סמארט 1 2025

סמארט 1 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4 2025

  • רקע כללי

    בדצמבר 2023 החל שיווק מחודש של מותג סמארט בישראל לאחר הפסקה של חמש שנים. בתקופה זאת עבר המותג הייחודי שינויים משמעותיים ביותר גם במבנה הבעלות שלו וגם במערך הדגמים שהוא מציע; קונצרן הרכב הגרמני דיימלר (מרצדס) ועמיתו הסיני ג'ילי, הודיעו ב-2019 על העברת מחצית מהבעלות על מותג סמארט מדיימלר לג'ילי; מותג סמארט הפך למותג סיני שמנוהל במשותף - תכנון המכוניות מבוצע על-ידי ג'ילי, בעוד שעל עיצובן מופקדים מעצבי דיימלר.

    זמן קצר לאחר מכן הודיעה סמארט על מעבר לחשמל וביטול של גרסאות הבנזין, בדרך לעידן חדש עבור היצרנית – כבר לא מותג לכלי רכב עירוניים זעירים, אלא מותג פרימיום המתמחה בכלי רכב קטנים וקומפקטיים, שיתחרה ישירות במיני של ב.מ.וו.

     

    הסנונית הראשונה למותג המתחדש הוצגה ב-2022, בדמות רכב פנאי קטן ואופנתי בשם #1 - והוא גם הדגם הראשון לנחות בישראל.

    סמארט #1 הוא רכב פנאי קומפקטי עם בסיס גלגלים ארוך, 275 ס"מ, ביחס לממד אורך קצר יחסית, 427 ס"מ (430 ס"מ בבראבוס). נפח תא המטען נע בין 288 ליטרים ל-426 ליטרים לפי מיקום המושב האחורי הניתן להזחה. משקל הרכב נע בין 1863 ק"ג ל-1975 ק"ג נכבדים.

    סמארט #1 מוצע בשתי גרסאות. לרגילה מנוע יחיד המייצר 272 כ"ס ו-35 קג"מ וההנעה אחורית, אלה מסדרים לרכב האצה של 6.7 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות מוגבלת ל-180 קמ"ש.

    בגרסת בראבוס שני מנועים המייצרים 422 כ"ס ו-55.4 קג"מ וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.9 שניות וגם כאן המהירות מוגבלת ל-180 קמ"ש. בשתי הגרסאות סוללה של 66 קוט"ש המעניקה טווח של 420-440 ק"מ לגרסה הרגילה, 400 ק"מ לגרסת בראבוס.

    הספק הטעינה המהירה בשתיהן הוא 150 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    הפרופורציות של סמארט #1 ייחודיות, עם מרכב קצר יחסית וממד גובה ניכר. החזית חייכנית אך מעט אנמית וקווי המפתן יוצרים מראה צעצועי.
  • תא נוסעים ומטען

    הקווים והגוונים הנאים, לצד תאורת האווירה העשירה, בהחלט תורמים ליצירת תחושה צעירה, אבל איכות וקשיחות החומרים פחות מרשימה עבור מותג שיש לו יומרה יוקרתית. בקונסולה שבין המושבים תאים גדולים ושימושיים ומתחתיה חלל אחסון פתוח. הקונסולה הזאת רחבה וייתכן שתפריע לברנשים מגודלים ממני.

    כיאה לרכב שפותח עם יצרן סיני, כמעט כל המערכות נשלטות דרך הצג ושפע האפשרויות מבלבל. ועדיין, וכנראה בזכות אנשי מרצדס, התפעול ברור יחסית וטוב משמעותית מהמקובל.

    תנוחת הנהיגה הגבוהה אינה מושלמת, אך שדה הראייה טוב. המושב נוח גם לאורך זמן. המרחב מאחור נדיב, לנוסעים שם פתחי מיזוג וניתן להזיח את המושב לפנים/אחור ולשנות את זווית המסעד שלו.

