכב כל הזמן", הוא אומר. "זה אומר להתחיל מדף חלק, גם אם זה דורש זמן ומשאבים".

המהלך הזה הוביל לעיכובים בפיתוח דגמי EX90 ו-ES90, אך לפי בל – האתגרים הללו היו חלק מהמעבר למודל פיתוח חדש: "עם EX60 הגענו סוף סוף לנקודה שבה כל היעדים מתקיימים יחד. לא כל החברות הצליחו בכך".

וולוו משתמשת במיליוני קילומטרים של מידע מרכבים מחוברים כדי לשפר מערכות בטיחות באופן רציף. בל מתאר כי הבטיחות אינה תוספת לרכב, אלא הגרעין ההנדסי של הפלטפורמה: "התלות בין התוכנה לבטיחות עמוקה משחשבנו. אי אפשר לפתח אחת בלי השנייה".

החברה מייחסת חשיבות רבה גם לשיתוף הפעולה ארוך השנים עם גוגל, שיצא לדרכו ב-2017. השילוב של מערכת אנדרואיד והרחבתו השנה באמצעות כלי ה-AI ג'מיני, מאפשר, לדבריו, פיתוח מהיר ומדויק יותר: "כשהמערכת מבינה שפה טבעית, קוראת ומתרגמת הודעות ומתעדכנת לבד, זה משנה את כל חוויית המשתמש".

WhatsApp Image 2025-12-14 at 08.13.17.jpeg

צילום: יצרן

לקבלת הצעת מחיר

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.