סקודה אוקטביה 2025

סקודה אוקטביה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נחשף בסוף 2019 בשתי תצורות מרכב – סדאן וסטיישן. האוקטביה החדשה מציגה מראה דינאמי ונועז משל הדור היוצא, אך המידות החיצוניות דומות ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (269 ס”מ). תא המטען ענק בשתי גרסאות המרכב - 600 ל' לסדאן, 640 ל' לסטיישן.

     

    בסביבת הנהג השינוי מובחן יותר עם קווים מודרניים מבעבר ומסך מולטימדיה הבולט מעל לקו הדשבורד. כמו כן סקודה שילבה טכנולוגיות חדשות (לוח מחוונים מוקרן, למשל) ופתרונות חכמים לשיפור השימושיות כמו שקע טעינה ליד המראה המרכזית לטובת מצלמת דרך.

     

    באוגוסט 2024 נחתה בישראל הגרסה המעודכנת של האוקטביה, לאחר שזו עברה מתיחת פנים. החידושים שעברה האוקטביה במתיחת הפנים מתבססים ברובם על יישור קו מול דגמי הפנאי של היצרנית, במיוחד בחידוש בתי התאורה בשני הקצוות עם חתימת LED עדכנית, לצד פגושים חדשים שמעניקם לרכב מראה יותר מודרני וחד.

     

    האוקטביה המחודשת תימכר בצימוד למנוע 1.5 ל' טורבו בנזין עם מערכת היברידית מתונה 48V בשני הספקים; בגרסת הבסיס מספק המנוע 115 כ"ס ו-22 קג"מ ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.3 ש'.

    הגרסה הבכירה מפיקה 150 כ"ס ובעלת נתון מומנט דומה, אך מגלחת שתי שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. בפברואר 2025 החל גם שיווקה של גרסת RS המחודשת. ל-RS הספורטיבית מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המייצר כעת הספק מרבי של 265 כ"ס, לעומת 245 כ"ס בדגם היוצא.

    המומנט המרבי נותר על 37.7 קג"מ אך הוא מושג בטווח מעט רחב מבעבר. לתיבה כפולת המצמד 7 הילוכים וזינוק למאה קמ"ש אורך 6.5 שניות (לעומת 6.7 ש' בדגם היוצא) והמהירות המרבית 250 קמ"ש.

    מעבר לעיצוב אגרסיבי יותר מבפנים ומבחוץ, האוקטביה RS מצוידת גם בבולמי זעזועים אדפטיבים, הנמכת מרכב של 15 מ"מ ומערכת בלימה משופרת כסטנדרט. מחיר גרסת RS התייקר בכ-10% ביחס לדגם היוצא.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובה של האוקטביה - שהינה הבת המיושבת והסולידית במשפחה - בולט ונועז מבעבר. התוצאה נאה.
  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג קווים אלגנטים ונקיים ומראה מודרני. איכות החומרים וההרכבה הטובות רק מוסיפות לתחושה השלמה והמרשימה. הנדסת האנוש נפגעה מהמודרניות, גם בגלל שהרוב מתופעל מהמולטימדיה, וגם בגלל תפעול לא נוח של הכפתורים שעל ההגה. אוקטביה היא המשפחתית המרווחת בסגמנט, הן מלפנים והן מאחור. לנוסע החמישי יהיה פחות נוח בגלל מנהרת ההינע תחת רגליו. תא המטען ענק, ומאוד שימושי.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' שנבחן (טורבו-בנזין, 150 כ"ס) מספק ביצועים טובים ברוב התנאים, ולזכותו נרשמת פעולה מעודנת וחלקה. התיבה הרובוטית כפולת המצמד מעט איטית, אך בעלת אופי פעולה נעים ומעודן. בגרסת RS הספורטיבית יכולת ההאצה מרשימה, אך העיקר הוא באופן בו הכוח נבנה; כבר ב-1600 סל"ד עומד לרשות הנהג כל המומנט שהמנוע מנפק, ושיא ההספק ממשיך עד ל-6500 סל"ד. וכך, בכל מצב – סל"ד גבוה או נמוך, תפעול ידני או אוטומטי, 'ספורט' או 'נורמל' – הרכב מאיץ היטב והמנוע מייצר צליל נעים. במצב 'ספורט' הורדת הילוך לוותה לעיתים בהשהיה ובחבטה, אבל לרוב פעולת התיבה הייתה חלקה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק של אוקטביה המחודשת (1.5 ליטר, היברידי מתון) הייתה טובה מאוד עד מצוינת. ביום מבחן שכלל קטעים רבים בעומס, הצריכה הייתה 13.4 ק"מ/ל' – וזה טוב מאוד; בנסיעה בין-עירונית אופיינית הצריכה עמדה על 18.5 ק"מ/ל' – וזה מצוין. גם בגרסת RS צריכת הדלק הייתה טובה מאוד בהינתן המהירות והתוואי – 10.5 ק"מ/ל' במבחן, 14-14.5 ק"מ/ל' בנהיגה בין-עירונית.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.3 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.6 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ברוב התנאים, במיוחד בשיוט מחוץ לעיר. אולם ישנה רמה גבוהה יחסית של תנודות מרכב כך שהנסיעה אינה נינוחה על פני שיבושים רצופים, ובמעבר על פסי האטה מורגש הקושי של המתלים לרסן את המסה. בידוד רעשי המנוע מצוין, של רעשי הכביש סביר, ושל רעשי הרוח מוצלח פחות.