    תא המטען אינו גדול במצב בו המושבים קרובים לאחור, ונפח ההטענה הוא 288 ליטרים בלבד. עם זאת, אפשר להגדיל אותו עד ל-426 ליטרים עם הזחת המושבים, ובנוסף יש לו תא אחסון גדול מתחת לרצפה.

  • מנוע וביצועים

    עם תחילת הנהיגה קשה להתרשם מכך שהרכב חזק. העברת הכוח ליניארית ותגובות המצערת מושהות, ולרגע בא לשאול להיכן נעלמו 272 כ"ס? אבל לחיצה נחושה יותר על המצערת כן תגלה רכב זריז, בייחוד במצב 'ספורט'. הבלימה הרגנרטיבית הנכנסת לפעולה אחרי השהיה אינה הרמונית בפעולתה; במצב הבלימה המרבית 'E פדל' (דבר זה מורגש יותר ומפריע בשבילים).
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    נהיגה בקצב התנועה במזג אוויר שכמעט ולא הצריך מיזוג, הביאה לטווח בפועל של 340 ק"מ. במבחן פחות מאומץ מהרגיל השגנו טווח של כ-320 ק"מ. הצריכה מושפעת מאוד ממהירות בין-עירונית גבוהה.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      420 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      66 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      150 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:26 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה אחידה. בעיר, הרכב מסנן היטב פני כביש פגומים ושיבושים קטנים, אך על כאלה מאתגרים ועל פסי האטה הוא נוח פחות, בגלל בולמים נוקשים מדי.

    מחוץ לעיר, הבולמים אינם משככים את תנועת המרכב על כביש גלי, והרכב נע עליהם בחוסר רוגע. רעשי הרוח והכביש סבירים לרוב. בפיתולים, ההתנהגות אינה מצטיינת. המרכב רוכן באופן לא עקבי בעומס, וזז יותר מהצפוי על גלים ושיבושים בתוך פנייה.

    ההיגוי מהיר ומאפשר שינויי כיוון מיידיים, אך התחושה היא כי הוא "בצקי" ומלאכותי מדי. ניתוק בקרת היציבות ונהיגה אגרסיבית תוביל להחלקות זנב, שגם הן אינן מתרחשות באופן פרוגרסיבי ונשלט מספיק.

    לבלמים יכולת נאותה, אבל לעיתים קשה לדייק במינון ותחושת הדוושה אינה עקבית. בנוסף, הרכב מפריז בהתרעות קוליות, וצליל האיתות, המגיע מהצד אליו פונים, מעצבן.

  • תמורה למחיר

    בתחילת דרכו סמארט #1 הציע מחיר תחרותי למדי בשוק המקומי, אולם לאחר עליית המחיר בחודש מרץ 2024 התמורה למחיר בינונית למדי.
  • גרסאות ורמות גימור

    סמארט #1 מוצע בישראל בשתי גרסאות ובשתי רמות גימור. ברמת האבזור 'פרו +' תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מולטימדיה "12.8 ומחוונים מוקרנים. ב'פרמיום' מתווספים תאורת לד מטריקס, חישוקים אווירודינמיים יותר, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של ביטס ותא נוסעים מהודר יותר.
    בגרסת בראבוס פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים, גג וקאליפרים בצבע אדום וגם צליל "מנוע" ספורטיבי.

  • בטיחות

    במפרט הבטיחות, בכל רמות הגימור, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. ב'פרמיום' בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור. סמארט #1 נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה לציון של חמישה כוכבים, עם 96% בהגנת מבוגרים, 89% בהגנת ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-88% על מערכות בטיחות.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סמארט #1 מציע עדיפות בביצועים, ביכולת וגם באווירה שהוא מעניק ביחס לדגמים חשמליים עממיים, אבל כדי להתחרות במותגי פרימיום כפי שחברה שואפת לעשות, הוא יזדקק לשיפורים וליטושים.

