בסוף השבוע האחרון חשפה לוסיד, יצרנית הרכב החשמלית מקליפורניה (נוסדה ב-2007), את הגרביטי (כוח משיכה) – רכב פנאי גדול וחדש בהיצע שלה. תמונות ופרטים ראשונים הציגה החברה בדיוק שנה לפני, בנובמבר 2022, וכעת חושפת את הרכב במלואו כולל מפרט טכני חלקי, תמונות מתא הנוסעים ועוד.
 
עיצוב מוכר, אווירודינאמי
עיצובו החיצוני מזכיר מאוד את זה של האייר, מכונית הסלון של היצרנית, במיוחד במבט מן החזית, ובכל זאת מעצם היותו רכב פנאי גדול וגבוה מהסדאן התוצאה שונה מספיק. כמובן, בפרופיל ומאחור העיצוב שונה וייחודי יותר אולם גם כאן ישנם אלמנטים מוכרים כמו קשתות הגג המייצרות צביעה דו-גוונית, ידיות דלתות שקועות ויחידת תאורה רוחבית מאחור.

לוסיד גרביטי החדש נחשף: טסלה מודל X על הכוונת
צילום: יצרן
 
בלוסיד מציינים כי במלאכת העיצוב הושם דגש רב במיוחד על שיפור היעילות האווירודינמית וכי מדובר ברכב הפנאי עם שלוש שורות מושבים היעיל ביותר. ואכן, מקדם גרר של 0.24 הוא נתון מרשים ביותר לרכב בסגמנט – זהה לשל טסלה מודל X, וטוב משל מרצדס EQS ו-EQE עם 0.25 ו-0.26 בהתאמה, למשל.
 
מידותיו של גרביטי מציבות אותו בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים והן מקבילות כמעט לגמרי לאלה של טסלה מודל X, איזו מקריות. אורכו 503.5 ס"מ, רוחבו 221.5 ס"מ (ככל הנראה נתון עם מראות), גובהו 165.5 ס"מ ורק בסיס הגלגלים ארוך באופן ניכר משל ה-X עם 303.5 ס"מ, כ-6 ס"מ יותר.

לוסיד גרביטי החדש נחשף: טסלה מודל X על הכוונת
צילום: יצרן
 
מטען, נוסעים וסביבת נהג

בלוסיד מציינים כי בזכות המימדים הנדיבים והיעילות המובנית של הפלטפורמה החשמלית שלהם הגרביטי החדש יציע מרחב נדיב ביותר לנוסעים לאורך שלוש שורות המושבים שלו – עד לשבעה נוסעים (כולל נהג). מעבר לכך ברחבי תא הנוסעים מגוון תאי אחסון, תא מטען גדול מאחור – אין פרטים למעט עד 3,170 ל' עם קיפול כל המושבים – תא מטען קדמי נדיב (226 ל') ועוד, כך לוסיד.
 
גם בסביבת הנהג המופע המוכר של לוסיד נמשך, כולל המסך הקמור בקוטר 34 אינץ' המרהיב המשמש כלוח מחוונים, את מערך הניווט, קיצורים, פקדים שונים ועוד. מול הנהג ישנו גלגל הגה חדש ומלבני ובמרכז מסך מולטימדיה צף (לא נמסר נתון) ובתחתית מספר פקדים וקיצורים פיזיים. בלוסיד מציינים מערכת שמע עם עד 22 רמקולים, את הגרסה העדכנית של התוכנה והממשק שלהם וכמובן אפשרות לעדכונים מהאוויר.
 
לוסיד גרביטי החדש נחשף: טסלה מודל X על הכוונת
צילום: יצרן

מנוע, ביצועים, טווח
בדומה לאייר גם כאן פלטפורמה חשמלית ייעודית עם מערך 900V ומארז הסוללות של היצרנית, שלדבריה הוא יעיל ומאפשר שימוש מופחת באלמנטים ומינרלים יקרים. פרטיים טכניים מלאים עדיין אין, אך בלוסיד מציינים כי הדגם יוצע בגרסה עם יותר מ-800 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות וטווח מירבי של מעל 700 ק"מ. כל הגרסאות העתידיות יוצעו עם אפשרות לטעינה מהירה עד הספק של 300 ק"ו.
 
הייצור צפוי להתחיל לקראת סוף שנת 2024, כאשר המחיר ההתחלתי נקבע על 80,000 דולר בארה"ב.

לוסיד גרביטי החדש נחשף: טסלה מודל X על הכוונת
צילום: יצרן