חברת פולקסווגן נערכת להשיק קבוצה חדשה של דגמי GTI חשמליים, כך על פי דיווחים אחרונים. למרות מיסודו של תת-המותג GTX, המיועד לרכבים חשמליים באיפיון דינמי יותר, נראה כי פולקסווגן לא מסתפקת בכך ומתכננת להחזיר את המותג האייקוני GTI לעולם החשמלי עם סדרת דגמים מובחנת ולא מתפשרת, להבנתם.
ה-GTI, סימול נערץ בקרב חובבי רכב, זכה לאורך השנים למגוון פרשנויות, ועל אף שהוא התרחק במידת מה מהמקור, שמר על יחס הולם בין יכולת לתמורה. כעת, פולקסווגן מבקשת לשמר את המורשת הזו בעידן החשמלי, כאשר על פי הדיווחים, החברה עובדת על מספר דגמים שישלבו את הגרעין הדינמי של ה-GTI עם יתרונות הרכב החשמלי, כגון תאוצה מיידית ויעילות אנרגטית.
המהלך מגיע על רקע המעבר המואץ של תעשיית הרכב לעבר חשמליות, כאשר פולקסווגן כבר השקיעה מיליארדים בפיתוח פלטפורמת MEB החשמלית. דגמי ה-GTI החדשים צפויים להשתמש בפלטפורמה זו, תוך שילוב שדרוגים ייעודיים שיבטיחו חוויית נהיגה מהקוצעת עם כיול ספציפי בהתאם למשקל הסוללות והמנועים החשמליים.
לאן זה מתכנס?
למרות הבשורה על סדרת GTI חשמלית, פולקסווגן ניצבת בפני אתגרים כלכליים משמעותיים שמטילים לא מעט ספק לגבי ההצלחה של המיזם; בשנת 2024, מכירות הרכב החשמלי של הקבוצה ירדו ב-3.4% ל-744,800 רכבים לעומת השנה הקודמת, עם צניחה חדה במיוחד של 30.5% בארה"ב. במקביל, הרווחיות התפעולית של החברה נשחקה מ-6% ל-3.7%, מה שהוביל להסכמות על קיצוץ של עד 35,000 משרות עד 2030, במטרה לחסוך כ-4 מיליארד יורו בשנה.
בנוסף לכך, החברה בוחנת,
כפי שדיווחנו מהלך אסטרטגי למכירת חברת Italdesign של קבוצת אודי כחלק מהתמקדות בפרויקטים חשובים יותר. לנוכח נתונים אלה, ברור כי השקת ה-GTI החשמלית - חשובה ככל שתהיה מבחינה תדמיתית, כורכת סביבה גם לא מעט סימני שאלה.