סמארט 1 שאלות ותשובות

סמארט 1 מוצעת בשלוש רמות גימור: Pro+ מתחילה ב-196,990 ₪, Premium עולה 221,990 ₪, ו-Brabus 4x4 במחיר של 252,990 ₪. יש להוסיף אגרת רישוי של 2,722-3,806 ₪ בהתאם לגרסה.
רמת הגימור Pro+ כוללת תאורת LED, חישוקים 19 אינץ', גג זכוכית ומצלמות היקפיות. Premium מוסיפה תאורת LED מטריקס, תצוגה עילית 10 אינץ', מערכת שמע Beats, וריפודי עור. Brabus כוללת עיצוב ספורטיבי ייחודי, גג בצבע שחור וקאליפרים אדומים.
לפי חוות הדעת באוטו, התמורה למחיר בינונית למדי לאחר עליית המחיר ב-2024. הרכב מציע עדיפות בביצועים, באווירה ובעיצוב ביחס לדגמים עממיים אחרים.
הנחות משתנות לפי התקופה ומבצעי היבואן. מומלץ לפנות ישירות לאולמות התצוגה של סמארט או ליצור קשר ב-*3262 לקבלת מידע עדכני.
סמארט משווקת בישראל על-ידי כלמוביל.
הרכב מגיע עם אחריות יבואן סטנדרטית. מומלץ לבדוק את הפרטים המדויקים אצל היבואן או באולמות התצוגה, וישנה אחריות על סוללת הרכב של 8 שנים.
במבחן הריסוק של Euro NCAP (2022) סמארט 1 זכתה ב-5 כוכבים, עם 96% בהגנת מבוגרים, 89% בהגנת ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-88% על מערכות בטיחות.
סמארט 1 כוללת 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית שמזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מניעת התנגשות צד, וברמת הגימור Premium גם בלימה בנסיעה לאחור.
כן, בכל רמות הגימור יש מערכת Smart Pilot Assist שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית שמתאימה את המהירות לרכב מקדים.
כן, בכל רמות הגימור יש מערכת ניטור שטחים מתים שמזהה רכבים ומתריעה בפניית נתיב.
הצריכה החשמלית עומדת על כ-168-182 וואט-שעה/ק"מ לפי מדידת WLTP. בנהיגה בפועל בתנאי ישראליים לפי מבחני הדרכים של אוטו הצריכה עומדת על כ-4.8-5.2 ק"מ/קוט"ש.
בגרסאות Pro+ ו-Premium יש מנוע חשמלי יחיד של 272 כ"ס עם הנעה אחורית. גרסת Brabus מציעה שני מנועים ב-422 כ"ס עם הנעה כפולה (4x4).
גרסת Pro+ ו-Premium מאיצות מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. גרסת Brabus משיגה זאת תוך 3.9 שניות בלבד.
בגרסאות Pro+ ו-Premium המומנט הוא 35 קג"מ (343 ניוטון-מטר). בגרסת Brabus המומנט מגיע ל-55.4 קג"מ (543 ניוטון-מטר).
המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש בכל גרסאות הרכב, גם ב-Brabus.
בגרסת Brabus עם 422 כ"ס והאצה של 3.9 שניות יש ביצועים ספורטיביים. בגרסאות הרגילות הרכב זריז ונוח לשימוש יומיומי, אך הדינמיות בשבילים בינונית והמרכב רוכן בפניות.
כל גרסאות סמארט 1 הן חשמליות בלבד. בגרסאות Pro+ ו-Premium מנוע חשמלי יחיד עם הנעה אחורית, וב-Brabus שני מנועים עם הנעה כפולה.
כן, יש מספר מצבי נהיגה כולל Eco, Comfort, Sport ו-Individual להתאמה אישית. יש גם מצב E-Pedal לנהיגה בדוושה אחת.
גרסת Brabus מציעה הנעה כפולה, 422 כ"ס, האצה של 3.9 שניות, עיצוב אקסקלוסיבי ברוח Brabus, גג שחור, קאליפרים אדומים, וצליל מנוע ספורטיבי מהרמקולים.
