בעבר סיפרנו לכם כי שנגחאי אוטומוטיב הסינית (SAIC), בעלת הבית של המותגים הבריטים רובר (ללא הזכויות לשם) ו-MG, מתכננת להציע רכב חשמלי קומפקטי. עתה מתברר כי ברוואה (החטיבה האמנוה על דגמי רובר לשעבר בקונצרן SAIC) עמלים במרץ על פיתוח רכב שכזה, שיתבסס על מכונית התצוגה רווה E1. ההפתעה: הרכב יגיע לייצור מסחרי כבר בשנה הבאה (2012) ולפי מקורות אצל היצרן ובעיתונות הרכב הסינית – כמעט ללא שינויים.

רואווי E1 הושקה לראשונה כקונספט במסגרת תערוכת הרכב בבייג'ין ב-2010 ועוררה עניין רב אצל באי התערוכה, רובם מן הסתם מסין. רואווי E1 שונה מרוב המכוניות החשמליות המיוצרות בסין בשל העובדה שהיא אינה מתבססת על מרכב קיים כלשהו של מכונית בעלת מנוע בעירה פנימי אלא תוכננה מלכתחילה כרכב חשמלי. נקודה זו מהותית בעיקר בכל הקשור לתכנון מרחב הפנים שעם ההינע החשמלי מאפשר ניצולת טובה יותר.

ככל הנראה תצויד גם הגרסה הסדרתית של ה-E1 במנוע חלש יחסית – אך זול – שייצר 47 קילו-ואט (כ-64 כ"ס) אשר יספיק להזניק את המכונית השוקלת 1,040 ק"ג ל-100 קמ"ש תוך 16 שניות ולאפשר טווח נסיעה בין טעינות של כ-135 ק"מ. המצברים הם מסוג ליתיום-יון עם קיבולת של 16 קילו-וואט שעה.

הנעלם הגדול כרגע הוא המחיר, שאמנם אמור להיות אטרקטיבי אך אינו ידוע. בנוסף – עוד לא ברור כיצד תשווק החשמלית העירונית – האם רק בסין, האם במסגרת ניסוי בעיר כלשהי, האם תיוצא ולאן. מקום מושב החברה – בשנגחאי – מונע תחילתו של מיזם המשותף ליצרנית ולעירייה, כמקובל בפרויקטים דומים, שכן שנחאי מפגרת ביחס לערים סיניות אחרות דוגמת שן-זן או האנג-זו בכל הקשור לתשתיות הטענה ומוכנות מוניציפאלית לקלוט כמות מסחרית של כלי רכב חשמליים.