    היכולת הדינמית גבוהה, אבל היא אינה מעודדת נהיגה דינמית בגלל זוויות גלגול גדולות למדי, בלמים חסרי חדות ותחושת ניתוק מוחלטת מהמתרחש. בגרסת RS הספורטיבית כיול המתלים טוב מבעבר, הרכב 'מתנהג' יותר והנהג מעורב יותר. אמנם הביצוע בפניות הוא בצד הסולידי יותר, אך בכבישים הנכונים התחושה היא שכעת RS 'חיה'.

    ההיגוי מהיר למדי, תגובות הגלגלים להפניה מדויקות אך לא חדות מדי. הבלמים מתפקדים היטב, פעולתם הדרגתית והם שומרים על כושר גם במאמץ.

    נוחות הנסיעה סבירה בהינתן הייעוד הדינמי של גרסת RS. כמו בגרסאות קרובות, גם כאן 15 דרגות הקשחה לבולמים. ככל שהבחירה היא לכיוון הרך, הספיגה טובה יותר אך תנודת המרכב מורגשת, וככל שהיא לכיוון הנוקשה יותר שיבושים רבים יותר מורגשים בפנים אך המרכב מרוסן באופן עדיף. בכל אופן, הכיול הבסיסי נוקשה ושיבושים גדולים מורגשים תמיד. רעשי הכביש חזקים ומאפילים על אלה של הרוח.

  • תמורה למחיר

    כחבילה משפחתית, האוקטביה היא הצעה מושכת. אולם מחירה גבוה מבעבר, וגבוה ביחס למרבית המתחרות. גרסת RS הספורטיבית מתומחרת נמוך מהמתחרות מבית (גולף GTI, קופרה לאון) – ומעניקה יתרון מסוים בזכות מבנה שימושי והופעה סולידית, אולם היא יקרה משמעותית מיונדאי אלנטרה N. כך או כך, התמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמות הגימור בגרסה הרגילה נחלקות לשלוש; ברמת הכניסה, 'סלקשן', מקבלים חישוקי 16 אינץ' ובשתי רמות הגימור היקרות יותר - 'אמבישן' ו-'סטייל', גודל החישוקים הוא 17 אינץ'.

    כבר ברמת הבסיס תמצאו פריטים כגון הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, טעינה אלחוטית לסלולרי, מולטימדיה עם צג 10 אינץ', חיישני חניה אחוריים, מצלמה אחורית, חמישה שקעי USB-C וממשקי אפל ואנדרואיד.

    ברמת 'אמבישן' מקבלים בנוסף חיישני חנייה קדמיים מקוריים, חלונות אחוריים כהים, פתיחה והנעה ללא מפתח, שימוש במחוות רגל לפתיחת דלת תא המטען ועוד.

