בשני דברים בלט ה
מרצדס GLK עוד לפני שנהגנו בו. ההצגה העולמית הראשונה של הדגם לא הייתה באחת מתערוכות הרכב המערביות - כמקובל - אלא ב
תערוכה בסין (פקין) באפריל 08'. וזה מלמד לא מעט על התכניות של
מרצדס לגבי אחד השווקים המתפתחים הגדולים והחשובים ביותר. אצלנו במערב זכינו להצצה ראשונה ברכב דווקא בסרט קולנוע. זה לא כל-כך יוצא דופן לכשעצמו אבל התזמון (טרום השקה עולמית) היה חדשני ויצר "בז" תקשורתי רב. הבחירה בסרט "סקס והעיר הגדולה" ממקם את הדגם במרכז הקונצנזוס הנשי ובהצמדתו - בסרט - לדמות של סמנתה (ואלוהים יודע למה אני יודע את זה) המתירנית מבין ארבעת החברות שכל אחת מהן מגלמת סטריאוטיפ נשי אחר, מרצדס מספרת לנו, בסב-טקסט מאוד לא מעודן, על האופי של הכלי. לצד המאמץ השיווקי העולמי של היצרן, אנחנו צריכים לבחון את המכונית בפרמטרים שלנו. יצאנו לנהיגה ארוכה מאוד, בעיר ומחוצה לה, ועל פני לא מעט שטח, כדי לנסות לגלות מה עושה רכב פנאי קומפקטי ל"נשי". האם יש תוכן למהלכים של אדריכלי השיווק, הרי אפילו הדיון הזה ממש משחק לידיהם, או שה-GLK הוא רכב פנאי ככל עמיתיו לסגמנט?