לפני כשלושה חודשים פרסמנו כאן את התכניות של האמר לעתיד הקרוב. בין היתר סיפרנו אז על מה ש-GM הגדירה כ^משפחה חדשה^ – האמר אלפא.

ובכן מתברר שההגדרה ^חדשה^ לא היתה לגמרי מדוייקת: בתערוכת קליפורניה שנפתחה בשבוע שעבר הוצגה, במקביל להשקת ה-H3 החדש, גם גרסה מעודכנת להאמר H1 הותיק, הנושאת את השם H1 אלפא. הבסיס הוא אותו האמר סופר-קשוח ומסיבי המוכר לכולנו, אלא שמערכת ההנעה הוחלפה בשלמותה. את מקומו של מנוע הדיזל העתיק בנפח 6.5 ל' – אותו מנוע שמשמש את דגמי הסיירה והנבאדה הקיימים בארץ – החליף מנוע ה^דוראמקס^ 6.6 ל' מתוצרת איסוזו המשמש את הדור הנוכחי של הסיירה והסילבראדו. כמו המנוע הקודם, גם כאן זהו V8 – אך בכך מסתיים הדמיון. מדובר במנוע מודרני לחלוטין, כולל הזרקת מסילה משותפת, המפיק לא פחות מ-300 כ^ס (ב-3,000 סל^ד) – שיפור של לא פחות מ-46% לעומת המנוע הקודם; המומנט המירבי הוא 72 קג^מ (ב-1,500 סל^ד), שיפור של 18%.

יחד עם המנוע מגיעה אותה תיבה שצמודה אליו בכלים הכבדים האחרים של GM, אוטומטית 5 הילוכים מתוצרת אליסון. בין היתר מציעה התיבה מוד גרירה, וכן יחס זחילה מינימלי קצר ב-22% מהקודמת לשטח טכני קשה. בנוסף לשיפור דרמטי בביצועים, המנוע החדש גם חסכוני מקודמו, ויחד עם הגדלת תכולת הדלק (ל-195 ליטר, בשני מיכלים נפרדים) מגיע טווח הנסיעה עכשיו לכ-920 ק^מ, לעומת כ-640 קודם לכן.

יחידת הכוח החדשה חייבה את הגבהת המרכב ב-5 ס^מ מעל השילדה, דבר המשפר עוד יותר את כושר העבירות של ההאמר. שינוי נוסף הוא המעבר לגלגלי-שיניים אלכסוניים (Helical) בטבורי הגלגלים, אשר תורמים לפעולה שקטה יותר ולשילוב ^הדוק^ יותר. האלפא יצא לשוק בתחילת 2005, כדגם 2006. מאותו שלב, כל דגמי ההאמר האזרחיים יצויידו במכלולי ההנעה החדשים; האמרים צבאיים ממשיכים לקבל את המנוע הקודם, כמו גם מה שמוגדר כ^רכישות צי^.

בנוסף ל-H1 ול-H3, הציגה האמר בסוף השבוע שעבר את ה-H2H, גרסה נסיונית וחד-פעמית של ה-H2 SUT המונעת על-ידי מימן. אין כל כוונה לייצר את הדגם – מדובר בחלק מתהליך לימוד ומחקר של הטיפול במימן כמקור אנרגיה, והרכב ישמש גם למשיכת תשומת-לב לפוטנציאל העתידי של הנעת מימן. ה-H2H נמסר למשרדו של מושל קליפורניה, מיודענו ארנולד שווארצנגר (הידוע גם כאחד הרוכשים הראשונים של ההאמר האזרחי). ה-H2H מהווה גם חלק מנסיון לשינוי תדמית והפגנת מודעות סביבתית של האמר, שדגמיה נתפסים כבזבזניים ביותר בכל הקשור לאנרגיה. ה-H2H, יחד ה-H3 החדש הקומפקטי והחסכוני-יחסית וה-H1 אלפא המחודש, אמורים להציג גישה חדשה אצל האמר.