גרסת Pro+ מציעה טווח WLTP של 420 ק"מ, Premium מגיעה ל-440 ק"מ, וגרסת Brabus מציעה 400 ק"מ. בשימוש בפועל בתנאי נסיעה רגילים, הטווח הריאלי לפי מבחני הדרכים של אוטו עומד על כ-320-340 ק"מ.
בטעינה מהירה DC של 150 קילוואט, ניתן לטעון מ-10% ל-80% תוך כ-26-30 דקות. בטעינה ביתית AC ברמות Pro+ ו-Premium (7.4 קילוואט) זה לוקח כ-7.5 שעות, וברמת Premium עם AC 22 קילוואט כ-3 שעות.
כל גרסאות סמארט 1 מצוידות בסוללה בקיבולת 66 קוט"ש (קילוואט שעה) מסוג NMC.
כן, ניתן לטעון בבית עם מטען AC רגיל. ברמות Pro+ ו-Premium הטעינה עד 7.4 קילוואט, וברמת Premium יש אפשרות לטעינה מהירה יותר של 22 קילוואט. הרכב מגיע עם כבל Type 2 סטנדרטי.
כן, סמארט 1 תומכת בטעינה הפוכה (Vehicle-to-Load) שמאפשרת להשתמש בסוללה של הרכב לטעינת מכשירים חשמליים.
עלות הטעינה תלויה בסוג הטעינה: טעינה ביתית לפי תעריף החשמל הביתי, ובעמדת טעינה ציבורית בין 3-6 ₪ לקוט"ש בטעינה מהירה. טעינה מלאה עולה כ-180-400 ₪.
ניתן לטעון בכל עמדת טעינה ציבורית ברחבי הארץ עם מחבר Type 2. הרכב תומך בטעינה מהירה DC בעמדות CCS עד 150 קילוואט. אפליקציית Hello smart מסייעת באיתור עמדות.
האורך הוא 427 ס"מ (430 ס"מ ב-Brabus), רוחב 182 ס"מ, גובה 164 ס"מ, ובסיס הגלגלים 275 ס"מ. משקל הרכב נע בין 1,863 ל-1,975 ק"ג.
נפח תא המטען נע בין 288 ליטרים במצב רגיל, ועד 426 ליטרים כאשר מזיזים את המושב האחורי קדימה. מתחת לרצפת תא המטען יש גם תא אחסון נוסף גדול.
כן, למרות שהיא מוגדרת SUV קומפקטי, היא מציעה 5 מושבים, מרווח טוב בשורה השנייה וטווח נסיעה סביר לשימוש יומיומי. תא המטען קטן יחסית.
משקל סמארט 1 נע בין 1,863 ק"ג בגרסת Pro+ ל-1,975 ק"ג בגרסת Brabus 4x4.
סמארט 1 היא רכב 5 מושבים, מתאים לחיי היומיום ולמשפחה קטנה-בינונית.
מרווח הגחון עומד על כ-17-18 ס"מ, מה שמאפשר נהיגה נוחה בעיר וסבירה בשבילים.
סמארט 1 מצוידת במסך מרכזי ענק של 12.8 אינץ' ומחוונים מוקרנים (הד-אפ דיספליי) בכל רמות הגימור. ברמת הגימור Premium יש גם תצוגה עילית (HUD) של 10 אינץ'.
כן, סמארט 1 תומכת במערכת Apple CarPlay ואינטגרציה עם מכשירים ניידים, ולפי מבחן הדרכים של אוטו המערכת פועלת היטב ומוצגת באופן נאה.
ברמות Premium ו-Brabus יש מערכת שמע משודרגת של Beats עם 13 רמקולים שמעניקים איכות שמע טובה. ברמת Pro+ המערכת סטנדרטית.
כן, ברמות Premium ו-Brabus יש מערכת סיוע בחניה שמסייעת בחניות מסובכות.
כן, יש אפליקציית Hello smart שמאפשרת שליטה מרחוק על הרכב, בדיקת מצב הטעינה, נעילת דלתות ועוד.
כן, בכל רמות הגימור יש מערכת מצלמות 360 מעלות המסייעת בחניה ובנהיגה.
מערכת המולטימדיה כוללת שפע אפשרויות ודורשת התאקלמות, אך היא ברורה וטובה יותר מדגמים סיניים אחרים. יש מספר לחצנים פיזיים שמקלים, ובקרת האקלים שוכנת קבוע בתחתית המסך.
המתחרים העיקריים הם: BYD Atto 3, לינק אנד קו 02, זיקר X, אלפא רומיאו ג'וניור, וולוו EX30.
