למותג Cupra יהיו בקרוב שלוש מכוניות חשמליות פעילות בהיצע, על כל השדרה המרכזית שלו: המכונית הקומפקטית Born שנמכרת זמן מה (בארץ רק ביבוא מקביל), רכב הפנאי טווסקאן (לאחרונה הגיע לישראל) והמכונית החשמלית הקטנה ראוול. מה הלאה? הספרדים יציעו מאוחר יותר מכונית קומפקטית חשמלית נוספת כאשר ישיקו בעוד מספר שנים את סדרת לאון החדשה, שכבר לא תהיה בטיפול חברת סיאט, כי אם תחת אחריות מותג Cupra בלבד, כך מסתמן. 

עד כה הלאון זמינה, עבור מי שבחר בחשמול רק כהיברידית פלאג-אין - הן מסיאט, הן קופרה. אולם הודות לעדכונים הקרובים של סיאט, וכן בשל פיתוח של מנועי בעירה חדשים, הדגם ימשיך להיות מוצמד אל יחידות בנזין לתקופה ממושכת. בה בעת, מנכ"ל סיאט וקבוצת קופרה וויין גריפית'ס אמר בראיון לכלי התקשורת באנגליה כי "אחרי זה, הדור הבא של הלאון בהחלט יהיה חשמלי".

מסתמן: סיאט לאון תהיה חשמלית; תעבור מיתוג לחזקת קופרה
צילום: יצרן

הלאון החשמלית, שצפויה להיות מושקת ב-2029 לערך, תוברג על פלטפורמת ה-SSP החדשה של חברת האם פולקסווגן, עליה יתבססו בעתיד רוב רכבי הקונצרן החשמליים. המשמעות היא שהלאון תשאר בגודל דומה ופרופורציות שוות ערך לדגם הנוכחי ותשובץ מתחת לרכב הפנאי טווסקאן בהררכיה הפנימית של המותג.

במסגרת זו, על פי הדיווח, הלאון ככל הנראה תשמוט את תעודת הזהות המקורית שלה בסיאט אחרי 30 שנה - ותשויך באופן בלעדי אל Cupra. מדוע? לפי גריפית'ס, סיאט תקדיש את רוב משאביה ומומחיותה אל בניית מכוניות קטנות ובמחיר סביר - ועם מנועים קונבציונליים בהתחלה. לדברי גריפית'ס, מהלך כזה יאפשר לקופרה להיות תחרותית ולהתכנס אל היברידיות פלאג-אין ורכבים חשמליים טהורים.

מסתמן: סיאט לאון תהיה חשמלית; תעבור מיתוג לחזקת קופרה
צילום: יצרן

גריפית' הדגיש שסיאט וקופרה חייבות סל עמוק, מגוון; "המציאות היא שעלינו להגיב ל-90 אחוז מהשוק שדורש סוגים אחרים של הנעה - מנועי בעירה יעילים, היברידיות והיברידיות פלאג-אין". עוד הוסיף: "לא נסטה מחשמול כאסטרטגיה. אנחנו לא מפקפקים במטרה להגיע לחתימה סביבתית נמוכה כמה שיותר מהר. אבל אנחנו צריכים להיות גמישים בדרך לשם - ולא יכולים להיות דוגמטיים. אנחנו לא יכולים להכריח את הצרכנים לנהוג במכוניות חשמליות".

כשהראוול תגיע לכביש בסוף 2025 כמכונית חשמלית תמורת כ-25,000 יורו, זה יעזור "לדמוקרטיזציה של ניידות חשמלית", אמר גריפית'ס. בנוסף לכך, כפי שידוע, סיאט בעיצומן של הכנות לעידן הבא של הטכנולוגיה ומגויסת למאמצים של הקונצרן, שכן מפעליה הופקדו לייצר שתי מכוניות קטנות חשמליות, ה-VW ID.2 והסקודה אפיק. "אני מאמין שמכוניות חשמליות קטנות, בעלות של מתחת ל-25,000 יורו תככבנה בערים", אמר גריפית'ס.

בסיום דבריו, גריפית'ס מבטיח דבר אחד: "אנחנו רוצים שיהיו לנו שני מותגים: קופרה עם התמרכזות ברורה בחשמל מלא ונבחרת מחושמלת בחלקה, וסיאט עם התמקדות כמעט מוחלטת במנועי בעירה. אני חושב שיש לנו כרגע את הטוב משני העולמות".