מעטים הם האייקונים הקשוחים בעולם הרכב ששרדו עד היום, בעולם של קדמה מכאנית, תחכום, מערכות בטיחות מורכבות וכל ענייני ה'פוליטיקל קורקט' ההורסים כל חלקה טובה...
למעשה, למעט אי-אלו מפעלים זעירים או סדנאות ייעודיות לאזורים גיאוגרפיים ספציפיים, נותרו מעט מאוד יצרניות המציעות רכבי שטח קשוחים באמת, המיועדים גם לעבודה – או שיש בהיצע שלהם גרסאות ספרטניות שלא נועדו ליצור את הפוזה הנכונה ליד בית הקפה.
לאחר שחובבי השטח האמיתיים התבשרו לא מזמן על המשך ייצור המרצדס G-קלאס לפחות עד לשנת 2015, משמיעים בטאטא – הבעלים החדשים של לנד-רובר – צפירת הרגעה ומדליפים מגמות וכיוונים ראשוניים לגבי הלנד רובר דיפנדר, מאחרוני המוהיקנים בשטח. הדיפנדר ייוצר ללא שינויים משמעותיים עד 2013, עד אז הוטל על מהנדסי לנד רובר להציג את מחליפו.
הדיפנדר מוצע כיום (למעט גרסאות צבאיות או ייעודיות אחרות) בשלושה אורכים שונים (שלושה בסיסי גלגלים: 90, 110 ו-130 אינץ', ומכאן שמות הדגמים) ומיוצר באינספור גרסאות ברמות אבזור ומרכב שונות. אנשי לנד רובר קיבלו אור ירוק להתחיל באיתור קהל היעד העתידי של מחליף הדיפנדר, הטכנולוגיה על בסיסה ייוצר והיצע המנועים עימם יוצע.
בגזרת הדיפנדר בד"כ אין הרבה חדשות; האחרונה שבהן היא גרסת ה'ואן-עבודה' לדיפנדר 110 הסגורה מאחור, עם 5 מקומות ישיבה ויכולת העמסה של טונה שהוצגה בתחילת החודש
תכנון רכב עם תכונות כמו הדיפנדר הופך למסובך ככל שחולפות השנים ואיתן עולות דרישות הבטיחות, התנהגות הכביש, המשקל וכו', דווקא בגלל שמדובר בטכנולוגיה כמעט פרימיטיבית במונחים של היום. הנטיה הטבעית – כך הודלף מלנד רובר – היא להתבסס על מרכבי הדיסקאברי/ריינג' ספורט לאחר דיאטה חריפה, "הקשחת" המכלולים והתאמת מנועים קטנים וזולים יותר בחזיתם. עדיין לא ברור כיצד תיפתר בעיית נשיאת המשקל – נתון חשוב לרכב עבודה – שכן 'סרנים חיים' כבר לא באים בחשבון או שאם ייכללו בשלדה העתידית – ידרשו לא מעט עבודות התאמה, תוספות ושינויים בכדי להציע רמת אחיזה/התנהגות ראויה.
בטאטא מתנים פיתוח דיפנדר חדש – שעלותה גבוהה – בצפי למכירת לפחות 40,000 יחידות בשנה. בשנים האחרונות נמכרו מדי שנה בין 20-25,000 דיפנדרים.
לנד רובר דיפנדר – עובדים על המחליף
צילום: מנהל
לחובבי הקשיחות והפשטות סיבה נוספת לאופטימיות; טאטא הנו קונצרן הודי כשהודו לבדה מהווה שוק ענק לרכבי שטח בסיסיים ופשוטים, שלא לדבר על מדינות ענק נוספות במזרח אסיה, אפריקה, דרום אמריקה וכו'. מכאן הגיוני בהחלט שהפיתוח יקח בחשבון קהל יעד פוטנציאלי זה ואולי ישאיר גם את הדיפנדר הבא רכב קשוח, בסיסי, על-פי הנוסחה לפיה בנו רכבי שטח עד לא מזמן, כאשר רכב שטח יועד בעיקר לשטח ולא נמדד במשטחי העור בפנים, איכות מערכות הבטיחות שבו ותחכום מערכת המתלים הפניאומטיים שבו.

למבחן דרכים לדיפנדר 110 לחץ כאן