    ברמת האבזור הבכירה, 'סטייל', מתווספים לוח מחוונים מוקרן 10.25 אינץ', תאורת אווירה, מושבי בד בשילוב דמוי-עור ועוד.

    גרסת RS המחודשת מוצעת ברמת גימור אחת הכוללת תאורת לד מטריקס, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, דלת תא מטען עם פתיחה במחוות רגל, מושבים קדמיים בתפעול חשמלי עם זכרונות, חימום ועיסוי, ריפוד עור משולב בזמש, מפתח חכם, חישוקי "19, חלונות כהים, תאורת אווירה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות ועוד. בניגוד לעבר, הפעם לא מוצעת תצוגה עילית.

  • בטיחות

    סקודה אוקטביה נבדקה פעם נוספת ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג מעודכן של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-68% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

    ברמת הגימור 'אמבישן' מתווספת לרשימה מערכת אקטיבית המסייעת בעת חמיקה ממכשול.

    ברמת הגימור הבכירה, 'סטייל', מקבלים גם מערכת לניטור שטח מת במראות הצד עם התערבות אקטיבית למניעת תאונה.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת RS הספורטיבית בפברואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סקודה אוקטביה היא משפחתית מרשימה ומוצלחת.

סקודה אוקטביה שאלות ותשובות

מחיר סקודה אוקטביה 2025 בישראל נע סביב 165,000–185,000 ש"ח, בהתאם לגרסה ולאבזור.
האוקטביה מוצעת בגרסאות סלקשן כגרסת כניסה וסטייל המאובזרת יותר ועם מנוע 1.5 ליטר
לעיתים יש מבצעים תקופתיים מהיבואן במסגרת אירועי מכירות. גובה ההנחה עומד על כ-5,000 שקלים
עלות ביטוח חובה ומקיף נעה סביב 6,000–8,000 ש"ח לשנה, תלוי בנהג ובגרסה.
האחזקה השנתית מבחינת טיפולים מוערכת בכ-700-1,200 שקלים ש"ח.בהתאם לנסועה
האוקטביה שומרת על ערכה היטב – ירידת ערך ממוצעת של 10–12% בשנה.
כן. סקודה אוקטביה נחשבת רכב איכותי, מאובזר ונוח לשימוש יום-יומי ומשפחתי.
האוקטביה קיבלה ציון חמישה כוכבים במבחני ריסוק Euro NCAP.
כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. ברמת הגימור הגבוהה נוספת התראה על רכב ב"שטח מת"
כן, בכל הגרסאות מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
כן, מערכת בלימה אוטונומית פעילה עד כ-60 קמ"ש בעיר.
האוקטביה כוללת 10 כריות אוויר, כולל אחת בין הנהג לנוסע.
כן, רמת הגימור סטייל מוסיפה ניטור שטחים מתים ובלימה אוטומטית לאחור.
צריכת הדלק של סקודה אוקטביה במבחן הדרכים של אוטו עמדה על 13.4 ק"מ לליטר במשולב ו-18.5 ק"מ לליטר בשיוט
בנהיגה אמיתית מתקבלת צריכה של 15–16 ק"מ לליטר.
בעבר שווקה בישראל גרסת פלאג אין עם טווח מוצהר של 68 ק"מ, בפועל עמד הטווח על 45 ק"מ
המיכל בנפח 50 ליטר מאפשר טווח של כ-700–800 ק"מ בין תדלוקים.
האוקטביה הרגילה מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו. בגרסת ה-RS הספורטיבית מנוע 2.0 ליטרים עם 265 כ"ס
גרסת 1.5TSI מגיעה בשתי רמות הספק. 115 כ"ס ו-22.4 קג"מ בגרסת הבסיס או 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ בגרסת הסטייל.
בגרסת 115 כ"ס התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המירבית היא 203 קמ"ש. בגרסת ה-150 כ"ס התאוצה אורכת 8.5 שניות והמהירות המירבית היא 229 קמ"ש
כן, גרסת RS מגיעה עם מנוע 2.0 ליטר ו-265 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 6.5 שניות ו-250 קמ"ש מירביים
תיבת ה-DSG בדגמי סקודה החדשים נחשבת משופרת ואמינה יותר מדורות עבר.
