זה היה רק עניין של זמן והנה זה קורה: מרצדס הכריזה על גרסת 43 ל-AMG GT, המתחרה שלה למכוניות ספורט כמו פורשה 911. גרסת 43 תעשה שימוש במנוע שעל פניו נראה צנוע במיוחד בהתחשב בסגמנט, במחיר ובמה שיש למתחרות להציע. המנוע הוא אותו 2.0 ל' בעל 4 ציל' בלבד אשר כבר משרת את SL איתה ה-GT חולקת פלטפורמה ומכלולים רבים, כך שהפתעה של ממש זו לא הייתה.

מרצדס AMG GT
צילום: מרצדס
 

קטן אבל תחמן

ה-AMG GT החלה את דרכה כמכונית ספורט קיצונית למדי עם מנוע V8 אימתני והנעה אחורית; וככל שעברו השנים הוצגו גרסאות נוספות חזקות וספורטיביות יותר. עם הצגת הדור השני (אוגוסט 2023) במרצדס פנו באופן מוצהר לקהל מעט יותר מגוון שחיפש מכונית פרקטית ושימושית יותר – והיא אכן גדלה במידותיה והוסיפה שני מושבים. ואם זה לא היה ברור: יותר מתמיד שמו במרצדס את פורשה 911 על הכוונת.

כדי להשלים את השינוי בייעוד נדרשו במרצדס להציע גם גרסאות כניסה "רגילות" יותר וכך לאחר שהוצגה במקור בשתי גרסאות עם מנוע V8 מציגה כעת מרצדס את גרסת 43 AMG החדשה אשר חותכת את מספר הצילינדרים בחצי. במרצדס מציינים כי למרות הנפח ומספר הצילינדרים הצנוע עדיין מדובר ב-"AMG אמיתית".

מרצדס AMG GT 43
צילום: מרצדס

גרסה זו תעשה שימוש במנוע M139 של היצרנית: מדובר במנוע בנפח 2.0 ל' ו-4 צילינדרים שיחד עם מערכת היברידית-מתונה ומגדש טורבו מעמיד הספק מירבי של 421 כ"ס ב-6,750 סל"ד ו-51 קג"מ בטווח 3,250-5,000 סל"ד – מדובר באחד ממנועי ה-2.0 ל' החזקים בעולם. נציין כי ההספק נמוך רק במעט מזה של גרסת 55 בעלת מנוע ה-V8 לה 476 כ"ס ו-71.3 קג"מ. עוד במרצדס מזכירים כי ישנו מנוע חשמלי המסוגל להניע את הטורבינה עוד לפני שנוצרת גדישה מספקת מגזי הפליטה – ובכך להפחית משמעותית את השהיית הטורבו.

מרצדס AMG GT 2024
צילום: מרצדס

העסק משודך כמו בשאר הגרסאות לתיבת ה-MCT של היצרנית לה תשעה הילוכים ומצמד רב-דיסקיות המחליף את ממיר המומנט. בגרסה זו הנעה אחורית והביצועים נאים בהחלט: 4.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-280 קמ"ש מירביים. להשוואה: גרסת 55 בעלת מנוע ה-V8 כוללת הנעה כפולה והביצועים הם 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-295 קמ"ש מירביים.

מרצדס AMG GT מנוע
צילום: מרצדס

לפי מרצדס המנוע הקטן והקל יותר בשילוב סידור ההנעה האחורית מביא לנתון משקל שעומד בגרסה על 1,775 ק"ג, 195 ק"ג משמעותיים פחות מאשר בגרסאות ה-V8. לפי מרצדס המשקל המופחת מסייע להשיג תחושה זריזה וקלילה יותר בנהיגה. 

כמובן, במרצדס מציינים כי גרסה זו זוכה לכיול מתלים מותאם לשינויים שנעשו הכולל את אותו מערך מתלים מתוחכם כולל אפשרות לבולמים אדפטיביים, היגוי אחורי אקטיבי ועוד. כאופציה ניתן לבחור בחבילת AMG דיינמיק המוסיפה תושבות מנוע מחוזקות, דיפ' אחורי משופר, מצב "מירוץ", חבילה אווירודינמית מתקדמת, כנף אחורית קבועה ועוד.

מרצדס AMG GT סביבת נהג
צילום: מרצדס