בין ה-26 ל-28 באפריל תיערך תערוכת הרכב המסחרי המסורתית בברמינגהם. גם אם מדובר בתערוכה פחות גדולה, נוצצת ומתוקשרת מתערוכות הרכב הגדולות עליהן אנו מדווחים בדרך כלל, הרי שבכל הקשור לענף הרכב המסחרי - מדובר בתערוכה חשובה למדי. מבין החידושים שיוצגו בתערוכה הקרובה, אחד מהם שייך לסיטרואן - שתציג את הדור החדש למסחרית הוותיקה והבינונית-בגודלה, הג'אמפי.
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל
הג'אמפי החדש הוא דור שלישי לדגם, שהחל את דרכו ב-1995 וזכה ב-2007 לדור חדש. בסוף 2015 סיפרנו כאן על המסחריות החדשות של פיג'ו, סיטרואן וטויוטה – אולם אז אלו הוצגו בשמות אחרים וללא מפרט טכני כלשהו. כעת יש מפרט ולראשונה – ישנו בידול בין הדגם המסחרי לבין הדגם להובלת נוסעים: ג'אמפי ייקרא הדגם המסחרי (או דיספאץ', בחלק מהשווקים – "משלוח" באנגלית) בעוד שהמהדורה המיניוואנית תיקרא ספייסטורר. אצל פיג'ו, אגב, הסיפור דומה, עם אקספרט וטראוולר, בהתאמה. לגבי טויוטה פרו-אייס, אין מידע בשלב זה.
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל
בעסקים כמו בעסקים – צריך לדעת לדבר גם במספרים. הג'אמפי/ ספייסטורר, היושבים על הרצפה המודרנית של היצרן (EMP2) המשרתת גם את פיג'ו 308, יוצעו בשלושה אורכי מרכב – 460 ס"מ (אקסטרה-סמול), 495 ס"מ (מדיום) ו-530 ס"מ (אקסטרה-לארג'). ממד הרוחב עומד על 192 ס"מ וממד הגובה מאמיר עד כדי 190 ס"מ (193 ס"מ בדגם האקסטרה-לארג'). מדובר במידות שונות משמעותית ביחס לג'אמפי הקודם, שהציע אורך מרכב בסיסי של 480.5 ס"מ ואפשרות למרכב באורך של עד 513.5 ס"מ בלבד, לצד נתון רוחב של 189.5 ס"מ.
מצד שני, בסיס הגלגלים ההתחלתי של הדגם החדש קצר יותר – 292 ס"מ בדגם החדש מול 300 ס"מ בג'אמפי הקודם. יחד עם זאת, בסיס הגלגלים היותר-ארוך של הדגם החדש, הזמין ברוב הגרסאות, עומד על 328 ס"מ – לעומת 312 ס"מ בלבד בג'אמפי הארוך היוצא. עוד שדרוג חשוב נוגע לכושר ההעמסה – זה מגיע עד 1.4 טון, לעומת 1.2 טון מרביים בג'אמפי היוצא.
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל
היצע יחידות ההנעה מתבסס על שני מנועים וארבעה סוגי תיבות הילוכים. המנועים הם אלו המוכרים משאר דגמי היצרן - 1.6 ו-2.0 ליטר, טורבו דיזל בכל מקרה. מנועים אלו מוצעים במספר רמות הספק – 95-115 כ"ס במנוע הקטן ו-120-180 כ"ס במנוע הגדול. הגרסה החלשה ביותר מוצעת עם תיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים) או רובוטית חד-מצמדית (6 היל'), בעוד שהדגם החזק ביותר מוצע עם תיבה אוטומטית-פלנטארית (6 היל'); היתר מוצעים עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים.
הגרסה החסכונית ביותר היא גרסת ה-1.6 ליטר היותר-חזקה (115 כ"ס) עם תיבה ידנית (6 היל') – זו מציעה צריכת דלק ממוצעת (רשמית) של 19.6 ק"מ לליטר. הגרסה הפחות חסכונית, כמובן, זו החזקה ביותר עם תיבה אוטומטית, עם נתון ממוצע (רשמי) של 16.4 ק"מ לליטר.
מעבר ליחידות ההנעה ולמידות, הג'אמפי יוצע, כמקובל בסגמנט, עם מגוון רחב מאוד של אפשרויות דיגום, עם תא צוות בודד הכולל שניים או שלושה מושבים, ועד מוביל נוסעים עם תשעה מושבים; סגור, סגור למחצה, מוביל נוסעים או שלדה; דלת אחורית מפוצלת או אחודה. כמובן שישנן רמות גימור שונות, גם מבחוץ, כולל אפשרות בחירה בין פגושים וידיות דלתות מפלסטיק שחור, או בצבע הרכב (ועם תאורת יום 'לד').
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל
כן מדגישים אנשי סיטרואן את המאמצים להקנות לג'אמפי רמת עידון גבוהה – בין אם בבידוד הרעשים, בין אם בהתנהגות הכביש (המתלים הם בתצורת מק'פרסון מלפנים עם מוט מייצב, ועצמות עצה כפולות מאחור) ובין אם בפתרונות בתחום הנדסת האנוש. כך, למשל, מצויד הג'אמפי במנשאים מובנים לטאבלטים ולסמארטפונים, תא אחסון בנפח 7 ליטר בו ניתן לאכלס עד 5 בקבוקי 0.5 ליטר וכן פתח מתחת לשורת המושבים הקדמית, המסייע לאחסון חפצים ארוכים תחת רגלי הנוסע. כמו כן, מוצעת אופציה ייחודית לסגמנט - ופרקטית למדי - לדלתות צד בעלות פתיחה אוטומטית, באמצעות הינף רגל.
על אף שמדובר ברכב מסחרי, מקומן של מערכות הבטיחות האקטיביות לא נפקד. המפרט כולל, גם אם כאופציה ברוב המקרים, מערכת בלימה עירונית אוטומטית, התרעה על שמירת מרחק, בקרת שיוט אקטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת סטייה מנתיב וקריאת תמרורים. כמו כן, הג'אמפי מצויד במערכת All Grip, המאפשרת בחירה בין מספר תכניות למערכת בקרת האחיזה, בהתאם לתנאי הדרך (ההנעה היא קדמית, בכל אופן).
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל
מלובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, נמסר כי סיטרואן ג'אמפי/ ספייסטורר יגיע לישראל ברבעון האחרון של 2016, בעוד שאת האח התאום של פיג'ו (אקספרט/ טראוולר) אין כוונה לייבא בשלב זה.
סיטרואן ג'אמפי החדש – כל הפרטים
צילום: מנהל