שנת 2025 כוללת עדכוני עיצוב קלים מבחוץ, ממשק מולטימדיה חדש אבל הפחתה של האבזור בגרסת הכניסה המיועדת לציי רכב
טעינה מלאה משקע ביתי אורכת 3.5 שעות
אורכה של האוקטביה הוא 4.69 מטר, הרוחב הוא 1.83, הגובה הוא 1.47 ובסיס גלגלים של 267 ס"מ
נפח תא המטען הוא 553 ליטרים
כן, המושב האחורי מרווח מאוד וקל להתקנת מושבי בטיחות ובוסטרים לילדים.
מרווח הגחון עומד על 14.3 ס"מ.
כן, המערכת תומכת בעברית מלאה
כן, תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto בחיבור אלחוטי.
בגרסאות החדשות מסך בגודל 10 אינץ' בגרסת הכניסה ו-13 אינץ' ברמת הגימור סטייל המאובזרת
כן, מערכת ניווט ניתנת להפעלה דרך שיקוף הטלפון הנייד
סקודה אוקטביה אינה נתמכת בעדכונים מהאוויר
המתחרות הישירות הן טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי אלנטרה
האוקטביה מציעה נוחות עדיפה, ביצועים טובים יותר, מרווח עדיף מאחור ותא מטען גדול מהקורולה. לקורולה ההיברידת צריכת דלק עדיפה משמעותית
בהשוואה למאזדה 3, האוקטביה נוחה ומרווחת יותר, אך פחות מהנה לנהיגה.
האוקטביה מציעה חבילת אבזור ובטיחות עשירה מהאלנטרה בגרסת ציי הרכב. מכל מקום היא נוחה ומרווחת יותר. לאלנטרה ההיברידית צריכת דלק עדיפה.
כן, המושבים הקדמיים תומכים היטב וכוללים כוונון חשמלי.
רמת בידוד הרעשים טובה מאוד
לא, המכונית אינה מציעה גג פנורמי
לא, היא אינה מצוידת במושבים מחוממים או מאווררים
לא, היא מפוצלת לשני אזורים, אבל עם יציאות מיזוג לשורה האחורית
האחריות היא לשנתיים או 100,000 ק"מ. עם אפשרות הארכה לשנה שלישית בתשלום
דגמי 2025 חדשים מדי על מנת לייצר מידע על תקלות אופייניות. בעבר היו תקלות בתיבת ההילוכים כפולת המצמד, אך זו שופרה בשנים האחרונות
האוקטביה נחשבת לשומרת ערך בצורה טובה מאוד בזכות ביקוש גבוה בשוק המשומשות.

סקודה אוקטביה מחירון וגרסאות

סקודה אוקטביה כתבות ומבחני דרכים

סקודה אוקטביה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סקודה אוקטביה
    סקודה אוקטביה RS, אוט', 2.0 ל' טורבו (265 כ"ס)
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪266990
  • electric.svg
    EVEASY לימו
    EVEASY לימו חשמלי, Premium Tech
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 450
    מחיר מחירון ₪164990
  • מאזדה 3
    מאזדה 3 סדאן 2.0 ל', אוט', Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪161500
  • אופל אסטרה
    אופל אסטרה 1.2 ל' טורבו, GS Line
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪167990
  • energy_2.svg
    צ'רי אריזו 8
    צ'רי אריזו 8, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Comfort
    מחיר מחירון ₪175990
  • energy_2.svg
    BYD סיל 5
    BYD סיל 5, אוט', 1.5 ל' פלאג-אין הייבריד, Comfort
    מחיר מחירון ₪174990
  • פורד פוקוס
    פורד פוקוס 1.0 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', סטיישן, Titanium Tourer
    הספק כוח סוס 155
    מחיר מחירון ₪165900

חוות דעת גולשים על סקודה אוקטביה

4.2/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (25)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

4

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.4

יש לכם סקודה אוקטביה? כתבו חוות דעת

סקודה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.