ארגון הבטיחות Euro NCAP, העורך מבחני בטיחות למכוניות חדשות מאז 1997, פרסם היום (רביעי) את התוצאות של הסבב השישי של מבחנים אלה שערך השנה, וזה כלל הפעם לא פחות מאשר עשרה דגמים.

מבין עשרת הדגמים שנבחנו, בולט ברמת הבטיחות הגבוהה הדגם החשמלי החדש של מרצדס, מכונית הסלון EQE, עם 95% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, מעל 80% בשני הפרמטרים הנוספים (הגנה על הולכי רגל, מערכות בטיחות). לדגם הפנאי הקומפקטי של BYD, אטו 3, שהושק כאן לא מכבר, ציונים גבוהים של 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים.

שני דגמים של ב.מ.וו המבוססים על רצפת הנעה קדמית – דגם הפנאי X1, המיניוואן הקומפקטי 2 אקטיב טורר – קיבלו 5 כוכבים, והצטיינו ביותר בתחום מערכות הבטיחות (92%).

יורו NCAP - הסינים מפתיעים לטובה
צילום: EuroNCAP

שני נציגים לסיאט בצד הקטן יותר של הסקלה, חולקים אותו בסיס ולסופרמיני איביזה ולרכב הפנאי הקטן ארונה חמישה כוכבים וציונים כמעט זהים. גולף, נציגה נוספת של קבוצת פולקסווגן, זכתה אף היא בחמישה כוכבים.

מאזדה CX-60, דגם הפנאי ההיברידי-נטען החדש בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג באפריל 2022, זכה אף הוא בציונים מכובדים ביותר, והרשים ביותר בהגנה על הולכי רגל (89%[!]), אתגר של ממש בכלל, ברכבי פנאי בפרט.

יורו NCAP - הסינים מפתיעים לטובה
צילום: EuroNCAP

סיטרואן, מנגד, חזרה מהמבחן עם ארבעה כוכבים בגלל ציון נמוך יחסית במערכות הבטיחות (פחות מ-70%); לרכב אין כריות מיגון לברכי הנהג (ריסוק קדמי), ולאגן (כולם; ריסוק צדי).    

היצרן הסיני מובילייז (Mobilize) השייך לרנו (ומיזם משותף עם JMEV) מייצר כעת דגם חשמלי אחד, לימו (Limo), משפחתית שהוצגה ב-2022; שניים נוספים בשנים הקרובות.

יורו NCAP - הסינים מפתיעים לטובה
צילום: EuroNCAP

דגם זה אינו מיועד למכירה אלא רק לשימוש משותף או כמונית. הרכב קיבל ציון של ארבעה כוכבים בגלל ציון נמוך יחסית בהגנה על ילדים (פחות מ-80%).

הדגמים מסודרים לפי סדר הא"ב:

יורו NCAP - הסינים מפתיעים לטובה
צילום: מערכת אוטו