פיאט 500L ליבינג נפל עלינו משמיים, ממש לקראת טיול משפחתי מורכב בסופ"ש. אבל התלונות החלו כבר בחנייה: "על מה בדיוק חשבת? איך ייכנסו שישה נוסעים ומטען של סוף שבוע?". הליבינג נראה קטן מדי.

אבל ברגע שדנה בת העשר טיפסה לאחור והודיעה בחגיגיות שנוח לה במושב הקטן, דברים החלו להסתדר. המושב השמאלי–אחורי קופל בקלילות ויצר רצפה שטוחה עם הרבה מקום למטען שהוכנס בקלות; עוד ביטוי למומחיות האיטלקית במרובי מושבים קטנים, זו שהחלה במולטיפלה המקורי משנות השישים. דנה דיווחה מאחור שהיא אפילו מעדיפה לשבת לצד התיקים; אלה פיצו על היעדר ידית אחיזה שהייתה נחוצה בפניות.
פיאט 500L ליבינג
צילום: מערכת אוטו

מתאקלמים
בסוף 2012 הגדילה פיאט את משפחת ה–500 עם השקת ה–500L - למעשה, מבוססת–פונטו. חצי שנה אחרי הוצגה הטרקינג המוגבהת ובסוף 2013 הליבינג, עם מקום לשבעה. הליבינג ארוכה רק ב–20.5 ס"מ מה–500L, נשענת על בסיס גלגלים זהה, והיא המכונית הקצרה בקבוצתה עם שבעה מקומות.

אם ציפיתם למשהו ממתיקות ה–500 בעיצוב ה–L, אתם עלולים להתאכזב. גם כיום קשה להתרגל לאופן בו הולבשה חזית ה–500 על רכב גדול יותר. הדמיון בין ה–L לליבינג גדול, אך הפרופורציות המוארכות יוצרות מראה מיוחד (לטעמי) או מוזר. סביבת הנהג, גם כאן בהשראת זו שב–500, נאה יותר, גם אם אינה מודרנית. צג המולטימדיה קטן ולא תמיד נוח והמחוונים מוסתרים ואינם קריאים; בלילה התאורה הופכת אותם ברורים. שני תאי כפפות ומגירה מתחת למושב הנוסע מסייעים לאחסון, אבל אינם גדולים. מערך המיזוג מעט רועש וחסרה שלוחה לאחור.
פיאט 500L ליבינג
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג יוצר תחושה מוזרה בגלל זוויות בעיתיות של הכרית והמשענת ש"דוחפת" את הנהג, אבל עם הזמן הוא מתגלה כנוח. מאחור מציעה שורת המושבים המתכווננת מרחב טוב והתחושה במפתיע היא כמו ברכב גדול למדי. אם, כמונו, אתם יותר מחמישה, צריך שסידור שורות המושבים יתחשב בכולם. קיפול המושבים המרכזיים לטובת הכניסה לאחור נוח.

תנועה עדינה
עם מנוע דיזל זעיר - 1.3 ליטר, 85 כ"ס, 0 ל–100 קמ"ש ב–16 שניות - הציפיות קטנות, והביצועים אכן חלשים. אבל במפתיע, רוב הזמן הביצועים מספקים. הליבינג אינו מהיר, בוודאי לא בתפוסה מלאה, אבל מנוע הדיזל עשה את העבודה באופן לא מאומץ בעליות התלולות של רמת הגולן.

אבל יש בעיה והיא נמצאת בתיבה הרובוטית. חוסר ההדרגתיות בתחילת נסיעה ונטייה להידרדר בשיפועים קלים מקשים בתמרוני חניה או בפקקים. בגולן, למשל, התקשינו לצאת מחניית עפר משופעת. העברת ההילוכים מורגשת מדי ובמצבים מסוימים התיבה איטית בהורדת הילוך.
פיאט 500L ליבינג
צילום: מערכת אוטו
רעש המנוע בולט במצבים מסוימים וחסרונו של הילוך שישי מורגש. צריכת הדלק מרשימה: בעומס מלא ומזגן בשעות נוספות גמענו כל 15.4 ק"מ ליטר סולר, ובנהיגה רגועה השגנו בקלות 17.5 ק"מ לליטר.

על הכביש המהיר, אך גם בפניות, ההגה הקל מדי וחוסר הדיוק מפריע. בעיקולים מורגשים גם נדנוד (אורכי) ורכינה (רוחבית) קלים. עם זאת האחיזה טובה וההתנהגות בטוחה. נוחות הנסיעה טובה לרוב, אך שיבושים קטנים מורגשים מהצפוי.

האופי
פיאט 500L ליבינג אינו מושלם אבל יש לו אופי, והוא משלב שימושיות והופעה אופנתית. ב–145,000 שקלים הוא הרכב האוטומטי הזול בארץ עם שבעה מקומות וייחודי עם דיזל. הליבינג יתאים למי שזקוק לעוד מושבים לילדים, אבל לא רוצה משהו גדול ויקר יותר כמו סיטרואן פיקאסו.
פיאט 500L ליבינג
צילום: מערכת אוטו
מה אתם חושבים על פיאט 500L ליבינג? ספרו לנו בתגובות