ליסינג פרטי

מתי כדאי ללקוח הפרטי להיעזר בחברות הליסינג בעת רכישת רכב חדש?

הליסינג הפרטי לא פרח בארץ בתחילת שנות האלפיים, אך בשנים האחרונות, בעקבות שינוי במיסוי רכבי ליסינג (העלאת שווי השימוש) חלה ירידה במספר העובדים שבוחרים לקחת "רכב מהעבודה", ותחום הליסינג התפעולי התכווץ. זה דחף את חברות הליסינג השונות לחפש תחומי פעילות אחרים שיפצו על הירידה בפעילות הליסינג התפעולי, והן גילו את הלקוח הפרטי. בערוץ ליסינג הפרטי מתחרות חברות הליסינג, למעשה, על ליבו וכיסו של הלקוח הפרטי מול יבואני הרכב, בעסקאות לרכישת רכב חדש. פעולה זו דחפה את היבואניות להציע תוכניות מימון נדיבות יותר, הן בהיקפן והן בתנאי המימון. התוצאה היא מצב בו נדרש סכום התחלתי קטן יחסית כדי לקנות רכב חדש - מה שתרם לגידול משמעותי במכירות רכב חדש בישראל.

חברות הליסינג מיישמות את הניסיון, הגודל והמערך הלוגיסטי מתחום הליסינג התפעולי כדי להתחרות ביבואנים בתחום מכירת הרכב לשוק הפרטי. כח הקניה הגדול שלהם מקנה להם הנחות בעת קניית הרכב מהיבואן, הנחות שמאפשרות להם להרוויח, לכסות את עלות המימון - ועדיין להציע לא פעם את הרכב במחיר המחירון, או אף מתחת לכך. היתרונות העיקריים, מבחינת הצרכן, הם מגוון רחב של תוכניות תשלומים, מחיר אטרקטיבי (בחלק מהמקרים) וביצוע כל מרכיבי העסקה במקום אחד. החסרונות הן שברב המקרים הרכב לא נרשם על שם הרוכש, אלא על שם חברת הליסינג, עניין לו יש שתי משמעויות: 1.במקרה של פשיטת רגל של חברת הליסינג, הרכב עלול להיות מעוקל; 2. אם בתום התקופה הרוכש מחליט להשלים את עסקת הליסינג ולהעביר את הרכב על שמו, הוא נרשם כיד שניה, עם מקוריות ליסינג - מה שיפגע בערך השוק של הרכב.

יועץ רכב

בעל עסק? חושב על עסקת ליסינג מימוני או תפעולי כאן תוכל לקבל ריכוז של ההצעות המשתלמת ביותר