אנשי סובארו, מקבוצת סמל"ת, ישיקו השבוע בישראל את הלבורג' – הסטיישן החדשה של היצרן היפני, שבדור הזה זוכה לשם משלה. יש להזכיר כי סובארו, שהייתה בעבר מנושאות דגל הסטיישן בארץ - הרבה לפני שהקטגוריה הפכה לפופולארית - לא הציעה בשנים האחרונות גרסת סטיישן לדגמיה המשפחתיים.
סובארו לבורג' תושק השבוע בישראל (מעודכן)
צילום: מנהל
סובארו לבורג' (Levorg) נחשפה במקור בסוף 2013, אך שיווקה באירופה החל בתחילת 2015. מקור השם המעט מוזר, לבורג', מגיע מליקוט אותיות - "(ל)גאסי, ר(בו)לושן, טו(ר)ינ(ג)". מדובר בדגם חדש, שסובארו מציגים כיורשת הלגאסי (המוכרת במחוזותינו כסובארו B4) סטיישן, אך היא קטנה משמעותית מהלגאסי, ונמצאת פחות או יותר באמצע הדרך בין סובארו אימפרזה לסובארו B4. גרסת הבסיס עושה שימוש ביחידת הנעה חדשה שעדיין לא פגשנו בארץ - 1.6 ליטר טורבו - וגם במערכת הנעה כפולה מתוחכמת יותר מהמערכת הנוכחית של סובארו, כולל שימוש ב"טורק ווקטורינג". בהחלט השקעה חריגה בגרסת סטיישן, מה שאולי מסביר את הכינוי הנפרד.
כאמור, מידותיה של הלבורג' נמצאות בתווך בין אלו של האימפרזה לאלו לשל ה-B4. מלבד בסיס הגלגלים - 265 ס"מ - ששייך במובהק לתחום המשפחתי, ואפילו נחשב היום לקצר יחסית בקטגוריה. מבחינת שאר המידות - אורכה 469 ס"מ לאורך (10 ס"מ יותר מאימפרזה, 10 ס"מ פחות מ-B4), רוחבה 178 ס"מ (4 ס"מ יותר מאימפרזה, 6 ס"מ פחות מב-B4) וגובהה 147 ס"מ (דומה לאימפרזה, 3 ס"מ פחות מ-B4). מידות אלו הופכות אותה למשפחתית-סטיישן הגדולה ביותר מבין אל המשווקות בארץ - וגרסת הבסיס שלה חזקה מהמקובל בקטגוריה המשפחתית.
סובארו לבורג' תושק השבוע בישראל (מעודכן)
צילום: מנהל
ואם היה ספק לאיזו קטגוריה שייך הלבורג' מבחינת היבואנית, הרי שהשמועות מדברות על תמחור "דומה לשל הלגאסי או אפילו מעט גבוה יותר" - משמע כ-170,000 שקלים וצפונה. במחיר הזה אין ספק כי הלבורג' פונה לקהל קטן יחסית. בניגוד לקטגוריה המשפחתית, גרסאות הסטיישן זוכות להצלחה מועטה בקטגורית המשפחתיות-גדולות.
הלבורג' מצוידת בשני מנועים לבחירה - שניהם מוגדשי טורבו. המנוע הקטן יותר הוא זה שיגיע לישראל בהתחלה והוא חדש לחלוטין במחוזותינו. לזה נפח של 1.6 ליטר והוא מפיק 170 כ"ס (ב-4800-5600 סל"ד) ו-25.5 קג"מ (ב-1800-4800 סל"ד). מנוע זה מבוסס על מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי המוכר של סובארו, והוא יגיע בהמשך לדגמים נוספים של החברה. דף הנתונים מספר על 8.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (נתון יצרן) של 13.5 ק"מ לליטר – נתונים טובים, אם כי לא פורצי דרך בקטגוריה. סקודה אוקטביה 1.4 ליטר טורבו, לדוגמא, זריזה וחסכונית יותר, לפחות "על הנייר". ישנו גם מנוע 2.0 ליטר, המפיק 296 כ"ס ו-40.8 קג"מ - אך כרגע הוא לא מתוכנן להגיע ארצה. בשני המקרים, התיבה היא אוטומטית-רציפה וההנעה כפולה, כאשר מדובר - כאמור - במערכת הנעה כפולה מתוחכמת יותר מזו המוכרת לנו בדגמים המשווקים כבר בארץ.

עדכון - מחירה של סובארו לבורג' בישראל עומד על 175,000 שקלים. במחיר זה מקבלים, בין השאר, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת 'לד' מלאה מלפנים, חישוקי "18, מסך מגע "7 מקורי ומצלמת רוורס מקורית.
סובארו לבורג' תושק השבוע בישראל (מעודכן)
צילום: מנהל