ארגון יורו NCAP פרסם תוצאות של סבב מבחני ריסוק נוסף כאשר הפעם נבחנו רק שתי מכוניות – טויוטה פריוס (שכבר משווקת בישראל) וסוזוקי באלנו (עתידה להגיע בקרוב) החדשות. אך בעוד הטויוטה זכתה לציונים גבוהים במרבית הסעיפים, הסוזוקי הקטנה אכזבה עם ציון נמוך שפוצל לשני מקרים.

סוזוקי באלנו – שלושה או ארבעה כוכבים, אתם תחליטו
המשפחתית הקטנה של סוזוקי אכזבה את אנשי הארגון וזכאית, בגרסתה הנפוצה ביותר, לשלושה כוכבים בלבד – ציון לא מספק בעידן המודרני. הסוזוקי הקטנה השיגה ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 65% בהגנה על הולכי רגל ו-25% בלבד בסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות.

את עיקר הציון הורידו לסוזוקי הקטנה בגלל היעדר כמעט מוחלט של מערכות בטיחות מתקדמות המוצעות כסטנדרט והגנה לא מספקת על ילדים. במבחן פגיעת הצד היא כשלה לחלוטין בהגנה על בובה המדמה ילדים בגילאים 6-10 היושבים על כיסא "בוסטר" ולטענת אנשי הארגון בתנאי אמת התוצאות עשויות להיות קטלניות.

עם זאת, באופן מעניין ונדיר למדי, הארגון פרסם ציון ריסוק נוסף לבאלנו. סוזוקי מציעה כאופציה עם הבאלנו מערכת בלימה אוטונומית מבוססת רדאר הפועלת במהירויות עירוניות ובין-עירוניות. המערכת תפקדה היטב במבחנים והעלתה את ציון ההגנה על מבוגרים ל-85% ואת הציון על אביזרי בטיחות ל-43%, אך לא שינתה את הציון בסעיף ההגנה על ילדים ובסעיף ההגנה על הולכי רגל. לפיכך, כאשר מותקנת בבאלנו המערכת הנ"ל, היא זכאית על פי הארגון לציון ארבעה כוכבים, ואנשי הארגון ממליצים שלא לוותר על המערכת הזו.
טויוטה פריוס – 5 כוכבים ללא דרמה
המשפחתית ההיברידית של טויוטה זוכה בציון של חמישה כוכבים, בזכות ציונים טובים בכל הסעיפים וללא כשלים או הערות רציניות מצד הבוחנים האירופאים (אבל לנו דווקא יש). היא זכאית ל-92% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל ו-85% בסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות. אולם יש לשים לב כי המכונית נבדקה במבחן עם מספר מערכות בטיחות מתקדמות (תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל) שמוצעות באירופה כסטנדרט, אך בארץ לא מוצעות אפילו כאופציה. ולכן הציון למערכות בטיחות לא תקף בארץ. במפרט הישראלי המכונית הייתה מקבלת, ככל הנראה, ציון של ארבעה כוכבים בלבד.