ניסאן מיקרה חוזרת בגרסה חשמלית: קטנה מבחוץ, עוצמתית מבפנים

הסופר-מיני חוזרת ב-2025 עם עיצוב מודרני, טווח נסיעה מרשים של עד 400 ק"מ ומאפיינים ייחודיים

חברת ניסאן חשפה היום (ד') את המיקרה החדשה, דור שישי, ולמעשה גרסה חשמלית לחלוטין של הסופר-מיני הפופולרית, שתושק באירופה בסוף 2025. הדגם החדש, שמפותח בשיתוף פעולה עם רנו ומורכב לצד ה-5, מבוסס על פלטפורמת AmpR Small (CMF-B EV) המשותפת לשני המותגים. 

המיקרה החדשה מציגה עיצוב רענן עם השפעות מסגנון ה-SUV, כולל פנסים קדמיים בולטים, חישוקי גלגלים בקוטר 18" וזוג צבעים – כולל גג שחור או אפור ו-14 קומבינציות צבעים בסך הכול. הפנסים האחוריים מעוצבים בסגנון LED מעגלי, המזכיר את המיקרה מהדור הקודם וכן מחמיא לעיצובים הרטרו-מודרנים של הרכבים החשמליים מסביב. 

1709112צילום: יצרן

המיקרה החדשה, שעוצבה במרכז העיצוב האירופי של ניסאן בלונדון, היא הראשונה מבין ארבע מכוניות חשמליות שניסאן מתכננת להשיק עד שנת 2027. אחריה יגיעו הדור השלישי של הליף, דגם חדש של הג'וק ודגם תאום לרנו טווינגו, שיתאפיין במידות קומפקטיות אף יותר.

המיקרה רחוקה שנות אור מהמקור ב-1982, וכיום גדלה והתבגרה: אורכה 3.97 מטרים, רוחב 1.77 מטרים וגובה 1.50 מטרים. בסיס הגלגלים שלה עומד על 2.54 מטרים. היא תוצע במרכב חמש דלתות בלבד עם תא מטען בנפח 326 ליטר ועד ל-1,106 ליטר כאשר מקפלים את המושב האחורי (ביחס קיפול של 60:40).

אחד המאפיינים הבולטים בעיצוב שלה הוא יחידות התאורה הקדמיות, שמעוצבות בהשראת הדור השלישי של המיקרה משנת 2002 – כנראה הדגם האייקוני והמוכר ביותר של הסדרה - וזה שגם גרף לפיכך עדכונים לא מעטים, תוך שמירה על הפרופורציות. 

1709111צילום: יצרן

בתוך הרכב, המיקרה מציעה תא נוסעים מודרני יותר, פחות ספרטני, עם צג דיגיטלי בגודל 10.1", מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 או 10.1", ותאורת אווירה ב-48 צבעים שונים. העיצוב הפנימי כולל אלמנטים המתכתבים עם המורשת היפנית של המותג, כמו דמיון לעיצובו של הר פוג'י במרכז הקונסולה.

1709114צילום: יצרן

טווח נסיעה ומנועים

מיקרה החדשה תוצע בשתי גרסאות סוללה – אחת בקיבולת של 40 קוט"ש והשנייה בקיבולת של 52 קוט"ש – כשכל אחת מהן משולבת עם מנוע שונה. בגרסה הראשונה, ההספק עומד על 122 כ"ס כאשר לזו טווח נסיעה של כ-310 ק"מ ומשקל של כ-1,400 ק"ג. בגרסה השנייה, ההספק עולה ל-150 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-408 ק"מ ומשקל של כ-1,524 ק"ג.

גם ביצועי הטעינה משתנים בהתאם: הגרסה הקטנה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 80 קילוואט, בעוד שהגדולה מגיעה עד 100 קילוואט. עם זאת, זמן הטעינה בפועל כמעט זהה בשתיהן – טעינה מ-15% ל-80% אורכת כ-30 דקות.

1709116צילום: יצרן

לשתי הגרסאות אבזור משותף הכולל מערכת לחימום מקדים של הסוללה, משאבת חום לשיפור יעילות החימום בחורף, ופונקציית V2L (Vehicle-to-Load) המאפשרת שימוש באנרגיית הסוללה להפעלת מכשירים חשמליים חיצוניים.

עוד נאמר, כי המיקרה החדשה היא הדגם השני בטווח הדגמים האירופי של ניסאן שמשלב את שירותי גוגל כחלק ממערכת המידע והבידור, מה שמביא עמו גם את אפליקציית Google Maps כסטנדרט. לאחר התחברות עם חשבון גוגל אישי, הנהגים יכולים לגשת למיקומים המועדפים. בנוסף, המפות מתעדכנות באוויר (OTA), כדי להבטיח שהמידע יישאר עדכני.

בגרסה החשמלית של המיקרה, Google Maps ממלא תפקיד מרכזי גם בתכנון מסלול הנסיעה: המערכת מציעה תחנות טעינה זמינות לאורך הדרך, תוך התחשבות ברמת הטעינה הנוכחית ובצריכת האנרגיה, ומכינה מראש את הסוללה (preconditioning) כדי לשפר את יעילות הטעינה בתחנות שנבחרו.

טרם התקבלה תגובת היבואנית 'פריסבי' לגבי מועד שיווק המיקרה החדשה בישראל. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.