ב.מ.וו M4 GTS - כל הפרטים, כל המספרים - אוטו

ב.מ.וו M4 GTS - כל הפרטים, כל המספרים

אחרי טיזרים ממושכים בדמות "אבטיפוס" עם פרטים חלקיים ופרסום זמני הקפה מרשימים בנורבורגרינג, ב.מ.וו סוף כל סוף חושפת את כל הפרטים על ה-M4 GTS

באוגוסט בשנה החולפת הכריזה יצרנית הפרמיום הבווארית על גרסת הקיצון למשפחתית-קופה שלה, ב.מ.וו M4, המכונה GTS. עם הצגתה רחשו השמועות על הזרקת מים לסעפת היניקה והספק של 500 כ"ס (לעומת 431 כ"ס ב-M4 הרגילה). ארבעה חודשים מאוחר יותר פרסמה ב.מ.וו סרטון בו קובעת אותה GTS זמן הקפה בנורבורגרינג הנמצא בטריטוריית מכוניות העל - 7 דקות ו-28 שניות, מהר יותר מפרארי 458, פורשה קאררה GT ומקלארן MP4-C12...

ברשותכם, נתחיל ממה שבאמת חשוב במכונית הזו - ביצועים. זמן המיאוץ הקלאסי מ-0 ל-100 קמ"ש נמשך 3.8 שניות בלבד ואילו המהירות המרבית היא 305 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. מרשים? בהחלט. והנה הסבר קצר על איך משיגה אותם ה-GTS.

יחידת הכח מוכרת מה-M4 הרגילה - 3 ליטר, 6 ציל' בטור, טורבו - רק שהפעם ההספק עומד על 500 כ"ס (ב-6,250 סל"ד) ו-61.2 קג"מ (בין 4,000-5,500 סל"ד) הודות לצמד טורבו-אים ולהזרקת מים (בקצרה - מדובר במערכת שתפקידה לקרר את האוויר לפני כניסתו לצילינדר, ובכך לאפשר יחס גדישה גבוה יותר מבלי להסתכן בנקישות, מה שבתורו מאפשר הפקת הספק גבוה יותר). ההמשך זהה למה שפגשנו ב-M4 (וב-M3): תיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים, המעבירה את הכח אל הגלגלים האחוריים.

משקל המכונית הופחת ל-1510 ק"ג בלבד, הודות לשימוש בחומרים קלים בלא מעט מקומות. כך, למשל, עשויים הספליטר הקדמי, הגג, הדיפיוזר האחורי והכנף האחורית הענקית מתרכובת של סיבי פחמן ופלסטיק,בעוד שוצנרת הפליטה עשויה מטיטניום.

בב.מ.וו מספרים שהחישוקים קלים במיוחד, אם כי אינם מנפקים נתוני משקל. החישוקים, אגב, מתהדרים במידות מרשימות: הקדמיים בקוטר "19 ורוחבם "9.5, האחוריים בקוטר "20 ורוחבם "10.5. על החישוקים נעולים צמיגים מבית מישלן (פיילוט ספורט קאפ 2) ברוחב 265 מ"מ מלפנים ו-285 מ"מ מאחור.

על התאוטה אחראים בלמים קראמיים בעלי קליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור ועל אחיזת הגוף כנגד כוחות הג'י אחראים צמד מושבים מסוג באקט (יחידה אחת שאינה מתכווננת) עשויים תרכובת של סיבי פחמן וסיבי זכוכית - וכל זה מרופד עור ואלקנטרה.

ב.מ.וו גם השקיעו בהסבר על תאורת לד שלא נראית (ויזואלית) כמו לד וכאלה, אבל היי - זו מכונית קיצון המיועדת לאספלט, והיא לא צפויה להגיח למרוצי ראלי ליליים. במסלול אספלט, כידוע לנו, יש תאורה, ולכן חסכנו מכם את הפרטים הפחות רלוונטיים האלה.

ב.מ.וו M4 במהדורת ה-GTS תיוצר במהדורה מוגבלת (700 יחידות בלבד) לכבוד יום הולדתה ה-30 של ה-M3 הראשונה (אי אז ב-1986). מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-M4 GTS תגיע לישראל רק בהזמנה מיוחדת. והמחיר? נו, אתם יודעים - אם אתם צריכים לשאול, כנראה שהיא לא בשבילכם וכו'...
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות