תחום מרוצי המכוניות, מטבעו, טומן בחובו סכנות – ככה זה כשנוהגים מכוניות במהירות גבוהה על קצה גבול האחיזה. ואכן, ההיסטוריה המוטורית ידעה לא מעט תאונות מרהיבות עין (למי שצופה מבחוץ) ומסמרות שיער (לנהג) – אבל התאונה שקרתה בסופ"ש האחרון, במרוץ של ליגת פורמולה 3, לא רק נכנסת להיכל התהילה של התאונות המרהיבות, אלא היא מועמדת חזקה בקרב על תואר תאונת ה"אלוהים אדירים!" של כל הזמנים.
זה היה במירוץ פורמולה 3 ברד בול רינג. נהג שהסתבסב העלה ענן אבק שלא ניתן לראות דרכו ונעצר על המסלול. מכאן התאונה היתה כבר כמעט בלתי נמנעת, אך מה שקרה במציאות עלה על כל דמיון. אבל למה להרבות בדיבורים? הקליקו על הסרטון וראו בעצמכם.

והחלק המדהים באמת הוא שלנהגים שלום. בערך. לפי עדכונים ברשת, ראיין טווטר (Ryan Tveter), ההוא שהסתבסב, סובל משטפי דם רציניים בברכיים. פיטר לי (Peter Li), הבחור במכונית המעופפת, נפצע קצת קשה יותר – ארבע חוליות שבורות (אך ברמה שלא דורשת ניתוח) ושברים בעקב – ועדיין לא מדובר בפציעה קשה במיוחד, כזו שלא נדיר לפגוש אצל רוכבי אופניים, למשל. לא פחות ממדהים ביחס למה שעבר עליו, ועדות לרמת הבטיחות המעולה אליה הגיעו מכוניות מירוץ מודרניות.

ארז ליבן, שלו ניסיון רב על הרד בול רינג, מפרש: "קשה היה למנוע את זה. הספין נעשה בפניה שמגיעה מיד אחרי פניה מהירה מאוד, פרבולה בירידה. כנראה הבחור (ראיין טווטר) הגיע מעט מהר מיד, בהילוך רביעי או חמישי, שזה אומר באיזור ה-200 קמ"ש. ירד מהמסלול, הסתבסב וחזר למסלול במהירות כמעט אפסית, בין מכוניות שמהירות ממנו בהרבה. להערכתי פיטר לי פגע בו במהירות של כ-200 קמ"ש, ולכן גם התוצאה הספקטקולרית".
לא להאמין שכולם יצאו מהתאונה הזו בחיים!
צילום: מנהל