סיפורו של המיצובישי ASX בשוק המקומי ארוך, מפותל ועשיר ב"כמעט"ים - האחרון שבהם היה בשנה שעברה. יבוא רכב הפנאי הקומפקטי נשקל מספר פעמים, ויותר מאבטיפוס אחד הגיע ארצה לבדיקה ובחינה – אך עד היום הוא לא עשה עליה, כל פעם מסיבה אחרת.
 
מיצובישי ASX - אולי הפעם?
צילום: מנהל 
 
עכשיו, כך נראה, הוא סוף סוף יגיע, ויאפשר למיצובישי ישראל לשחק במגרש של כלי הפנאי הקומפקטיים הזולים, כדוגמת גרסאות ה-1.6 ל' של הטוסון והספורטאז''. אחת הסיבות למחיר הזול, ככל הנראה, היא שמדובר בכלי וותיק למדי, שהוצג עוד ב-2010. אולם למרות שמחליף יוצג כנראה בסוף השנה הבאה, ה-ASX יישאר בייצור עד 2019, כך שלא מדובר בשיווק לטווח קצר תוך ניצול מחירי "מכירת ניקוי מדפים".
 
 
מיצובישי ASX - אולי הפעם?
צילום: מנהל 
 
ה-ASX מבוסס על רצפת האאוטלנדר, עם בסיס גלגלים דומה (267 ס"מ) אך עם ממד אורך (430 ס"מ) קצר מהותית, והוא קצר גם מהיונדאי טוסון/קיה ספורטאג'. הכוונה היא להביאו בגרסה האמריקאית, עם מנוע 2.0 ליטר ותיבה אוטומטית רציפה (חטיבת כוח דומה לזו של האאוטלנדר). כמו כן בודקים במיצובישי אפשרות להביא גרסת דיזל אוטומטית עם מנוע ה-2.2 ליטר 150 כ"ס וגרסת 1.6 ליטר (117 כ"ס) ידנית.
 
כאמור, הרכב החדש יהיה זול משמעותית מהאאוטלנדר, וככל הנראה יוצע במחיר דומה לשל גרסאות הבסיס של הספורטאז' והטוסון, למרות המנוע הגדול והחזק יותר. אם במיצובישי גם יצליחו לדאוג לרמת אבזור גבוהה, כמו שהם מקווים, הוא יוכל להיות מתחרה מעניין בקטגוריה.
 
מיצובישי ASX - אולי הפעם?
צילום: מנהל