לסמארט 1 יש יתרון בעיצוב המרצדס, סביבת נהג יוקרתית יותר וביצועים (272 כ"ס לעומת 204 כ"ס). Atto 3 זולה יותר (175,000 ₪ לעומת 196,990 ₪) ומציעה אבזור עשיר.
שתיהן מבוססות על אותה רצפה חשמלית של ג'ילי. סמארט 1 מציעה עיצוב נייטרלי יותר וטווח מעט יותר גבוה, אך ה-EX30 זולה יותר ומציעה מוניטין וולוו. בחירה תלויה בהעדפה אישית.
כן, למרות שמדובר ב-SUV קומפקטי, המושב האחורי מציע מרחב רגליים וראש נדיב הודות לבסיס הגלגלים הארוך (275 ס"מ). המושב האחורי גם ניתן להזזה ולשינוי זווית.
כן, כל גרסאות סמארט 1 מצוידות בגג שמש פנורמי זכוכית ההופך את תא הנוסעים למואר ואוורירי, ויש כיסוי נשלף שניתן לכוון.
בעיר הרכב מסנן היטב שיבושים קטנים, אך על פסי האטה ושיבושים גדולים הבולמים נוקשים מדי. בכביש מהיר הנוחות בינונית על כביש גלי. רעשי רוח וכביש סבירים.
איכות החומרים טובה, אך לא מצטיינת ברמת פרימיום. חלק מהפריטים הפלסטיים נראים פשוטים. ברמת הגימור Premium יש ריפודי עור דו-גווני שמשדרגים את תחושת היוקרה.
כן, יש מערכת תאורת אווירה עשירה עם מגוון אפשרויות להתאמה אישית של תא הנוסעים. התאורה מגיעה גם לרמקולים ומשנה גוון בהתרעות.
המושב הקדמי נוח גם לאורך זמן, חשמלי וניתן לכיוון, אך אין אפשרות לשנות זווית בסיס. המושב האחורי מרווח ונוח עם אפשרות הזזה ושינוי זווית המסעד.
כן, יש חימום ואוורור למושבים הקדמיים בכל רמות הגימור.
לדלת תא המטען יש תפעול חשמלי בכל רמות הגימור. הרכב כולל גם ידיות דלתות נשלפות חשמלית ומפתח חכם שמאפשר כניסה ללא מפתח פיזי.

סמארט 1 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סמארט 1 כתבות ומבחני דרכים

סמארט 1 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    סמארט 1
    סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪196990
  • electric.svg
    לינק אנד קו 02
    לינק אנד קו 02, חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    זיקר X
    זיקר X חשמלי, Long Range ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 445
    מחיר מחירון ₪184990
  • אלפא רומיאו ג'וניור
    אלפא רומיאו ג'וניור, 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Speciale
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪189900
  • electric.svg
    מיני אייסמן
    מיני אייסמן SE חשמלי, Favorite
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 396
    מחיר מחירון ₪251900
  • energy_2.svg
    לקסוס UX
    לקסוס UX300h, אוט', 2.0 ל' היברידי, +Kyushu
    מחיר מחירון ₪244900
  • electric.svg
    סקודה אלרוק
    סקודה אלרוק חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 350

חוות דעת גולשים על סמארט 1

יש לכם סמארט 1?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם סמארט 1? כתבו חוות דעת

סמארט ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.